• Saima17

Följas åt till ett plus!

Jeex skrev 2018-01-27 19:27:33 följande:

Har tänkt lite som dig också ang den där monitorn, att kanske införskaffa mig en sådan. Men när jag såg priset på både den och stickorna backade jag lite. Kändes väldigt maffigt. Så bestämde mig För nu att bara gå efter tempen och vad min kropp visar för symptom, efter att ha fått så mycket nyttig och bra info från poddar om kvinnans kropp (bättre sent än aldrig ;)

Priset är maffigt jo men sen igen så säger den vilka dagar du ska testa och vad så du blir aldrig att testa i onödan. Funderade å på att köra temp förut men sen när ja fick höra i en podd (tror s va där) att tempen höjs EFTER äl så ångra ja mj för ja vill ju no veta före så man hinner få till d. Därav e ja super nöjd me monitorn. Förr köpte ja allti clear blue digital ADVANCED tester.. Låg här på ca 55e/paket..räckte 10 test..å ibkand kändes d som dom aldrig stämde.. Fick aldrig fast guvve/ maximal me dom. Ha säkert lagt ut 300e på äl teststickor.. Så därför känns d här billigare. Men d e ju klart en investering för framtiden å. Tänker int peta i mj piller lr spiral.. Kan lika bra ja den som prevmetod då.
  • Saima17
    Jeex skrev 2018-01-28 21:34:56 följande:

Ja, alla är vi olika och det är ju toppen att man kan bestämma själv :) För mig känns det inte värt det då jag går efter temp och hur kroppen känns. Men det är ju super att det funkar för dig :)

Ah ja jo visst e d så. Iom att sambon e borta 2 v / månad så vill ja veta i förväg :)
  • Saima17

Nån som e bra på astmamediciner här inne? Fick ny idag..tänkt ju int på (hade int fått dricka morron kaffe pga undersökningar, dumb ass) att fråga just då hos läkaren om hur d e om man försöker bli gravid.. Antar ja måst ring å fråg imorron annars.. Vill verkligen int försvåra någge nu. :-/

• Saima17

Yes nu börjar symtomen på mens komma!!

Åh låt dom här dagarna gå fort!!! Fast mensvärken kan ja gärna skippa!! Äl borde vara runt 2-15. 2 nån som har lika?

• Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-01-30 14:36:19 följande:

Härligt med v 7! Snabbt det går! Känns som det var förra veckan du plussade! :) Hoppas det går bra med vul men är det inte kanske för tidigt för att se ett hjärta? Jag var på vul i vecka 9 pga det kunde va för tidigt innan dess sa de och då blir man bara stressad och orolig. Behöver väl inte stämma dock. Hoppas det går bra, du får uppdatera oss! När var intervjun?!Kul! Då håller vi tummarna för denna gången då :) Min nästa äl blir nog inte förrän ca 21/2.

Åh nej va ja kan bli trött på föräldrar(jobbar på dagis) ett barn på avd brevid min blev sjuk i nå diarré magkejka igår. Åkte hem.. Dock fick äldsta syskonet vara kvar. Idag va båda äldre syskon på plats å yngsta hemma. Även en kollega åkte hem igår med samma sak.. Idag sitter ja här å mår pyton. Svindel och gräver i magen. Får int ner mat. Kraftlös. Varför? Om ett är hemma sjukt.. Då har antagligen resten åxå bobborna! Ibland undrar man hur dom tänker.. hoppas ja slipper spy.. Har spy skräck!!!! blääää
  • Saima17
    Migas skrev 2018-01-31 13:32:00 följande:
    Men vilken otur ni verkar ha denna månad   Och tråkigt att du inte har känt av smärtan på samma sätt denna månaden och förra, men skönt ändå att testet visade positivt till slut. Jag hoppas att ni lyckades träffa ÄL någorlunda iaf och att det blir ett plus för er snart Fungerar tempen bra för dig? Känns dock som de kan ge ett väldigt missvissande resultat för mig, då dottern sover inne hos oss fortfarande och gör att man kanske inte får samma sammanhängande sömn som man borde få för att den metoden ska fungera Så velar fortfarande mellan monitorn och tempningÄr 1200 kr billigt för monitorn plus och ett öppnat paket teststickor?  Jo, känns som det kanske kan vara värt att satsa på en monitor när man har extremt oregelbunden cykel även om priset är högt. Går det åt färre stickor till en monitor än om man använder vanliga teststickor? Aha ok då missförstod jag dig, men skönt att vinet gjorde att du äntligen fick lusten tillbaka Hur lång cykel har du, om appen anser att ägglossning sker först 23 dagar efter mensen? 

Jag är inte heller stressad egentligen, men gillar att ha koll på när man har störst chans att bli gravid och känner att den kollen är helt borta iom att jag har så oregelbunden mens. Vi regelbunden mens hade jag åtminstone ett litet hum inom några dagar Så det går åt betydligt färre test i en monitor än om man testar normalt?  Låter ju som att det lönade sig för dig som lagt ut en massa pengar på test innan och vet om att de inte fungerar bra för dig   frågan är om det är värt att satsa på en monitor om man aldrig testat äl-test överhuvudtaget, men om man kan använda den som skydd också så kanske det är värt pengarna.  Jag kan bara inte bestämma mig  Nä, vad tråkigt men vi får hoppas på bättre tur nästa gång då
    Ja alltså ja tycker iom att stickor med streck bara visar östrogen höjning (vad ja vet iaf) så tycker ja d va sjukt svårt å veta när verkliga lh höjningen va iom att nu visar östorgenhöjningen ca 6 dagar före lh visas åt mj. Å tydligen var mitt lh hormon värde för lågt för att ADVANCED stickorna sku visa fast gubbe. Så därför tycker ja d e värt pengarna. Allt känns mkt säkrare med den. Å just d att ha den som preventivmedel sen känns super skönt. Vill aldrig mer ta nå med hormoner i..
  • Saima17
    Ek90 skrev 2018-01-31 20:30:04 följande:

Ni som kört med ÄL-test ett tag. Hur många dagar brukar era va positiva?

10 var mina, fick aldrig fast gubbe. Nu är det 6 dagar som är höga sen får ja maximal 2 dagar sen ytterligare en hög och sen låg.
  • Saima17
    Migas skrev 2018-02-01 04:54:42 följande:

Ok, då fattar jag lite mer hur du menade att det sparade pengar genom att gå över till monitor i slutändan eller åtminstone gör det värt det man betalar  Tack för bra information, får kika på detta efter jobbet Måste man köpa något startpaket för att få med NC termometer eller räcker det att köpa prenumerationen en månad?  

Ja va bra :)
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-02-01 23:04:45 följande:

Suck läste om det också. Typiskt, en sak till att oroa sig för, att man kanske inte ens har äl. Kände inte den typiska älsmärtan denna gång. :(

Exakt så hade ja 2 månader.. Fick blinkande gubbe på testen men aldrig något fast.. Därför köpte ja monitorn då vet ja helt säkert. Ja e skit nojig över sånt.
  • Saima17

Hmm fick min mens en da sen den här mån.. Brukar ha 3 dar m mkt. Nu var den jätte sparsam å bara 2 dar.. Nå man borde oroa sj för!? Ska å ta sköldkörtelprov då ja misstänker hypoteros pga att ja somnar ca 20 på kvällarna till 9 på morron.. Å e ändå trött.. Men att mensen ändrat så skrämmer mj lite.

Svar på tråden Följas åt till ett plus!