• Saima17

Följas åt till ett plus!

Jagheteralma skrev 2018-01-24 18:46:31 följande:

NÅN SOM VET?

Jag har en cykel på 31 dagar. Började med äl stickor för några dagar sen och tänkte idag börja med clear blue 4 dagars detektor.

Smileyn är fast?!?! Betyder inte detta är det är äl på g? Sjuuuukt chockad blev jag då äl stickorna inte visat nåt utslag nästan (de har de gjort andra cykler så vet jag har upptäckt äl med dom)

Jag är bara på cykeldag 14 och brukar ha äl CD 19?!

Nån som vet om clearblue äl test brukar va felaktiga? Jag menar då borde jag haft blinkande smiley sedan CD10 om jag hade börjat testa då..

Fan är så förvirrad nu. Känns alledeles för tidigt med äl nu?

När ja testade förra mån med samma stickor så fick ja int en enda fast smiley fast ja börjar de på dag 9 å har 25 dagars cykel. Men köpte monitorn å den här mån så fick ja 6 dagar hög fertilitet alltså = blinkande å 2 med maximal fertilitet = fast och sen igår en till med hög och idag låg. Tycker mkt bättre om. Monitorn än stickor. Monitorn säger vilken dag du ska börja testa och hur många dar i rad. Mkt lättare.
  • Saima17
    Jagheteralma skrev 2018-01-24 21:44:10 följande:

Ja aldrig att jag kör med dåliga testlagret stickor mer. Äl tidigare än jag trodde alltså! Ska köra med cb digital nu framöver!

Ah ja fick inget utslag med cb advanced stickorna me 4 dagars detektion. Så d va dom ja bytte bort.. Men hoppas dom funkar åt dj. Ja e super nöjd me monitor ( den lilla datorn) kostar en del men blir dyrt i längden me dom andra å :)
  • Saima17
    Jagheteralma skrev 2018-01-24 22:44:26 följande:

Det dåliga med den med 4 dagar är ju att man kan inte testa imorgon igen för gubben e fast i 48 h ... så du menar att även om jag fixk fast gubbe idag så kan det betyda att min äl ändå e lite längre fram?

Oftast är väl äl 24-36/48 h efter fast gubbe om ja förstått d rätt. På monitorn är det 24-36h efter maximal.
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-01-25 17:33:22 följande:

Nu har jag varit på intervju och efter en veckas våndabde och velande känner jag mig SÅ lugn! Det gick bra men jag är faktiskt inte helt säker på om jag vill ha det och oavsett så skulle jag inte fö höra förrän slutet på nästa vecka om jag får komma på intervju nr 2 så antagligen hinner jag veta om jag skulle va preggo innan jag behöver ge besked. Om jag nu blir erbjuden det i slutänden. :) Det firar jag med ligg ikväll haha! Fick inte glad gubbe i morse men strecket var starkt så gissar på att jag får det om jag testar ikväll. Nu jäklar!! :)

Hehe Nice! Håller tummarna att du hinner känna under tiden va du vill. Själv ha ja väl aldrig vänta så intensivt på mensen som ju. Vill ha igång en ny cykel nu så ja få igång äl.. Sambon sku ta ut övertid tror ja så han e hemma en vecka extra efter äl
  • Saima17
    Asynja74 skrev 2018-01-26 06:17:08 följande:

Hej. Får jag hänga på här? Jag och maken försöker få till en liten, min fjärde och makens första. Mensen jag hade i december var min första riktiga mens efter uttag av mirena spiral så vi är inne på första försöket och väntar BIM (om jag räknat rätt) på måndag eller tisdag. Jag har massor av (inbillade?) graviditetssymptom och har inte kunnat hålla mig ifrån att testa :). Testerna säger negativt såklart, men så länge jag inte fått mens så finns ju hoppet kvar.

Önskar er en härlig fredag!

Ah va kul. Ja hade å mirena. To
    Migas skrev 2018-01-26 08:52:20 följande:

Aha då förstår jag att det kan bli klurigt att träffa ÄL ibland, men skönt att han verkar ha ett ganska flexibelt jobb som låter honom ta ut intjänad ledighet när han önskar.

Det låter ju onekligen spännande och som ett smidigt sätt att ha koll på ÄL och så, kanske kan vara ett bra sätt att få lite ordning på min oregelbundna cykel. Vad heter monitorn?Är väl inte direkt orolig just nu, då jag trots allt har fler cykler som är kortare än 40 dagar än som är längre. Jag är mer intresserad av andras erfarenheter och tankar då det är helt nytt med långa oregelbundna cykler för mig, men absolut så söker jag hjälp om jag blir orolig för det.

Nja han har ju no int så flexibelt men nu lyckades d passa bra att de ändå var vikarie på plats. Clear blue ADVANCED monitor. Den e som en dator med uppfällbart lock och färg skärm. Finns en till men den är inte ADVANCED. Rekommenderar den här. Den säger till när mens är på g åxå.. Ja e så mkt lugnare den här mån än förr när ja använd stickor och digitala stickor.
  • Saima17
    Asynja74 skrev 2018-01-26 06:17:08 följande:

Hej. Får jag hänga på här? Jag och maken försöker få till en liten, min fjärde och makens första. Mensen jag hade i december var min första riktiga mens efter uttag av mirena spiral så vi är inne på första försöket och väntar BIM (om jag räknat rätt) på måndag eller tisdag. Jag har massor av (inbillade?) graviditetssymptom och har inte kunnat hålla mig ifrån att testa :). Testerna säger negativt såklart, men så länge jag inte fått mens så finns ju hoppet kvar.

Önskar er en härlig fredag!

Ja hade å mirena spiral. To ut den i oktober. Den här månaden är den första ja kan slappna av helt ang bebisverkstan. Ha förr tagi äl stickor och digitala stickor men nu köpte ja monitorn. Den e så sjukt bra. Ja ha helt lagt undan stressen nu. Rekommendera den. Den säger när man ska testa både äl å gravtest. Så man int måst lägg ut pengar på massa test i onödan. Den e lite dyrare i inköp men sparsamma på så sätt när den larmar. Fick åxå massa grav symtom första månaderna efter sprial. Helt sjukt
  • Saima17
    Asynja74 skrev 2018-01-26 09:31:29 följande:

Tack! Mina barn är 9 (kille), 16 (kille) och 21 (tjej)...själv är jag 43, så jag vet ju inte ens om mina ägg funkar så bra längre, men det är värt ett försök iaf då det är makens högsta önskan att få ett eget barn, och nu har han gjort mig sååå taggad också :)Vad är det för monitor du nämner? Vi är ju som sagt bara på första försöket ännu, så min tanke är nog att fortsätta med äl stickor nån månad till och se hur det går, jag vill inte snöa in för mycket för jag är rädd att jag kanske spänner mig då och det bara blir massa knas...Men kan helt klart inte vänta fööör länge innan vi "avancerar" iom att jag är såpass gammal redan...vill ju inte att de få ägg jag har kvar ska hinna ta slut helt :(

se.clearblue.com/agglossningstester/advanced-fertilitetsmonitor

Det är den där monitorn ja använder. Vi ha int heller försökt länge. Men iom att ja slutade hitta å känna min äl så valde ja den här.
  • Saima17
    Asynja74 skrev 2018-01-26 11:38:53 följande:

Åh, tack! Det ska jag verkligen kolla upp :)

Ja e super nöjd. Ha stressa massor förr om månaderna. Tom så att ja börja sova dåligt. Nu kan ja släppa allt. Å bara va. Den e nästans för bra för å va sann sku ja ha veta att den fanns från början sku ja köpt direkt. Hoppas du väljer den å den funkar bra för dj å. Lycka till!
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-01-27 02:39:56 följande:

Usch, känner verkligen att jag är i en svacka nu...

Trött, håglös, och har absolut NOLL sexlust.

Jag och sambon stör oss på varandra, blir tjafs och dålig stämning pga småsaker.

Har inte ägglossning förrän om ca 14 dagar enligt appen, och ligga för skojs skull har jag verkligen ingen lust med...

Funderar på att skaffa en fertilitetsmonitor, så man får lite bättre koll.

Har använt det tidigare, och då blev jag gravid på första försöket.

Usch känner igen d där. Vi hade en svacka före nyår.. Och även med min stress över bebis.. Har lugnat mig betydligt efter monitorn och att ja lyssna på den där podden som rekommenderades här tidigare. Alltså.. Säger som hon i podden.. Varför int berätta sånt här redan i högstadiet. Fan va man ha gått me orolig stress i kroppen! Sambon kommer hem 1.2 å äl först om ca 14-18 dagar.. Så har nå å vänta på. Den här mån vill ja bara att mensen kommer nu!! Skönt att ha slippa fundera om man e gravid lr int..
  • Saima17

Jahapp i brist på annat dro ja ut på årets första löprunda och rensa tankar. Så skönt. Och mitt livs första löprunda vintertid ute. Bara - 2 ute så va rätt bra. Blev int super långt men den blev gjord. Nu ska ja kom igång igen. Ha ja lova mj sj d. Nu får d va slut på onyttigheter å slapparslet i mj. Ger int mer förutsättningar för å bli gravid om ja lallar.

Svar på tråden Följas åt till ett plus!