• MammaMia1012

Följas åt till ett plus!

Sommaren12 skrev 2018-01-25 17:33:22 följande:

Nu har jag varit på intervju och efter en veckas våndabde och velande känner jag mig SÅ lugn! Det gick bra men jag är faktiskt inte helt säker på om jag vill ha det och oavsett så skulle jag inte fö höra förrän slutet på nästa vecka om jag får komma på intervju nr 2 så antagligen hinner jag veta om jag skulle va preggo innan jag behöver ge besked. Om jag nu blir erbjuden det i slutänden. :) Det firar jag med ligg ikväll haha! Fick inte glad gubbe i morse men strecket var starkt så gissar på att jag får det om jag testar ikväll. Nu jäklar!! :)

Men så skönt att du känner dig lugn i detta nu <3 håller tummarnoch tår att det tar sig nu för er!

Jag blev kallad på intervju igår, ska dit 9/2 då blev det allvar kände jag... så nu vet jag inte vad jag ska göra haha men har en stund på mig att fundera.

Berättade för min bästa vän igår och hon blev helt chockad att jag var gravid vi arbetar även ihop så jag tror hon kommer bli förkrossad om jag byter jobb.. men hon är världens snällaste så hon skulle stötta mig men bli besviken.. så många funderingar nu!

Kram på dig!
  • MammaMia1012

Minipeach86

Här lunkar det på går in i V7 nu denna vecka vill bara snabbspola de första 12v jag ör tokirolig över allt! Kommer inte ihåg att jag var så med de andra två.. tänkte boka in ett vul nästa vecka och hoppas jag kan slappna av lite då. Mår lite upp och ner, illamåendet är värst men jag välkomnar alla symtom som talar om att jag ör gravid <3

Ursh det där med spolning lät inte som någon rolig historia! Men vad skönt bu har sundet gjort och det fanns inga konstigheter! Håller alla tummar och tår för sig nu <3

• MammaMia1012
    minipeach86 skrev 2018-01-30 12:43:33 följande:

Usch nej stackars, vad hemskt att ni skulle behöva gå igenom det =( Hur långt hade du hunnit gå? Håller tummarna för er, att ni lyckas snart igen och att det får hålla hela vägen nästa gång! Kram Oh va spännande, du får genast uppdatera oss efter VUL =) Och hoppas du kan slappna av lite efter det och att februari sedan går fort!

Tack för att du håller tummarna för oss! <3 

Sommaren12 skrev 2018-01-30 14:36:19 följande:

Härligt med v 7! Snabbt det går! Känns som det var förra veckan du plussade! :) Hoppas det går bra med vul men är det inte kanske för tidigt för att se ett hjärta? Jag var på vul i vecka 9 pga det kunde va för tidigt innan dess sa de och då blir man bara stressad och orolig. Behöver väl inte stämma dock. Hoppas det går bra, du får uppdatera oss! När var intervjun?!Kul! Då håller vi tummarna för denna gången då :) Min nästa äl blir nog inte förrän ca 21/2.

Jag lovar att uppdatera

ja jag tänkte ringa nästa vecka för att boka in en tid veckan efter och är då i ca v9 så då borde man se?

Jag hoppas också verkligen februari går fort nu! Längtar efter sportlov och sen är det inskrivning och KUB den 12/3 men känns som en evighet dit!

Jag ska på intervju 9/2 så det blir spännande, vet inte om jag ska berätta eller hålla på det.. vi får se hur det känns. Vet ju heller inte om de kan möta mig i lön osv...
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-30 14:40:48 följande:

I väntan på bebislycka har jag bestämt mig för att ta tag i kroppen. Har redan gått ner lite pga inget godissug på ca 2 månader så tänker såklart rida vidare på den vågen men har också sedan igår börjat äta bättre och så har jag bokat in lite träningspass. Tänker att om jag kommer igång kanske det gynnar en att bli gravid och så behöver jag fokusera på nåt annat också. 

Var även hos min sköldkörtelläkare igår som lugnade mig lite ang graviditet. Han sa eg inget nytt mer än lite lugnande tankar bara. Och så utgår han från min önskan att bli gravid när han tolkar mina värden vid provtagningar. Just nu ligger jag bra till där. Alltid något.

Längtar så otroligt mycket efter ett plus nu!

Skönt att få veta att det ligger bra till med sköldkörteln och verkar som du har en bra läkare!

Låter ju jättebra med träningen där! Heja dig! Visst tränade du under din tidigare graviditet? Hur anpassade du? Jag märker att jag har jättesvårt att veta vilken nivå jag ska lägga mig? Får ju världens flås på en gång Hahaha jag var ute och sprang lite längre i söndags men då kändes det inte bra på kvällen fick som tryck neråt och var tvungen att lägga mig?? Kanske inte kommer kunna springa men tänkte ta upp det och göra en gynundersökning så man får se hur det står till.

När var det de skulle höra av sig om jobbet?
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-30 17:16:27 följande:

Aha jag uppfattade det som att du redan hade ett vul bokat. Då hänger jag med! Ok då är det ett litet tag kvar till intervjun. Du får väl gå på känslan. Ska du träffa något du känner sedan du jobbade där förut?Jag slutade faktiskt springa när jag blev gravid. Var precis som du ute på en tur och det kändes obehagligt så jag slutade då. Jag gjorde all min träning på gymmet. Träffade en pt som la upp ett gravid-anpassat program för mig. Det jag minns var väl att man skulle undvika att få för hög puls och så var det några magmuskler man kunde undvika med, typ situps tror jag. Jag minns att jag gjorde plankan däremot tills magen tog emot i golvet i slutet haha. Tränade tom v 36 sen orkade jag inte. Gjorde styrkeövningar, mest i maskin, och så gick jag i crosstrainern, minns att det var behagligare än på löpband av någon anledning. Tränade 3 ggr i veckan och fokuserade inte på resultat utan bara att hålla mig aktiv.

Hon skulle höra av sig i slutet av denna veckan om jag fåra komma på en andra intervju. Räknar med att jag hinner ha bim innan något är klart. Men jag lutar faktiskt redan åt att tacka nej. Wow-känslan infann sig inte. Kände mest att jag har det rätt bra där jag är haha. :D Och jag sitter ju inte i sjön så. :)

Ja jag kommer träffa en gammal kollega som jag arbetade ganska nära, hon är jättebra så det känns ok! Ja men precis jag känner av hur det känns så får det bli som det blir

så skönt att du känner så inför det andra jobbet! Då blir det liksom ingen stress oavsett! Och precis synsättet inte i sjön!

Hade tänkt lägga upp liknade, har som mitt lilla gym här hemma med frivikter, kettelbells och gummiband men jag hade tänkt varva det med löpning eller i alla fall jogging men vi får se hur det blir med det nu då.... man vill juninte riskera något alls just nu.
  • MammaMia1012

Sommaren12 kom att tänka på dig, visst hade du en gravid kiwi? Själv fick jag en gravid satsumas haha så sjukt!
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-31 21:05:05 följande:

I vanlig ordning har jag börjat tolka in en massa. Som vanligt inte nån större chans att det kan va nåt denna gång men nu har det liksom börjat bränna i bröstvårtorna, jag har lindrig typ mensvärk av och till och har varit konstant uppsvälld sedan äl. Är bara på äl+5 så smått otroligt att känna symptom nu. Inte ens säkert ägget fäst än väl? Haha men det e ju lite kul att hoppas ändå. Lär inte va nåt denna gången heller.

Ont i halsen har jag fått nu ikväll. Skjut mig om jag blir sjuk igen!! Blir isf tredje gången på tre månader! :O t.o.m. min femåring har bättre immunförsvar än jag! Kan seriöst räkna vabdagarna på en hand som jag tagit sen jag fick henne!

Håller alla tummar och tår att det tagit sig! Och såklart att du slipper bli sjuk igen!

Ja hoppas ska man alltid :) jag kände av det på ÄL +8/9 (vilket jag förstår nu men inte då) så det är ju inte långt borta!
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-31 22:44:28 följande:

Har såklart stigande feber nu! :/ Orka?! Hoppas det e bättre imorgon.

Vad kände du då liksom? Vilka symptom? :)

Mitt första var visdomständerna jag fick ont och det har jag bara haft när jag varit gravid, men tänkte att det var ju så länge sen så det kan ändras. Sen blev brösten ömma men mer som när mjölken rinner till och inte som ?vanligt?. Uppblåst delux vilket jag tänkte var för att mensen var på gång. Men egentligen så brukar jag känna mig som smalast precis innan mens så det var konstigt. Sen kom molvärken som heller inte känns exakt som mensvärk, mer träningsvärk eller att nån håller i livmoderns. När mensen inte kom på BIM då var jag ändå rätt säker, kroppen har ju lurats ett par gånger men den här var annorlunda <3

Fy vad tråkigt att du är sjuk igen! Är ju en klassiker när man kommer igång med träningen!

Krya på dig massor <3
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-02-01 08:48:24 följande:

Haha men då hade du ju massa symptom! :D

Tack, jepp nu är jag hemma från jobbet igen. :( Drygt med sjukdagar. 

Mådde jätteilla i natt. Det var jobbigt nog att ligga på rygg men om jag vände mig på sidan så kändes det inte långt ifrån att jag skulle spy. Hela natten. Sitter i lite illamående nu på morgonen också. Är säkert för att jag är sjuk, har dock aldrig mått så förut när jag varit sjuk, men tankarna börjar ju skena... Mår sällan illa, bara om jag skulle råka vara bakfull. Mådde inte ens lite illa en enda gång när jag var gravid med dottern. Men visst är det alldeles för tidigt att må illa pga graviditet nu? Är bara äl+6 idag, bim-6. Önskar jag bara kunde sluta analysera allt och slappna av. Jag vet ju att 99,9% av de gångerna att det inte är pga en knodd i magen. :/

Fy så jobbigt att må så! Hoppas innerligt att det är pga att dina hcg hormoner rusar <3

Drygt med sjukdagar, håller med!!! Fy vill inte vara sjuk mer nu!

Krya massa nu!

Kom på en sak till jag märkte innan BIM och jag fick törstattacker blev sjukt törstig emellanåt och jag ör duktig på att dricka vatten hela dagarna så brukar aldrig bli riktigt törstig.
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-02-01 12:50:03 följande:

Mår så dåligt nu. Ligger i fosterställning å gungar å gråter typ. :O Är så tung i huvudet och får som huggande huvudvärk och även hugg i resten av kroppen. Febern har stigit lite. Har pillat i mig ett rostbröd precis nyss och mår illa igen nu. Men allt det lär väl va för att jag e sjuk.

Fick mail nu om att jag är välkommen på intervju nummer 2. :) På självaste bim. Just nu lutar jag åt att inte ta jobbet om jag blir erbjuden men det är ju smickrande att gå vidare i processen i alla fall.

Törstattacker! Ja det minns jag från när jag var gravid också. Hade cravings på mjölk bland annat och hinkade minst ett paket varje dag ett tag :D Jag måste nog sluta analysera allt jag känner nu. Jag är ju sjuk också och då är kroppen skum. 

Men fy, det låter som influensan Hoppas du blir frisk snart! Du får ligga hemma och kurera dig!

Men vad roligt att du blev kallad på 2a intervjun! Som du skriver, roligt att gå vidare även om du funderar på att tacka nej. På BIM också.. ja om du testar på morgonen så vet du ju om du är gravid eller inte i alla fall!

Såg din andra fråga angående ÄL test, ingen aning men har hört talas om att man kan ha två ÄL på en cykel och även att ÄL test har gett utslag både på gravidhormonet och precis innan mens.. så det kan säkert vara så??
Svar på tråden Följas åt till ett plus!