• MammaMia1012

Följas åt till ett plus!

Sommaren12 skrev 2018-01-13 20:32:56 följande:

Här kom mensen idag, två dagar tidigt hmm, är dag 12 nu och för det allra mesta kommer den dag 14 och ibland dag 13. Men men så kan det väl va ibland. Bara skönt eg att slippa vänta in den utan nu kan jag se fram emot nästa äl 25e eller 26e. :)

Såå trist med mens men som du säger är det bättre att den kommer än att bara gå och vänta för att köra igång med nästa försök! <3

Själv har jag idag fått ömma bröst så gissar att mensen är på g här med!
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-13 21:18:41 följande:

Brukar du få ömma bröst innan mens? Vad olika alla har det. Jag får det efter äl. Men denna äl har inte varit som det brukar. Fick inte sådär jätteont som jag brukar och inga ömma bröst heller. Gillar ju när saker är som det brukar haha.

Japp brukar det har även nån gång fått det efter ÄL men vanligast innan mens brukar dock redan komma flera dagar tidigare men är väl på g nu man hade ju gärna sett ett litet pluss...
  • MammaMia1012

Igår kände jag mig pigg för första gången sedan jag blev sjuk, så otroligt skönt! Jag tog mig ut och sprang lugna 5km å det var härligt! Känner ju att man inte gjort något på länge men så skönt att vara igång igen Sen blev det bio och vi åt ute hela familjen. Välbehövt efter all sjukdom! Idag tänkte jag få till ett längre yogapass. Hur ser er helg ut? <3

• MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-14 11:01:14 följande:

Åh va skönt att ha krafterna åter! :) Låter som en riktigt mysig lördag! Här har sambon tagit över förkylningen å ni vet ju män och förkylning... Jag var sådär typiskt off och låg igår som jag blir när mensen kommer så vi fick i princip inget gjort igår, surade och ja lördagen kändes allmänt trist. Hade dåligt samvete för att dottern fick en tråkig lördag med. :/

Så skönt att springa! Gör du yogan på egen hand eller på gym? Haha känns som vi är så lika på många sätt. Jag gillar med både att springa och träna yoga. Har dock haft en ordentlig svacka med träningen sen jag var sjukskriven förra året. Innan dess var jag i mitt livs form men pga det gick jag upp nästan 14 kg och har inte riktigt lyckas komma tillbaka till motivationen sedan. Ska försöka ta tag i det nu så jag kan fokusera på ett nytt starkare jag medan jag väntar på plusset! :) Tänkte faktiskt ha sprungit idag men så kom ju mensen tidigare och nu har jag sån grym mensvärk som jag alltid har första dagarna. Blä! Sprang 5 km på nyårsafton och det var banne mig precis jag orkade haha! 2015 sprang jag Göteborgsvarvet och 19 andra lopp det året. Känns avlägset nu... :(

Vad roligt att vi är så lika

Jag kör yoga hemma och mest kortare pass som komplettering till min löpning och styrketräning. Shit 20 lopp på ett år!? Vad imponerande!! Jag också sugen att köra Göteborgsvarvet i år och sen Idre Fjällmaraton (men bara 12km distansen) men nu får vi senap om man blir gravid så vill jag inte ha lopp att träna inför.. Jag brukar alltid försöka ta mig ut när jag har mensvärk då för mig så släpper det och minskar blodflödet så det är bara win win för mig.. Låter ju som ypperligt tillfälle att komma igång nu mindre tid för att grubbla och stärka upp kroppen för kommande graviditet och bebistid heja dig!
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-14 11:01:14 följande:

Åh va skönt att ha krafterna åter! :) Låter som en riktigt mysig lördag! Här har sambon tagit över förkylningen å ni vet ju män och förkylning... Jag var sådär typiskt off och låg igår som jag blir när mensen kommer så vi fick i princip inget gjort igår, surade och ja lördagen kändes allmänt trist. Hade dåligt samvete för att dottern fick en tråkig lördag med. :/

Så skönt att springa! Gör du yogan på egen hand eller på gym? Haha känns som vi är så lika på många sätt. Jag gillar med både att springa och träna yoga. Har dock haft en ordentlig svacka med träningen sen jag var sjukskriven förra året. Innan dess var jag i mitt livs form men pga det gick jag upp nästan 14 kg och har inte riktigt lyckas komma tillbaka till motivationen sedan. Ska försöka ta tag i det nu så jag kan fokusera på ett nytt starkare jag medan jag väntar på plusset! :) Tänkte faktiskt ha sprungit idag men så kom ju mensen tidigare och nu har jag sån grym mensvärk som jag alltid har första dagarna. Blä! Sprang 5 km på nyårsafton och det var banne mig precis jag orkade haha! 2015 sprang jag Göteborgsvarvet och 19 andra lopp det året. Känns avlägset nu... :(

Vad roligt att vi är så lika

Jag kör yoga hemma och mest kortare pass som komplettering till min löpning och styrketräning. Shit 20 lopp på ett år!? Vad imponerande!! Jag också sugen att köra Göteborgsvarvet i år och sen Idre Fjällmaraton (men bara 12km distansen) men nu får vi senap om man blir gravid så vill jag inte ha lopp att träna inför.. Jag brukar alltid försöka ta mig ut när jag har mensvärk då för mig så släpper det och minskar blodflödet så det är bara win win för mig.. Låter ju som ypperligt tillfälle att komma igång nu mindre tid för att grubbla och stärka upp kroppen för kommande graviditet och bebistid heja dig!
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-14 21:00:16 följande:

Det var en utmaning jag körde när jag skulle fylla 30, 20 lopp på ett år. :) Tänkte först 30 st pga det uppenbara men fick inte ihop det rent logistiskt haha. Men det var jättekul. :) Nån gång sprang jag fyra lopp på en vecka varav två samma dag :D Kan verkligen rekommendera den utmaningen hehe.

Jaha va skönt att du mår bättre av att springa! Jag blir otroligt uppsvullen om jag springer med mensvärk.

Idag har jag köpt en yogamatta och massor av nya träningskläder! Dags att komma igång nu när förkylningen lagt sig. :) tänkte köra ett yogapass nu ikväll om ungen somnar nån gång. Kan du rekommendera nån video? Har bara kört på gym förut.

Hur känns det inför bim?

Asbra utmaning ju!! Ska ta till mig men kanske börja med tio ;)

Ja jag gillar Yoga with Adrianne hon har mycket bra och varierat och inte för mycket flum :D

Jag känner att mensen är på g svagt molande mensvärk men man hoppas ju in i det sista :( hade vart så mysigt med ert pluss nu!

Men jag fick iväg ansökan till jobbet i alla fall idag :)
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-14 22:50:10 följande:

Tack! Fick det tipset av några andra med så nu har jag invigt mattan ikväll till hennes 30 dagarsutmaning. :)

Javisst hoppas man. :( Men än har den inte dykt upp så jag hoppas för dig jag med. Och annars kämpar vi på helt enkelt!

Bra jobbat med ansökningen! :)

Jag älskar hennes 30 dagars! Hon håller på med en ny nu som jag ska testa tänkte jag (har ju inte kunnat pga sjuka :()

Vad tyckte du?

Ja men visst är det så, men har hellre inga förväntningar än att jag ska bli besviken när mensen kommer... men har den inte dykt upp imorgon bitti så testar jag

Idag börjar sonens simning så då är det fullt upp idag, kul att ansökan är inne.. har redan börjat fantisera om vad jag ska säga på jobbet Hahaha menr ju lite knäpp!!

Önskar dig en din dag!
  • MammaMia1012
    Jhennie skrev 2018-01-14 23:01:18 följande:

Hej. Jag hoppar in här i tråden :) har inte läst allt för det är ju några inlägg ????

Fick glad gubbe på äl-test fredag 5jan på kvällen samt på morgonen dagen efter .

Väntar spänt in fredagen här. ????

Välkommen

Härligt med glad gubbe! Fick ingen stegring alls denna månad jag.. haha

Du har BIM på Fredag då? Håller vi håller tummarna för ett pluss!!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-15 09:20:48 följande:

Allright..hallå allihop.

Ha haft lite break här sen i fredags. Idag testa ja första gången med monitorn.. Dag 6.. Och gissa min förvåning.. Visa hög idag. Alltså undra int på att vi kanske ha missa.. Iom att ja har tydligen rätt tidig äl.. Mot vad testen visat.. Ska bli intressant å se va den visar imorron. Hoppas ju så klart på maximal iom att sambon e hemma t onsda morron. Men kanske inte. Men iaf..va så klart inställd på låg..å kanske int konstit att ja int fick fast gubbe då förra mån iom att ja börja testa dag 9 då..

Men så bra, nu håller vi tummarna för maximal imorgon!
  • MammaMia1012
    Jhennie skrev 2018-01-15 09:52:49 följande:

Vad dumt :/ betyder det ingen äl?

Vi skulle egentligen inte köra med ältest men jag kände inte att jag själv hade full koll på kroppen, så jag ville bara testa och se vad det var som gjorde så jävla ont en gång i månaden. Tog ett test innan de onda och visa gubben . Blev sjukt paff. Mycket tidigare än jag trodde ju.

Och det superonda jag alltid har kom inte.

Japp, bim på Fredag :)

Ja jag var jättefrustrerad, men vi låg hela familjen i influensan så tillslut bara gav jag upp. Gissar på att det inte blev någon ÄL (vilket kan hända ibland för alla som jag förstått) eller så missade jag stegringen IOM att jag har ganska snabb stegring...? Vet faktiskt inte..

Häftigt att få det bekräftat att kroppen talar om när du har ÄL! Då håller vi tummarna på fredag
Svar på tråden Följas åt till ett plus!