• MammaMia1012

Följas åt till ett plus!

Sommaren12 skrev 2018-01-18 20:51:31 följande:

Saima: har du nått max än?

MammaMia: hur går det med stegringen?

Det går framåt det har ökat varje dag än så länge! Idag har jag inte kännt så mycket av det och blir tok nojig på en gång! Men försöker slappna av... lättare sagt än gjort ;)

Hur är det med dig? Hur går det med yogan?
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-19 02:55:13 följande:

Nix.. Lyssnade å på hälsosant igår...tappade å lite hopp om när hon sa att dom små rackarna dör inom några minuter om d e int e rätt flytning på g.. Fan va man ha gått å hoppats i onödan..så d e alltså kört denna gäng å. Men däremot kan ja tro det är en chans att max är på g enligt om man ska se flytningsvis.. Så få se va d visar idag.. Men sen igen kunna man ju ha den flytningen k 6 dagar.. Så..livrädd att int få äl den här mån å.. Hugget som stycket - dåligt.

Sovit skit dåligt. Sambo på jobb i Estland, sku ut på pub m arbetskompisar.. Ringer å berätta hur riskabelt d e å far ut där.. Sku ringas när han va "hemma" igen.. Ringde aldrig.. Bara ett mess.. måst försök somna om. Kl e ändå snart 4..så upp om 3h å se glad ut..

Å värsta jag vet när man blir sådär orolig! Hoppas du fick sova de där sista timmarna!

Ja det är inte lätt det med ÄL flytningar denna månad hade jag det ganska många dagar men ändå inga mängder och jag tror som sagt att ÄL blev kanske 4/1 och vi hade sex senast den 2/1 så visst kan de små liven leva ett tag..
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-19 06:37:15 följande:

Jo 2 dar funkar säkert m rätt flytning.. Men int sen i tisdags kväll till sönda utan rätt flytning direkt där å då..

Blev int mkt sova. E lite halv arg på han nu. Om han int ringer å kommer d A L L T I D ett gonatt mess.. Oavsett tid. Men int igår.. Har dålig magkänsla. kom imorse bara: lever <3

Åh har så arg. Fan.

Hur har det funkar med monitorn då? Har du fått maximalt fertilitet? När kommer han hem?

Jag blir också arg på min man nät han inte hör av sig, han vet hur orolig jag blir
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-19 07:45:44 följande:

Skönt att det går åt rätt håll. Man känner väl efter hela tiden i början så inte konstigt om du nojar ibland men allt är nog bra därinne ska du se! :)

Yogan går bra! Har gjort fyra pass nu. Hoppades på lite mer styrka och svettig yoga men det kanske kommer? Skulle inte va fel att gå ner några kilon. Ska komma iväg till gymmet också tänker jag.

Annars är det fint. Nästa äl närmar sig och jag hoppas verkligen vi får till det ordentligt då. :)

Ja man gör väl det, så fort minsta lilla flytning så måste jag kolla så det inte är blod.. ja ja ska verkligen försöka släppa det!

Härligt att det går bra med yogan! Hon har ju fler andra lite tyngre pass mitt favvo när man bara vill ha en snabbis är den som heter Hips and core och är ca 12 min, perfekt för kortis! Brukar ta den och sen något mer

Härligt att ÄL närmar sig, kör du med CB ÄL test?
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-19 08:08:43 följande:

Ingen maximal. E på dag 10. Brukar ha äl dag 12 förr.. Så väntar. Monitorn visar att ända tom onsdag ska ja testa. Han kommer hem 1a februari

Aj då, ja det var ett tag fram då håller tummarna dock!
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-19 10:24:27 följande:

Åh ja jag vet. När jag var gravid gick jag med och kollade efter blod hela tiden de första två veckorna typ, sen la det sig. Hoppas du kan njuta bättre snart!

Tack för tipset! Får kolla in det programmet. Är så smidigt att träna hemma liksom. Ska nog köpa lite hantlar å grejer och göra mer sånt hemma. Finns ju andra bra träningsappar också, tur vi har smart-tv :D Har i alla fall bokat in lite spinning nästa vecka.

Äl bör bli ons eller tor nästa vecka, ska börja testa på tisdag tänkte jag så kanske jag klarar mig på de äl-stickor jag har kvar haha. Jepp CB kör jag. Tycker det funkar bra för mig.

Ja det hoppas jag med, men bara det får gå lite tid så lugnar det väl ner sig tänker jag!

Ja jag är stort fan av att träna hemma och nu har jag fått hem Den stora träningsboken för gravida så det blir toppen!! Jag skulle aldrig få ihop så mycket träning om jag får idag om jag behövde iväg och träna. Går på crossfit pass två gånger i veckan men får nog bli ett litet uppehåll med det i alla fall fram till v12

Okej, då håller vi tummarna nästa vecka! Hoppas ni får till det bra nu och att mannen hänger med på noterna!

Kram
  • MammaMia1012
    saijda skrev 2018-01-19 16:02:49 följande:

Var och gjord VUL idag. Konstaterat missfall :(

Så kommer tyvärr tillbaka till den här tråden..

Hur går det för er alla? <3

Å nej, beklagar verkligen! Vilken vecka var du i när det hände? Igen så ledsen för din skull

Hoppas innerligt att du får ett nytt pluss så snart som möjligt!
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-19 15:19:23 följande:

Du är på alerten du, köpt bok redan haha. Bra bra! :) Ja det kanske är vettigt att köra lite lugnare träning i början, ja sen med faktiskt. Jag tränade t.o.m. v 36 men det var tuuungt på slutet. Blev inte heller fokus på samma grejer, inget hard core som tidigare utan mer bara underhålla formen så gott man kunde och träna upp styrkan i rygg och axlar inför bebis.

Nu känner jag mig splittrad inför nästa vecka. Du vet, jag sökte ju jobb och nu har jag blivit kallad till intervju! För övrigt samma dag som ÄL he he he... :S Känner mig otroligt nervös nu. Frågorna är många. OM jag får jobbet, ska vi lägga ner bebisverkstaden ett tag då? Tänk OM jag t.o.m. är gravid när jag tar det? Kul att börja med att klämma fram att man ska va mammaledig ett år... Tänker att då kanske t.o.m. inte får förlängt efter provanställningen... Ska kanske inte gå händelserna i förväg men tankarna sätter ju igång direkt såklart. Känner nästan att det är bäst att det går dåligt, haha, man vet vad man har men inte vad man får... 

Har du hört nåt från jobbet du sökte?

Haha ja boken hade jag redan beställt innan jag visste men det var bara för jag ville ha en av de få signerade som de gav ut (så hoppades jag i hemlighet att jag skulle vara gravid)

Ja det är svårt det där med jobbet alltså, har inte hört något med sista ansökningsdag var 23/1 så kanske nästa vecka då..

men jag tänker att jag ska skilja på jobb och graviditet man har ju ingen aning om vad som händer. Kanske missfall och tar lång tid innan pluss igen..? Vill inte skippa ett jobb jag verkligen vill ha. Men lätt att sitta och säga innan man ens vet om man kommer på intervju! Men som du skriver kanske inte roligaste att berätta direkt efter att man fått jobbet.. haha

Stort grattis till din intervju, ska bli så spännande och på ÄL och allt Håller Tummarna!!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-20 07:15:54 följande:

Usch ja e så ledsen.. Dom hade vari på "gentlemens club" de där natten Alltså ja vet int.. Överreagerar ja när d känns så olustigt för mj. E ja som han sa gammaldags å tråkig?

En annan sak.. Verkar int bli nån ägglossning den här mån heller.. Fick d där sega trådiga kletiga sekretet igår.. Men ingen ökning idag heller usch e så ledsen för allt nu. Fan. Känner mj så misslyckad me allt.

Men nej kära du! Du är inte misslyckad! Du är en fantastisk kvinna som älskar din man!

Jag vet inte riktigt vad ?gentlemäns club? är för något? Men när det kommer till min man så litar jag på honom till 200% så finns ingen oro för otrohet eller liknade. Jag ör mer så att jag uppmuntrar honom att komma ut och ha skoj med sina polare! Jag blir orolig när jag tror något farlig har hänt.

Jag vet att detta inte är lätt och det kanske inte är det du vill höra, men försök att slappna av. Jag är övertygad om att ni kommer få erat pluss! Ni har inte försökt så länge ni är inte så gamla, ni har inte bästa förutsättningen pga hans arbete så ställ in dig på att det tar någon månad mer än andra så kanske helt plötsligt när du minst anar det så har ni erat efterlängtade pluss!

Skicka massa Styrkekramar till dig <3
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-20 07:38:28 följande:

Jo ja litar på han helt å hållet men förstår int å kommer no aldrig förstå idén me å sitt på typ strippklubb. Men d e ju ja d.

Nä vi ha int försökt läng men d här andra månaden i rad utan påvisas äl. Ja får d int ens på testen. Ja känner int av nå som ja gjorde förr.. Står ju tom i instruktionerna på monitorn att får man int äl utslag på 3 månader så ska man söka hjälp...

Men ska du inte kontakta en barnmorska då? Om inte annat för att bolla med henne, de har ju så otroligt bra kunskap och erfarenhet av många i din/vår situation? Gör det så känner du att något händer!!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!