• MammaMia1012

Följas åt till ett plus!

Saima17 skrev 2018-01-10 17:13:35 följande:

Hm ja fast d blir ända upp till 5 nu i januari. Men i februari kanske 1 da före åker han å mars e han faktiskt hemma t dan före.. Äh rörigt men ja.. Kanske kanske int. Hoppas dom lever länge iaf

Ja hoppet är det sista som överger oss! Det finns massa hopp för att det ska gå
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-10 15:05:05 följande:

Wow vilka grejer! Hur går det till när man spolar äggledare? Gör det ont? Håller tummar och tår för att några ägg gör växtspurt!

Jag är tillbaka på jobb idag. Skulle nog inte säga att jag är 100% frisk, men nu håller jag iaf inte på att kvävas av mitt eget snor på morgonen. :D

Bara för att det är nedräkning till bim nu och det finns en gnutta chans att jag kan va gravid och jag har ett earlytest hemma så kliar det nåt förbannat i fingrarna haha. Känner dock ingenting men brösten fortsätter av och till med riktigt tydliga ådror, men antar att jag ser vad jag vill se...:/

Kanske du redan skrivit men när har du BIM? Har för mig att vi har väldigt lika?

När tänker du testa?
  • MammaMia1012
    Liten 2018 skrev 2018-01-10 20:16:58 följande:

Jag spolade mina äggledare då vi hade ofrivillig infertilitet i 1, 5 år med andra barnet. Inget visade satt stopp men månaden efter var vi gravida... Ska försöka på att gå spolade ledare ni med :D

Men vilken härlig historia! Stort grattis till graviditeten!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-10 21:06:50 följande:

Jo sant fast d känns som d övergett en vissa dagar mer än d nånsin går.

Ja men så är det verkligen ibland! Då får vi bita ihop och vänta på att det vänder för det gör det alltid enligt min erfarenhet <3
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-10 21:17:02 följande:

Jo. Hopps få hem monitorn med riktig tur på fredag. Beställde så pass tidigt att dom skickar den idag. Men kanske måndag först :/ sku villa ha den nu!

Förstår det, men kanske du har den på fredag!
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-10 22:42:32 följande:

På måndag har jag bim :) Från och med fredag ger testet 99% säkert resultat så tidigast då testar jag. Får se om jag lyckas hålla mig ifrån det dock. Jag är ju nästan helt säker på resultatet och det e ju inte direkt ekonomiskt att testa en massa haha.

Har vi bim samtidigt?

Japp jag har också på måndag min plan var att inte testa förens nästa fredag om mensen inte dyker upp.. haha men det vet jag är helt orealistiskt. Jag kommer inte kunna hålla mig så länge.

Men jag tror ju inte att det blivit något denna månad heller så tror att jag kommer kunna hålla mig till tisdag kanske...:s

Nej man börjar märka efter några månader att det kostar på att testa massa :D men nu har jag hemma två digitala och ett gäng från testlagret (typ 10 :D) tänker att det ska räcka lääänge om man väntar till efter BIM (men vem klarar det)

Håller tummarna för dig imorgon! Tänk om det blir ett pluss <3
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-11 08:15:50 följande:

Åh kul att vi är så synkade haha!

Ska försöka att inte testa imorgon, får se om jag lyckas med det. Känner mig så dum som tror något öht när chanserna är så små. Det dryga med att testa några dagar innan är att man sen ska gå och vänta på mensen. Testar man på bim så och det inte är nåt så kommer ju mensen snart och så känner i alla fall jag att man är igång med nästa cykel och kan blicka framåt igen. Besvikelsen lägger sig snabbare.

Jag håller på att söka ett nytt jobb nu också och inte för att jag har fått något än men funderar på hur vi ska göra med bebisverkstad OM jag får det. Det är ju provanställning... I så fall tror jag vi får pausa ett tag. Kommer bli en sladdis detta känns det som. Dottern fyller ju 6 i år. Det där med syskonlek och sånt är ju redan sen länge förbi. 

Hur gamla är dina barn?

Men det är ju så kul känns som vi lever parallella liv Hahaha

Vår yngsta blir 6år i år, äldsta blir 8år och jag ska också söka nytt jobb (ska försöka hinna i helgen) jag ska försöka söka mig tillbaka till mitt gamla jobb... vi kommer nog inte sluta med bebisverkstan.. blir det så blir det och då får jag ta det då det är på en statlig myndighet så då brukar det vara höt till tak när det kommer till att skaffa barn

Hur kommer det sig att du ska söka annat jobb?
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-11 12:59:22 följande:

Haha se där, kul. :) Jag har med jobbat statligt förut, då hade jag nog inte varit lika osäker. Jag trivs eg där jag är nu men detta är en likande tjänst fast på ett mer intressant företag. Så jag sitter inte i sjön men har sneglat på de ett tag och nu såg jag att de sökte en och jag matchar profilen bra så måste ju prova söka. :)

Å men så spännande! Klart du ska söka! Livet är för kort då håller jag tummarna för att det blir nytt jobb och ny bebis

Är det ett större bolag så brukar det heller inte vara några problem! Var håller du till i landet?
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-11 08:52:29 följande:

Jobbit när man äntligen tror att man har en sparsam mens utan mensvärk den här gången. Vaknar.. Ingen mens.. Stiger upp å syndafloden börjar flöda å mensvärk från H E L L!!! 1g panadol hjälper ingenstans.. Hopas så monitorn kommer irron.

Ursh då, den är inte rolig! Krya <3
  • MammaMia1012
    Neptun skrev 2018-01-11 15:10:29 följande:

13 försöket gick inte heller så satsar på nr 14 :)

Känner mig så likgiltig som att jag inte bryr mig fast jag vet att jag gör det. Trodde verkligen jag var gravid!

Men men det kommer en ny månad! Inte alla det gör det för så är tacksam att jag har en familj som är friska och har en man som älskar mig :D

Det är så rätt inställning! Och jag tror att vi kommer tro att vi är gravida (eller åtminstone micro tro) det varje månad vi försöker!

Håller tummarna för att försök nr 14 är erat lyckoförsök <3
Svar på tråden Följas åt till ett plus!