• Saima17

Följas åt till ett plus!

MammaMia1012 skrev 2017-12-31 11:38:13 följande:

Samma här.. strecket blir bara svagare och svagare trots att ÄL borde vara imorgon??? Fy denna ständiga undran och fundering.. suck!

Min ha haft blinkandd gubbe i 4 dagar nu.. Å strecket ljusare.. Måst ta ett till vanligt å se hur d ser ut där.. Ja borde ha haft äl 28onde.. Suck
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-31 13:39:21 följande:

Ja du får testa och se då, vore ju konstigt om du missat stegringen??

Jag tror jag ska ta och testa två gånger om dagen nu men jag har bara test så det räcker till ett på tisdag. Men har beställt hem nya som jag hoppas kommer på onsdag då :)

Onsdagen var neg, torsda börja d blinka så kan int ha missa den.. Tog en vanlig sticka.. Va mörkare än på cb stickan men ljusare än kontroll strecket. Måst ta å skick efter flera. Lr så skiter ja i d å ligger hela tiden så får man se när d tar..
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-31 14:34:44 följande:

Ja jag funderar lika här.. försöka ligga när det känns bra så får det bli när det blir... men man vill ju så gärna! Hade så gärna vela haft en liten i 2018

Vi fick till en snabbis idag med, har jättemycket ÄL flytningar nu så jag hoppas det är på g även om testerna inte visar något...

passa på att önska alla ett gott slut och ett gott nytt! Hoppas på massa massa pluss nu <3

Ja.. Ja vet int ja.. Usch allt blev jobbit ny. Å att sitta ensam ikväll gör d int bättre

Gott nytt år till er å!!!
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-31 14:59:12 följande:

Nej Ursh ville inte få dig att må dåligt! Hoppas verkligen att du får ditt efterlängtade pluss nu snart! <3

Nej inne fara.. Bara funderar ur å in hur ja ska göra. Vill ju kunna göra som sambon.. Bara ta d som d kommer.. Men e ett otroligt planerings freak vill ju få till d NU. Vill ha plus nu. Helst igår..
  • Saima17
    Lyckorus skrev 2017-12-31 15:07:38 följande:

Ville bara flika in och säga samma här. Tredje försöker nu, ÄL +10 och hade negativ sticka från graviditetskollen och negativt RFSU Testa tidigt imorse. Jag VET att det bara är tredje försöket men vi (läs jag, han är lugn) har väntat så länge på att alla förutsättningar ska finnas på plats och nu är det äntligen här och då vill jag ha det där plusset omgående. Hur länge har ni försökt? Hur håller man lugnet? Jag är ett kontrollfreak men detta kan jag inte kontrollera

Eg så ha vi int försökt så länge heller.. Tog ut sprial 11/10.. Så eg bara 2 månader men känns som 1 år.. Å att man haft mens 10ggr / månad. To CB imorse blinkande to sen babyplans.. Svagt där å. Ja vet int ens om ja kan bli gravid. Aldrig vari.. Int ens i misstag. I Misstag ha vari min största rädsla.. Vet int va ja ska göra.. Sambon jobbar borta 2v/månad. Känner sån press å besvikelse att d int blir bra tillfälle när han e hemma :( hatar min kropp å mj sj just nu.. Varför int bara bli gravid nu när ja vill. Ha längta efter d här 8 år.. Å nu händer intet.. Ensam ikv till på d så känns piss..
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-31 15:09:15 följande:

Ja verkligen lättare sagt än gjort! Jag är likadan, mitt problem är just det att man inte kan påverka det mer än man kan... man kan pricka in ÄL varenda månad men ändå händer inget... så frustrerande

Ja sku vi ändå ha den möjligheten.. Me tur kanske vi kan pricka rätt var 5-6 månad d gör mj ännu ledsnare. Känner mj så misslyckad. Ha längta i 8 år.. Äntligen hittat den man vill leva me.. Å båda vill ha.. Å så går d int
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-31 15:32:19 följande:

Förstår så din frustration! Men jag tror du kommer få ditt pluss! Som du säger så har nininte försökt så länge än.. det kommer <3 men det blir jobbigt ibland när man blir ensam med sina tankar!

Styrkekramar!

Blir så fruktansvärt arg när ja tänker på hur många ja vet som int ens borde få ha barn pga hur de beter sj å d räcker att dom särar på benen å vips.. Medans en sj som sku göra va som helst.. Vrida å vända å stå på huvve bara för att få ett +.. Men aldrig får d. Tror int sambon eg förstår exakt hur mkt ja vill.. Å blir int lättare av att han frågar varje månad.." Tror du d blir bebis nu? ""Hoppas d blir bebis nu" mitt hjärta går sönder
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-31 16:19:02 följande:

Förstår vad du menar, man får försöka inte fokusera på det.

Blir väldigt svårt om han frågar hela tiden, vet hambon bär du har ÄL osv?

Jo.. Han märker på mj när ja blir uppspeedad å ofokuserad på allt annat än allt som har me bebisar å göra. Hoppas så att han sku våga göra slag i saken me att ta en månad ledigt å bara va hemma å pricka in ÄL..men vågar int kräva d.. Han e ännu på prövotid..
  • Saima17

Bitter å inåtvänd som ja e ikv så trotsar ja mj sj å tar öl t maten. Så klart såg strecket på äl stickan starkare ut trots blinkande gubbe ikv. Å Int en raket skjuten här än. Hatar att sitta ensam på nyår, å ännu mer när alla som festar till d säger: "oj låter skönt å sitt hemma å bara int gör nåt.. " mm lr hur varför int gör d då.. Suck. Slutat ju året me dåligt humör iaf, hoppas d börjar bättre. Gott nytt år.

• Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-31 18:10:45 följande:

Men kanske kan ni pricka in snart ändå och om det inte funkar så kanske han kan vara hemma längre fram?

Ja april e väl nästa gång som kanske passar in.. Han måst va hemma utan lön så antar att d int e nå alternativ ändå :-/
Svar på tråden Följas åt till ett plus!