• Saima17

Följas åt till ett plus!

MammaMia1012 skrev 2017-12-29 19:40:40 följande:

Ja 5 dagar ska inte vara något konstigt om de lever!! Hoppas du får fast gubbe imorgon!

Tig ÄL test idag och inte i närheten. Men lyckades få med gubben på en snabbis i tvättstugan så nu är vi igång. ÄL gissningsvis på måndag. Hoppas vi kan få till det minst ett par gånger till.. men feber och värktabletter underlättar inte

Blir inget märkvärdigt nyårsfirande för oss heller. Har lovat barnen trerätters men sen sover vi nog (eller förhoppningsvis efter ett nyårsnupp som min man så fint uttryckte det)

Håller tummarna för dig och alla andra <3 hade varit så kul att få följa varandras graviditeter!

Ja ja hoppas å så hårt på fast gubbe imorron. Ha ju blinka 2 dar.. Ah men då e d int helt omöjligt för er heller :) ha börja få ont i halsen igen å bihålorna igen. D ha just å just gått över. Suck. Så rinexin å panadol här.

Ja sku man fått sj ett nyårsligg sku d vari bra tur i oturen att ja glömde min tandborste på båten hos sambon så ja fick åka dit å fick till d men efter 12 slaget så var ju på onsdags sidan ifall att dom rackarna kan klockan hahaha.. Nyktert blir d för mj iaf.. Om d int skjuts mkt kanske d blir å åka bort en sväng iaf. känner int för å sitt ensam hemma. Kan iaf träffa folk.. E rätt ny här i byn.. Ha bara bott här sen maj.. Å dom ja känner lite halvt är via sambon å han e borta nu så.. Knepig sits.
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-30 08:27:34 följande:

Jag förstår det!! Har köpt alkoholfritt vin till nyår, lite fest ska det få vara tänker jag ;)

Jobbigt att vara ny i en by! hoppas att du hittar några du kan träffa på nyår:)

Hm janå ja har ju en ev raketrädd hund så.. Blir nog hemma tror ja..
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-30 08:31:00 följande:

Vad tråkigt om det tar om på dig! Hoppas du får bli helt frisk nu!

Men det låter väl bra att åka en sväng så du inte behöver vara själv hela dagen! Förstår att det är en knepig sits, du får ta tillfället i akt att lära känna folk

Hoppas du får fast gubbe idag då, du får uppdatera oss!

Här är vi fortfarande sjuka och jag känner mig sämre vill bara att vi ska få vara friska nu!!!

Alltså HUR MÅNGA dagar kan man ha blinkande? Blinkande idag igen va faaaan.. Ja blir så trött. Börjar hosta mer å mer här ja. Suck..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2017-12-30 09:44:53 följande:

Tyvärr kan det nog blinka ganska många dagar och när fast gubbe kommer har du dina två mest fertila dygn framför dig (äl inom 24 timmar enl min erfarenhet).

Okej, e dag 3 nu.. Hoppas d blinkar t typ 3e då.. Sambon kommer hem 4e
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-30 09:45:52 följande:

Hm.. konstigt, kanske du kan testa två gånger om dagen?

Gjorde d igår.. Blinkade på kvällen åxå..
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-30 13:15:20 följande:

Okej :( vi har tur ingen av våra hundar är rädd för raketer. men det är jakthundar så de bryr sig inte när det smäller :)

Ah ja alltså har en golden. Hon bryr sj int heller om gevärsskott men d e där pipande å fräsande i raketerna hon reagerar på Men ha köpt en aktiverings boll å stort ben åt henne nu. Så kanske far en stund bort om d int smälls mkt på dagen å å så åker ja hem t lite före 23. Så borde d ordna sj bara å invänta äl nu åxå..hoppsd d e bra kvalitet på dom att dom orkar leva 7 dar
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2017-12-30 10:12:38 följande:

Jaha tjejer. Bebisverkstaden tog en oväntad vändning här. :( Anledningen till att vi (jag) har väntat i fem år är för att sambon inte velat ha fler barn. Sen ångrade han sig i höst och jag vart överlycklig för det har varit tufft för mig och vi har även gått i terapi pga detta. Nu har han fått kalla fötter igen. Och jag orkar inte mer så nu blir det inte fler barn här. :( Det gör så ont i mig att det går inte ens att beskriva. Jag kommer nog inte kolla till er mer för det är jobbigt att ens va här nu men jag önskar er alla ett stort lycka till <3

Men nej!! Förstår att du e ledsen. Hoppas så att han ångrar sj!! Massa kramar <3
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-30 16:09:35 följande:

Jag förstår :( som tur vad bor vi ute i skogen och det brukar inte smälla i närheten av oss. så det enda som hörs är smällarna som är avlägsna.

Det låter som en jättebra idé!:)

Jaa verkligen ;) jag funderar på att göra ett test imorgon... har BIM 1/1 :)

Ja vi bor å på landet men är no rätt mkt barnfamiljer runt som skjuter. Ja fortsätter me mina äl test ja.. Vet int om ja ska hoppas på äl nu. Å hoppas att d tar.. Lr att d blir äl först när han kommer hem
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-31 00:04:09 följande:

Jag förstår:)

Jaa mitt blinkade typ 5-6 dagar före äl :O så han kan ju hinna hem!:)

Ja d e just 0 just då isf.. D får isf gärna blinka 7 dar isf då hinner han hem
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-31 08:59:28 följande:

Det återstår att se ;) testet var blankt idag men jag är bara på äl+7 så jag är lite tidigt ute... :)

Blinkande idag igen.. Men såg nu att för varje dag d blinkar så blir test strecket ljusare å ljusare när ja tar ut stickan..?? Kanske toppen varit då redan?? Lr månne d e nå fel.. Kanske ingen äl den här gången.. Men då borde d väl int visa gubbe alls..??? Usch nu blev jag rädd å nojig.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!