• Saima17

Följas åt till ett plus!

ankmamma skrev 2018-01-04 11:45:56 följande:

Stog det inte att det kunde blinka länga om man började testa strax efter äl? i såna fall kanske ni hann få till det när du var hos honom! :) vi får hoppas på det!! :)

En gång förut ha ja haft äl dag 15..Men nu e ja på dag 20 i cykeln.. Å öm å. Konstig i tjejmagen varje morron ja vaknar.
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-01-04 13:08:06 följande:

Det KAN ju ändå va så att äl är sent. Min cykel är i 99% av fallen 25-27 dagar lång. För ett par månader sen kom inte mensen förrän dag 31 och eftersom lutealfasen alltid är densamma så var alltså äl senare än vanligt.

Hm ja fast känns ju konstit att sen sku va dag 22.. Men vi får se.. E så sjukt extremt pissnödig. Känns som ja pissar 70 liter per dag. Å sku mensen komma på tisdag sku brösten va så ömma nu. Men ja vi får se helt enkelt. Fast hoppas att äl va tidigt så att d ha tagit sj :) me all molvärk som e på morron å stickningar
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-01-04 14:28:11 följande:

Va konstigt! Har du gjort gravtest?

Nä ja ha int våga.. Väntar t tisdag å ser. Strecket på äl testet så e typ obefintligt å ändå så blinkar gubben
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-01-04 17:55:12 följande:

Kanske äl uteblivit denna månad då? :( det gjorde den åt mig i November...

Vi får se. Fick som riktigt molvärk precis just efter vi fått till d. Precis som ja har på morgnarna.. men bara på vänster sida. To äl test före. Blinka fortfarande. Tänker testa fram t mens.. Köpte hem billiga graviditetstest idag..sambon vill ja väntar
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-01-04 20:50:54 följande:

Gör det!! hoppas den inte kommer ;)

Imorse trodd ja den kommi. Hadd så mensvärk men den gick över på 2 min..helt sjukt. Läste ett tarotbudskap för imorron. D sto att man kommer få glädjande besked. Va d än gäller är det ett lättnaden besked.. hållet tummarna för äl..
  • Saima17
    minipeach86 skrev 2018-01-04 21:35:31 följande:

Jag har BIM imorgon och undrar hur jag ska kunna sova i natt?  Så mycket förväntan.. och sen vakna till ett test som antingen kan skicka en till livets glädjeplats eller ett ställe av besvikelse och omstart. Dessa ytterligheter.. dock kommer morgontempen skvallra om beskedet, om den fortfarande är hög eller har dippat. 

Ankmamma, hur berättade du för din sambo? =)

Saima17, har du varit med om att du haft cysta någon gång? Hoppas verkligen att det är din ÄL som fortfarande är på gång! Men ändå en tanke, eftersom ditt östrogen tydligen är så högt att du får blinkande gubbe sådär länge. En gång fick jag också så, tror det blinkade runt 7 dagar och blev aldrig fast, sedan fick jag kolla med ultraljud och då hade jag ingen ledande äggblåsa, bara massa (!) små som pumpade upp östrogenet tillsammans. Det kan ju också hända att en äggblåsa blir till en cysta som växer sig stor och kanske smärtar och utsöndrar massa östrogen.. du verkar ha haft mycket mensont i dagarna? 

Nä d ha ja int. Sist dom kolla me ultraljud såg allt bra ut så tror int.. Alltså d tar int ont länge.. Max 2 min å sen går d ca 12h imellanåt. Typ när ja vaknar å fortfarande ligger men rör på mj å sen när ja slitigt upp å pussat e d borta. Ha aldrig haft så här långt positivt förr. Ska se imorron.
  • Saima17

Blinkar ännu. Ingen värk idag. Men börja må riktit illa så där så man just å just vill spy nät ja kände kaffe lukten av bryggaren ja lagt på.. D e nå nytt.. Ja ä l s k a r kaffe!! Gick nog över men absolut int taggad på äta när ja sku.. Har 2 gravtest som ligger här å kliar i mina fingrar.. Tror d e dags å ta ett imorron. Är inget early så visar säkert inget ändå..borde kanske vänta t tisdag.. Men..

• Saima17
    ankmamma skrev 2018-01-05 06:54:00 följande:

Jasså! du måste uppdatera oss när du testat!! :)

Ja nå d e säkert neg ändå men ja. Ja e ju sån där som vill ha svar varför saker å ting blir så här.. Kommer väl aldrig få.. Men e dag 20 idag.. Ska eg ha mens på tisda.. Hmm
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-01-05 08:24:04 följande:

Spännande! Ja nu känns det väl för sent med äl liksom? Annars blir det väl en väldigt lång cykel. Men jag tror tyvärr det ät bortkastat att testa med vanligt gravtest nu, men ett early skulle kanske ge utslag nu om det är nån krabat där inne. Kommer killen hem idag?

Nå d kan ju kanske va att den mitt i allt blir en lång cykel. Ha haft en på 27 förr. Men då va äl ett 15..Kanske ja måst åk å köp ett early idag.. Han kom hem igår.
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-01-05 09:30:18 följande:

Jaha det är så pass tidigt:) då kanske du ska vänta eller ta ett early :) ja man vill ju veta varför!!

Alltså när ja en gång hadd 27 dagar cykel så hade jag ÄL dag 15 i cykeln. E nu på dag 20.. Så mens på tisdag enligt en 25 dagars cykel. Så early ska ju synas isf.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!