• Anonym (Nina)

Följas åt till ett plus!

Tack alla!

Tester kan säkert funka bra, men nu gick jag bara efter symptomen och hade sex 3 gånger den veckan jag hade symptom på ägglossning.

Dag 12, 13 och 16.

Nu har jag mer graviditetssymptom än för bara några dagar sen.

Trött, illamående, och EXTREMT känslig för lukter!

• Anonym (Nina)

Jag har också använt progesteronkräm, båda gångerna gick det rätt snabbt att bli gravid sen jag började använda den.

• Anonym (Nina)
    YaseminL skrev 2018-05-29 21:40:38 följande:

Hej!

Vill bara säga att vi nu fått reda på könet. Det är precis vad vi trodde när vi plussade. En liten pojk<3 Han var inte alls blyg att visa upp snoppen haha. Galet att den syntes så tidigt redan nu i v16. Vi är så glada och redan inhandlat en massa kläder och fått en hel del. På fredag ska vi överraska släkt med vad det blir <3 

Hoppas du mår bra såhär tidigt i graviditeten.

Kram

Å vad kul med en liten pojk!

Jag får allt vänta en månad till innan jag får veta kön... Men tror det blir en kille här med

Går in i vecka 8 idag.

Mår illa då och då och typ allt luktar äckligt. Mår bra annars.

Vad mysigt att handla kläder!
  • Anonym (Nina)
    Milian03 skrev 2018-05-30 15:45:51 följande:

Kan man få veta könet i v 12?

Ja, jag ska göra NIPT i vecka 10. Då får man veta könet, om man vill!
  • Anonym (Nina)
    Sommaren12 skrev 2018-05-30 19:20:08 följande:

Kön brukar man kunna säga hyfsat säkert först vid rul i v18. Men om det är en pojke och den ligger på ett rätt uppenbart sätt så kan man ibland se det i v 12 tror jag.

Är inte via ultraljud, utan jag ska göra NIPT, och då får man ett garanterat svar på könet också (om man vill veta)
  • Anonym (Nina)

Har varit på vul nu, och det var två st bebisar därinne!

En av dem var dessvärre för liten och utan hjärtaktivitet, på den andra syntes hjärtaktivitet.

Allt är konstigt, jag blev flyttad en hel vecka bakåt! Är bara i 7+0 nu.

Vilket innebär att jag plussade 9 dagar före bim, och då inte ens med morgonurin!

Nu ska jag försöka skingra tankarna och fixa till sonens ettårskalas i morgon.

Ny ultraljudskontroll 27 juni.

• Anonym (Nina)
    Sommaren12 skrev 2018-06-05 20:41:51 följande:

Oj vilken grej! Hur känns det nu då? Iom att den ena inte går att rädda? :( Med tvillingar brukar man väl kunna plussa tidigt? Fast låter ju väldigt tidigt förstås...

Jag vet inte om man plussar tidigare med tvillingar?

Men redan bim-3 kände jag mig yr, trött och illamående.

Känns lite sorgligt med den som stannade av, samtidigt var inte tvillingar något vi direkt hoppats på (iom riskgraviditet mm)
  • Anonym (Nina)
    YaseminL skrev 2018-06-05 22:52:18 följande:

Två bebisar? Wow! Tråkigt att bara ena hade hjärtaktivitet dock. Kan vara svårt att mäta dom så tidigt då dom bara är någon millimeter så håll fast vid det datumet du själv tror för många blir bakflyttaze inräkna och sen tillbakaflyttade på kub

Jag är i v17 nu! Tiden går så fort. Var på kk idag för fått lite smärtor. Visade sig vara foglossning och ligamenten så får ta det lugnt hädanefter. Fick även se honom idag igen!! Och Kände hans första spark igår <3 har moderkakan i bakvägg och sist jag var hos bm sa hon att det kunde hända när som helst och så rätt hon hade! Nu vill man bara ha mer och kraftigare sparkar haha! Hur gör man när ena bebisen dött i magen? Låter man det komma ut själv eller hur gör man? Förlåt för kanske alldeles för privata frågor.

Lycka till den 27! Den 26 ska jag på rul!

Kroppen får ta hand om det själv. Går ju inte att skrapas eller ta tabletter i detta läget, för då riskerar man det andra fostret.

Spännande med rul! Lycka till!

Jag tror att datumet blir någonstans mittemellan, för jag är rätt säker på att ägglossningen var senare än jag trodde.
  • Anonym (Nina)
    YaseminL skrev 2018-06-09 23:28:40 följande:

Okej, låter logiskt! Är iallafall så glad för din skull.

Tack! Ja! Vi har ju redan varit på 5 ultraljud och vet som sagt var redan om att det är en pojke men är kul att se hur stor skillnad det är på bara några veckor. Nu är bebis redan 18cm. Helt galet! 

Okej ja men dåså! Dom brukar kunna mäta lättare vid RUL. Bara att vänta tills dess. Vilken vecka är du nu i och ska du göra KUB? 

Kram :) 

Jag är i vecka 9 nu. Ja, jag ska göra KUB, men vet inte när, det är inte inbokat ännu!

Har hört att de numera går efter KUB istället för RUL när de ska datera graviditeten. Men vet inte om det stämmer.

När jag kom till RUL när jag var gravid med min ettåring, hade de gått efter senaste mensen bara, och det visade sig då att jag var i slutet av vecka 21 redan, och inte vecka 20.

Lite i senaste laget för RUL :/
Svar på tråden Följas åt till ett plus!