• Anonym (Nina)

Följas åt till ett plus!

Sommaren12 skrev 2018-05-06 22:47:41 följande:

Tack kära! Omtanken hjälper ändå.Känner igen mig. Förlovad sen 14 år. Bröllis är noll prio i mannens liv. Jag tvivlar på om det någonsin kommer bli av. Han säger att han vill men åren bara går. Han prioriterar resor och annat. Och bebisverkstan som sagt, han är ju nöjd med en eg så det finns inte samma engagemang här som hos två som längtar. :( Min man tycker med att vi har försökt länge men jag vet ju att det bara är typ två ggr som det funnits en legitim chans. Tror inte snubbar generellt har så bra koll på detta med fortplantning... när de har levererat tror de nog att chanserna är goda oavsett tid i månaden :D

Exakt! Vi hade sex både i går och i förrgår, han var säker på att nu måste jag ju blivit gravid!

Fick ju förklara att jag var extremt ofertil eftersom jag ska ha mens om ett par dagar (vilket han absolut vet, då jag klagat på mensvärk)
  • Anonym (Nina)
    Saima17 skrev 2018-05-06 23:19:22 följande:

Åh ja blir så trött på karar som tror att d bara e å (ursäkta uttrycket) sära å så e man gravid!!! Förbanna!!!! Dom sku behöv läs på lite!!! Visst önskar man d sku gå fortare men tyvärr e värkligheten så att d ofta int gör d

Eller hur! Sära på benen en gång, så är man gravid!

Tror att många män behöver lite mer utbildning i hur menscykeln fungerar :)
  • Anonym (Nina)
    Jeex skrev 2018-05-06 22:04:22 följande:

Sommaren12 och anonym (Nina)

Vad ledsen jag blir av det ni skriver här. Även fast man inte känner varandra så önskar man att man kunde göra eller säga något som få det att kännas bättre.

Tack för omtanken! Kram!
  • Anonym (Nina)

Tack för grattis!

Är på bim -2 idag, så tidigt ännu. Hoppas det går vägen nu bara.

• Anonym (Nina)
    Migas skrev 2018-05-07 16:27:13 följande:

Men vad roligt för er! Grattis!

Tack! :)
  • Anonym (Nina)
    YaseminL skrev 2018-05-08 11:12:29 följande:

GUD SÅ UNDERBART?!?!?! Började rysa i hela kroppen!!! Äntligen var det din tur!!! Grattisgrattisgrattis!!! Jag går in i v13 på fredag och var på VUL igår och fick se bebis igen som man knappt kunde få en bild på då den sparkade så mycket med sina ben och viftade med sina armar. Längtar tills KUB på måndag nu. Håller tummarna för dig och bebis. Kram<3 

Tack! Känns precis lika overkligt och samma spännande känsla som det gjorde när jag plussade med första barnet för evigheter sen!

Tänker på det precis hela tiden!

Man vänjer sig nog aldrig :)

Hur går det med ditt illamående?

Lycka till på KUB!

Kram
  • Anonym (Nina)
    Migas skrev 2018-05-08 12:14:59 följande:

Grattis, om du orkar vänta så skulle jag om jag var du köpa ett digitalt och inte låsas som någonting och sen ta det tillsammans med sambon ikväll Lite roligt för honom att bli överraskad också tänker jag.

Haha, så gjorde jag!

Var själv lite nervös att det inte skulle ge utslag, det var ju inte morgonurin, och jag var bara på bf -2.

Men det visade gravid 1-2 och sambon blev helt överlycklig!
  • Anonym (Nina)
    Migas skrev 2018-05-08 17:49:20 följande:

Aha, det kändes tidigt att få ett plus utan morgonurin så tidigt. Hade du hållit dig några timmar innan då eller?

Ca tre timmar.

Jo det kändes tidigt, så jag var lite nervös för att det skulle bli en flopp och visa negativt!
  • Anonym (Nina)
    YaseminL skrev 2018-05-09 09:39:14 följande:

Det kan jag förstå. Känslan när man får se det svart på vitt är helt galet. Är så glad för din skull. 

Jag mår superduper bra. Var på VUL i måndags och fick se en alldeles för pigg och allert bebis. Fick ingen bra bild på bebisen då den rörde sig för mycket. 

Vi sålde min lgh förra veckan och idag ska min sambos fotograferas och läggas ut på Hemnet. Vi köpte vår första gemensamma igår och är så glada. Blev snabba ryck med budgivnings fight igår och senare på kvällen påskrivning av kontrakt. 

Sen på måndag är det arbetsintervju för en heltidstjänst och KUB senare på kvällen. Kunde aldrig i mina vildaste drömmar tro allt detta för ett år sen. Vi är så glada över allt. Så i Augusti flyttar vi in i vår drömlägenhet med stor terass och tre månader senare föds förhoppningsvis bebis. 

Vi kan inte berätta för våra vänner än att vi köpt lägenhet för då kommer dom förstå att vi väntar bebis och vi vill inte berätta förrän på måndag så det blir en massa nyheter för familj och vänner på måndag! Haha 

Kram

Tack vännen!

Vad skönt att illamåendet gått över!

Grattis till lägenheten!

Så mycket spännande saker ni har framför er nu :)

Detta är verkligen ditt år!

Vi förlorade en budgivning i söndags, ett radhus vi såå gärna ville ha. Sex rum och kök ute på landet, men ändå 10 min med pendeln till centrala stan. Sjukt besvikna var vi. Hade varit så bra område för barnen.

Så var inte jättesugen på att testa måndag morgon, en olycka kommer ju sällan ensam...

Men nu är huset glömt (nästan), och jag är så glad över graviditeten!

Måtte detta gå vägen nu bara. Har inga symptom alls...

Lycka till på kub och intervju!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!