YaseminL skrev 2018-04-01 14:51:21 följande:
Hej! Hur går det med fertilitetsmonitorn? visade den maximal fertilitet denna månaden? och när är BIM för dig denna månaden?
Nu är jag i v 7 (6+2) och tiden går så långsamt. Varit inne på akuten i förra veckan då jag vissa dagar inte får i mig vätska eller mat så fick ta prover som visade på extrem uttorkning.. Dom tror jag lider av hyperemesis gravidarum ( extremt gravidillamående) tyvärr.. Men man får ta det onda med det goda. Sover dessutom 16 timmar per natt.. Inatt sov jag iofs "bara" 12 timmar. Mår inte alls bra och hoppas på att detta vänder snart så att jag får glädjas åt min graviditet. På torsdag ska vi äntligen på inskrivning. Räknar ner dagarna till den 19 då jag äntligen får se mitt lilla frö på ultraljud för första gången. Känns fortfarande så overkligt att jag är gravid trots alla hemska graviditetssymtom. Hatar för tillfället alla som endast har ont i brösten för ont i brösten har jag men det är ingenting jämfört med tröttheten och illamåendet.
Hoppas att det tagit sig för dig denna månaden. Tänker på dig! kram <3
Och förresten, herregud vad aktivt denna sidan har blivit. Kul!
Hej! Nja det går väl sådär med monitorn. Fick aldrig maximal denna månaden, dock missade jag två test.
Jag har haft jättemycket molvärk de senaste dagarna, och det har jag alltid veckan före mens, så borde ha bim nästa helg ungefär, utifrån det.
Fy vad jobbigt med illamåendet! Hoppas det går över snart!
Jag mådde väldigt illa med tvåan, i flera månader, men inga kräkningar tack och lov, så det kunde vara värre. Tog lergigan mot illamåendet.
Lycka till på ultraljudet, det kommer bli en helt oslagbar upplevelse!
Fortsätt gärna uppdatera här om du vill och orkar, alltid kul att läsa hur det går för dig!
Kram