Följas åt till ett plus!
Det stämmer :) men detta är min tredje barn och det är nästan inget som har förändrats sedan dess. Så vi gör inskrivningen och 10-veckorsbesöket i ett :)
Det stämmer :) men detta är min tredje barn och det är nästan inget som har förändrats sedan dess. Så vi gör inskrivningen och 10-veckorsbesöket i ett :)
Ja jag var lite otydlig. Var såklart inte på inskrivningen utan skrev in mig via telefon. Jag kommer ha hälsosamtalet/inskrivningen v6+5 sen VUL v8+5. Är enligt mina uträkningar och enligt NC i v3+6 idag. Tog ett nytt CBtest idag och idag stod det v2-3 istället för 1-2 som det stod igår. Går fortfarande på moln. Berättade för min mor och min bästavän igår. Vi ska berätta för min pappa ikväll och mina svärföräldrar på söndag som kommer hem från Italien imorgon. Vill berätta för familj eftersom att i och med att jag inte mår 100% bra psykiskt så känner jag att jag kommer behöva all stöd i världen ifall att det inte går hela vägen och att berätta att man fått missfall utan att ha berättat att man är gravid kommer dom bara: "Jaha, var du gravid..." så det kändes bäst att berätta för dom såhär tidigt. Resterande väntar vi med tills efter v 12 alternativt efter KUB
Alltså... idag känns allt skit! Känns som alla blir gravida runt omkring. I fb-gruppen jag är med i som fick barn samtidigt i aug -17 där plussar folk som flugor nu, folk som inte ens försöker!
Själv har jag bim på tisdag och känner molvärk till och från precis som förra månaden. Så tror på en misslyckad månad igen. Dessutom tyckte jag mig ha lite brunaktig flytning innan. Kan ju vara såkallad spottings som kommer innan mens. Tråk tråk!!
Sen känner jag mig så elak som skriver ut här att jag är gravid. Vill så gärna se att ni som försökt länge blir gravida. Får lite skuldkänslor. Men snart är det er tur. Det känner jag på mig <3
Hej
Skriver inte så mycket här men är alltid in och uppdaterar mig på hur det går för er <3
Jag var på kub förra veckan och fick minsta sannolikhet 1:20000 på alla 3 (glömt vad det heter) så sagolikt! Imorgon är jag i v14 och försöker slappna av mer, längtar så att få känna den lille därinne!
Kräks fortfarande på mornarna men är såklart värt det!
Började nytt jobb igår och känner att jag måste berätta då det är en rätt så tydlig mage och vill eller orkar inte smyga med det... folk måste ju undra varför jag gäspar som en tok
Vill önska er all lycka till! Önskar innerligt att det tar sig för alla snart och stort grattis till er som plussat! <3
Idag var första testdagen på fertilitetsmonitorn.
Resultatet blev hög fertilitet, fast jag är bara på dag 6 i cykeln. Vet inte om det är normalt? Känns lite tidigt.
Hoppas att den fortsätter på hög några dagar innan det blir maximal, sambon har nämligen influensa.
Känns lite hopplöst alltihop.
Tycker inte att det låter så konstigt. Jag brukar själv få hög fertilitet med den på cykeldag 6-7. Själv hade jag hög i 7 dgr innan jag fick maximal på den 8:e nu innan jag plussade.
Det är stor skillnad mellan monitorn och Clearblues digitala, så det tror jag absolut. :)
Jaha, så missade jag att testa i morse. Så typiskt.
Får säkert skäll av monitorn för att jag missat ett test.
Har inte satt på den ännu...
Hej fina tjejen!
Idag går jag in i vecka 6. Är så lycklig samtidigt som jag är så rädd. Är så rädd att något ska hända min bebis. Tagit ett gravtest varje dag sen jag plussade. Idag stod det Gravid 3+ på CB veckoindikator. Varit så orolig med för att jag knappt känt mig gravid, inte haft cravings, inte varit sugen på mat, inte varit illamående och knappt känt s.k mensvärk/växtvärk så ofta men tji fick jag för igårkväll började jag må lite illa och idag har det varit förfärligt.. Spytt minst 6 gånger på jobb på ett 6h jobbpass.. Nu ikväll mår jag inte illa och har proppat i mig alldeles för mycket mat.. haha.. Brösten värker som in i och haft ganska mycket "växtvärk idag" och trots att detta är graviditetssymtom så känner jag mig så ogravid och därav att jag testat med gravtest för att påminna mig om att jo Yasemin, du är gravid!!
Den 5/4 ska jag på inskrivning och den 19/4 är det VUL. Är så rädd för VUL men samtidigt så vill jag göra det nununu. Vill se bebisen och förhoppningsvis förstå att jag är gravid.
Hur gick det iförrigår? Kunde du testa senare på dagen eller det funkar inte så?
När ska du ha ÄL enligt beräkningar?
Tänker så på dig ska du veta!
Stor bamsekram <3