Sara761 skrev 2018-03-03 09:47:15 följande:
Tack
Gjorde ÄD i Riga och det var två st fina femdagars ej pgs visserligen... man blir så uppgiven
Har fyra blasto i frys
Hur går det för er?
Förstår att det är lätt att bli uppgiven, men bli inte det. Tänk istället att det finns en orsak och jag ska hitta den!
Ett första förslag är att göra PGS på de resterande 4 blastosarna, då får ni veta om de är normala eller inte eftersom onormala embryon oftast blir minus eller missfall. De onormala kastas då direkt och endast de friska fryses.
Vi har gjort dubbeldonation med PGS hos AvaClinic för att helt utesluta felfaktorn embryofel.
Jag har också gjort mensblodtest (det gör man hemifrån och skickar till Serum i Aten) för att utesluta dolda infektioner i livmodern.
Samt att vi gjort immunutredning av mitt immunförsvar hos Dr Dimitri på Life clinic i Aten. Då hittades att jag har en koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar som orsakar mina missfall. Jag behöver alltså en mängd mediciner för att lyckas få barn.
Man kan också göra hysto hos Serum i Aten för att se (och isåfall ta bort) död vävnad och annat störande ur luvmodern. De gör också inplantationssnitt för att embryona lättare ska få bra fäste och för att förbättra blodtillförseln till livmodern.
Zwillinge här itråden har också gjort immunutredning hos Dr D och kan säkert berätta mer om det om du vill veta mer.