Äggdonation 2017
lill11-Vad betyder övervdshen? Kunde inte lista ut vad det ska betyda....
lill11-Vad betyder övervdshen? Kunde inte lista ut vad det ska betyda....
lill111-Om ni väljer AvaRiga så kan jag absolut rekommendera att man använder PGS, det är kromosomanalys av embryona på dag 5. Sen sätter de in 1eller 2 embryon av de som klarar PGS på dag 6 och resten fryses som blastos.
Vi använde PGS eftersom jag ville vara säker på att endast embryon som var normala kromosommässigt sätts in. Plus att som en bonus kan man få veta könet på embryot/embryona som sätts in efter insättning. Om man vill veta alltså. Men enligt lag får man inte själv välja kön i Lettland utan läkaren sätter in de embryon som ser bäst ut just då.
För mig som fått många missfall pgr av onormala embryon är det skönt att veta att om jag skulle få fler missfall, så kan missfallen hädanefter inte bero på onormala embryon utan endast på mitt immunförsvar. Man rensar alltså bort en felfaktor.
lill111-AvaRiga har både hemsida och prislista på svenska, där står alla priser inkl tillval som PGS, embryo glue och mycket annat.
Har ni nytagna blodprover?
Ni behöver ordna med blodprover på er båda.
Hiv, syfilis, hepatit b, hepatit c, anti-hbc, blodgrupp och rhesusfaktor allt detta måste tas på er båda.
Samt foton av er i 20-års åldern, scanna in och maila till kliniken.
Dessutom behöver ni fylla i AvaRigas formulär hur ni vill donatorn ska se ut, längd, vikt, hårfärg, ögonfärg, etc.Sen efter matchning får man 2-3 kvinnliga donatorer att välja på. Vi fick 2 kvinnliga och 4 manliga att välja på.
Nu har jag pratat med en embryolog på kliniken. Hon berättade att vårt resultat med 4/14 till frysen är bra/normalt. Hon menade att rent statistiskt så brukar man kunna räkna med att var 6:e fint 3-dagarsägg klarar kraven att frysas.
Fick sedan ett samtal från en sköterska som bekräftade att de liksom jag betraktar mitt blodprov som ett slutgiltigt negativt besked och därför kan sluta med samtliga mediciner. Så skönt att vi var överens. Nu hoppas jag mensen kommer snart så vi har nåt att utgå ifrån. Hon hade dessutom sett till att boka in ett telefonsamtal med läkaren (på hans lunch) så att jag skulle få prata nästa behandling innan jul, vilket jag är henne evigt tacksam för. Hon trodde dock tyvärr att de vill att det är en behandlingsfri cykel emellan.
Vad tror du föranledde ditt MF denna gång? Tänker blastisarna blev ju kollade med pgs ... tog du immunmediciner?...
Bollan- Nej, tyvärr det är inte samma prov som tas där och utomlands. Har pratat med dem som gjort spermaprov på RMC i Malmö.
Ok, när ska du börja nästa gång?
Hej,
För er som gjort äggdonation: Hur har er behandlingsplan sett ut?
Jag tänkte med eller utan spruta?
Vilken dag in nya cykeln börjar ni med Progynon?
Hej tjejer.
Har 7 misslyckade IVF med egna ägg bakom oss. Funderar starkt på ÄD nu. Har ni tips på klinik? och vilket program man ska välja? Dyrare med fler embryo garanti eller hur valde ni? Har kollat i mest i Polen då det är lättast att resa dit för oss. Men det viktigaste är ju framgång hos klinik.
Glömde säga att Reprofit finns i Tjeckien.