Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Äggdonation 2017

lill111 skrev 2017-12-17 18:32:20 följande:

Är det någon som fått antibiotika inför fet/et?

Ja, efter jag gjode Serums mensblodtest sa de, att de brukar rekommendera kvinnor att ta antibiotika inför fet. Doxycycline 100mg 2gånger per dag. 1 tabl på morgonen och 1 tablett på kvällen.

Jag har inte hört om någon annan klinik förutom Serum som rekommenderar antibiotika inför fet/et.

Har du gjort Serums mensblodtest?
    Om inte så kan det absolut vara värt att göra det.
  • UndrandeSökare
    Blomsterkvasten skrev 2017-12-18 18:48:39 följande:

Hej! Har försökt läsa in på allt i tråden men den är lång :)

Hoppas jag kan hoppa in!

Gjort 7 ivfer och två äggdonationer fertinova Helsingfors.

Aldrig gravidet..

minus på stickan sista gången nu i helgen.

Inga kvar i frysen så nu funderar vi på att byta till Riga.

Frågan är ivf Riga eller ava Riga?

Känns som att flest här inne är mest positiva till ava Riga?

Välkommen till tråden. När jag och min man skulle välja klinik så kollade jag på flera kliniker men många verkade missnöjda med ivfRiga och fler verkade nöjda med AvaRiga så därför valde vi AvaRiga.

Vi är nöjda med dem, men de är inte så duktiga på immunproblem och koagulationssjukdomar som är mitt problem. Jag och min man har gjort dubbeldonation hos AvaRiga, har du några frågor om kliniken så hör av dig.
  • UndrandeSökare
    Blomsterkvasten skrev 2017-12-19 18:50:16 följande:

Tack! Vi vet väl inte riktigt vad vårt problem är.. inte ens 5dagars blastocyster fäster. Som vi fick i Helsingfors. Läkarna där verkar inte heller veta. Suck.

Men känns som att ava Riga är ett alternativ för vår fortsättning på denna oändliga resa..

Välkommen till tråden.

Har du fått testa kortisontabletter för att lugna ditt immunförsvar? Överaktivt immunförsvar kan vara en anledning till varför inte embryon fäster.

Jag har själv gjort en immunutredning på Life clinic i Aten pgr av det.
  • UndrandeSökare
    Blomsterkvasten skrev 2017-12-19 19:27:46 följande:

Nej, det har jag inte. Jag är väldigt sällan sjuk, tecken på överaktivt immunförsvar kanske?

Ja, det kan det vara. En del av Atentjejerna säger att de aldrig bli sjuka.

Immunproblem kan ytrra sig i att man endera bara får minus eller får upprepade missfall.

Jag får upprepade missfall, men missfallsutredningen i Sverige visade inget för de tog för få prover. På Life clinic i Aten fick jag en mycket bättre utredning och fick veta att jag har immunproblem och en koagulationssjukdom som heter Antifosfolipidsyndrom, som ger proppar i moderkakan och embryot dör av näringsbrist och det blir missfall.

Du är varmt välkommen till Atentråden om du vill. Den heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".
  • UndrandeSökare
    LadyMaria skrev 2017-12-21 13:05:14 följande:

Okej, jag känner också att jag vill vara så öppen som möjligt.

Vet någon om man kan avbryta ett tre pack man har köpt.. har just köpt ett nytt paket där vi har 2 behandlingar kvar. (Totalt gjort 7 IVF behandlingar och 3 FET).  Känns hopplöst med mina ägg. Är "bara" 30 men har bara fått kemiska graviditeter av 15 st embryon som sett fina ut. Men uppenbarligen kan dem ju inte vara ok. 

Innan du ger upp om dina ägg, kan ett förslag vara att ni kollar upp spermierna ordentligt med ett dnatest..
    Samt åker till Serum i Aten och gör hysto med inplantationssnitt.
    Problemet kan ju vara livmodern eller spermierna.
    Men den bästa kunskapen inom detta finns inte i Sverige utan utomlands.

Spermier kan nämligen ha dnafel även om de ser normala ut i mikroskåp.
    Vi reste till AvaRiga i Lettland och gjorde sperm dna fragmentationstest. Finns inte i Sverige. Det kostade motsvarande 700 svenska kronor och vi fick svaret via mail efter ett dygn.
    www.avaclinic.lv/se/

Serum är omvittnat mycket duktiga på hysto, de skickar in en kamera i livmodern och filmar och kan därigenom se om det finns saker där som inte borde vara där som tex död vävnad. De tar bort allt som inte ska vara där samt gör inplantationssnitt så att embryona får ordentligt bra fäste.
    Serum gör också Mensblodtest (kan göras hemifrån eller vid hysto) samt sperm dna fragmentationstest.
    www.ivfserum.com/

• UndrandeSökare
    LadyMaria skrev 2017-12-21 17:41:51 följande:

Tack så mkt för infon!

Får nog göra fragmentationstestet och mensblodstest iallafall.. Det funkar inte att skicka ner spermier på posten va? :P utan man måste var på plats? Hysteroskopi med implantationssnitt gjorde jag i somras.. och allt såg "jättefint" ut inuti. Har just haft samtal med Dr. D och han tycker vi ska fortsätta med dessa 2 behandlingar och göra samma behandlingsplan igen, han tyckte min kropp hade reagerat bra på medicinerna och hålla sig lugn, men att embryona slutade leva. Han kommenterade inte mkt om mina höga trombocyter dock.. som jag får kolla upp någon annanstans. 

Kram

Nej, går nog inte att skicka spermierna. Men det går lätt att ta sig till Riga om ni vill göra testet där. Flyget tar bara en timme från Arlanda till Riga och annars kan man ta båten. AvaRiga ligger på promenadavstånd från båtterminalen i Riga.

Mensblodtestet kan man ju göra hemifrån. Du behöver vadderad påse, några frimärken, urinprovrör med skruvkork och lite koksaltlösning att späda med.

Adressen man ska skicka till och mer info om mensblodtestet hittar du på ivfSerums hemsida under infection screening.
  • UndrandeSökare
    limpan72 skrev 2017-12-26 15:57:52 följande:

Hej!

Så härligt när jag hittade den här tråden med människor som går igenom samma behandlingar! Det är jobbigt när man inte har nån att prata med.

Jag gjorde embryotransplantation i Riga den 6 dec 2017. 

AvaRiga eller ivfRiga?

Embryodonation eller embryoadoption?

Jag och min sambo gör dubbeldonation (embryodonation) hos AvaRiga. Har 5 blastos kvar i frysen nu.
  • UndrandeSökare
    lill111 skrev 2017-12-28 10:51:12 följande:

Är det någon här som fått antibiotika vid transfer eller är det bara penny som ger det ?

Har du gjort Serums mensblodtest?
  • UndrandeSökare
    lill111 skrev 2017-12-29 08:54:42 följande:

Japp- oktober 2015...

Behandlades med AB jag och mannen

Testade positivt på alla tre

Mitt bästa råd är att du mailar Serum och frågar vad de skulle föreslå att du ska ta för antibiotika inför fet/et i framtiden eftersom du testade positivt på alla 3 tidigare. De kanske kan skicka dig ett Eu-recept på den/de sorter de tycker du borde ta inför fet/et?
  • UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2017-12-29 10:40:26 följande:

Nån här som vet hur man ska veta vilka vaccinationer man tagit?

Tänker på mässing och röda hund.

Du kan ta blodprov och kolla om du är immun. Det har jag gjort med Röda hund. Jag hade tappat min tidigare immunitet mot det så då tog jag en ny vaccination.

Annars om du är orolig så kan du ju bara gå och vaccinera om dig. Jag gjorde det på en privat vaccinationsklinik och betalade själv (frikort gäller inte).
Svar på tråden Äggdonation 2017