Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Äggdonation 2017

Asil76 skrev 2018-04-24 20:31:54 följande:

Nu har jag fått hgc och det har stegrande till 50, men det är väl fortfarande väldigt lågt? Jag är på rd 13.

Jo, det är tyvärr lågt. Hcg ska dubblera sig varannan dag och med den takten borde ditt hcg vara minst 160 idag.

Höj din progesterondos till 2X3 och ta om hcg, progesteron och östrogen på torsdag så hoppas jag att ditt hcg har ökat bättre då.

Ge inte upp - utan fortsätt kämpa !

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2018-04-26 13:35:07 följande:
    Jag är dålig på det här.. men V8, räknar man det ifrån dagen för befruktning? Eller i från transfer?

Jag har försökt kolla i såna där kalendrar, och då vill dom veta mens och ägglossning.. och det har jag ju inte.. inte på naturlig väg iaf... :/
    Det finns speciella kalendrar för oss som gjort ivf och donation.

Den här kan du testa:
    www.yourivfjourney.com/baby-calculators-for-pregnancy/ivf-and-fet-due-date-calculator/

Eller testa denna:
    www.princetonivf.com/due-date-calculator/
  • UndrandeSökare

Asil76- Gillade du inte nån av de 2 kalendrar jag föreslog så kan du googla:

"eggdonation pregnancy calender"

så hittar du ännu fler !!!

• UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2018-04-26 14:10:34 följande:
    Åh, tack!! Du är ett levande uppslagsverk!!
    Tackar !
    Har man sysslat med något i många år så har man samlat på sig en hel del info, och det man inte har i huvudet kan man hitta med Google !!!

Hoppas du får användning av kalendrarna, annars googla
    "eggdonation pregnancy calender" så hittar du ännu fler kalendrar, det kan ju finnas nån annan kalender du gillar bättre.
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2018-04-26 14:33:47 följande:
    Ja länkarna du skickade var precis vad jag behövde. Jag var mest nyfiken på ev bf om det här nu går vägen. ????
    Vad fick du för månad som BF? December? Januari?
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2018-04-26 14:47:38 följande:
    28 december, om det nu inte till och med skulle råka bli tvillingar.. :/

Fast först ska det ju bli något alls! Jag har en något sviktande tilltro till min kropp i som här sammanhangen!
    Äter du Trombyl (blodförtunnande)?

eller har du nån annan medicin förutom östrogen och progesteron nu?
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2018-04-27 11:50:50 följande:

Tyvärr har mitt hcg minskat till 38, så vi misslyckades tyvärr den här gången också. :(

Jättetråkigt att höra Asil76 ! Jag beklagar.

Det brukar kallas kemisk graviditet när det blir så tidigt missfall.

Om du efter att du återhämtat dig efter detta, vill fortsätta kämpa rekommenderar jag först ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar med posten till Aten. Om några baciller hittas så ingår recept på antibiotika. Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt, annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.

Man kan ha baciller utan att man har symtom, och utan att de svenska testerna visat något. De orsakar ofta kemiska graviditeter och tidiga missfall och det är mycket vanligt att man har baciller tyvärr.

Googla på ivfSerum Aten infection screening så hittar du mer info.
  • UndrandeSökare

Asil76- Glömde bara säga att menstestet kostar 300 euro, så det är inte så jättedyrt.

Ok, jag förstår om ni inte orkar kämpa mer.

Ta hand om dig och mannen nu, jag vet hur jobbigt detta är, jag har haft 6 missfall, vi har också kämpat i många år.

• UndrandeSökare
    Evadesiree skrev 2018-04-28 02:58:40 följande:

Jag beklagar verkligen. Det går inte bra för oss. Tyvärr valde vi fel klinik. Tror det är Agneszkas gamla ägg i fryse. De går inte att odla på. Läkarna har inte rätt kunskap.

Att 65% lyckas där på första försöket är en lög.

Kramar och snälla försvinn inte helt. Lär oss hur man gör för att komma vidare och fukosera på andra glädjeämnen livet. Kram

Blev bröllopet lyckat igår EvaDesiree?
Svar på tråden Äggdonation 2017