• hannapanna84

Bf maj 2018 Jönköping

Någon mer från Jönköpings trakten som har bf kring maj 2018?

• Svar på tråden Bf maj 2018 Jönköping
  • typ89

Jag gör det. Bor i en by ca 5 mil ifrån. (Vill vara lite anonym här på fl). Jag är i v 7 med andra barnet. När har du bf? Har du fler barn?:)

• hannapanna84
    typ89 skrev 2017-09-15 14:25:43 följande:

Jag gör det. Bor i en by ca 5 mil ifrån. (Vill vara lite anonym här på fl). Jag är i v 7 med andra barnet. När har du bf? Har du fler barn?:)

Är inne på helt samma linje som du!

Är också i v 7 =) detta blir vår 3a!

Om allt stämmer så är bf 7/5, när har du bf?

• typ89
    hannapanna84 skrev 2017-09-15 21:51:55 följande:

Är inne på helt samma linje som du!

Är också i v 7 =) detta blir vår 3a!

Om allt stämmer så är bf 7/5, när har du bf?

9/5 blir nog bf för oss. Hoppas att tiden går fort. Just nu mår jag så himla illa hela tiden. Är rädd att det kommer sitta i hela tiden precis som förra gången.

Hur har du mått under dina graviditer?:)
  • hannapanna84
    typ89 skrev 2017-09-16 07:10:55 följande:
    9/5 blir nog bf för oss. Hoppas att tiden går fort. Just nu mår jag så himla illa hela tiden. Är rädd att det kommer sitta i hela tiden precis som förra gången.

Hur har du mått under dina graviditer?:)

Va kul att vi har bf så nära. Ska till bm på måndag. Har du vart där än?

De tidigare två har jag mått så himla illa! Frukosten va inte kvar länge, kunde inte lukta i varken kylskåpet eller i diskmaskinen.... (så jag fixade aldrig disken och fick hålla andan när jag skulle in i kylen.)

Och nu, känner jag inget illamående alls! vilket är väldigt skönt men känns konstigt också. Det enda jag märkt är att jag redan känner mig svullen och lite tröttare än vanligt.... 

• Eldira

Bor också kring Jönköpingstrakten och har beräknat datum 7/5, men enligt egen uträkning snarare runt 10/5.

Är i v7 och mår bra. Någon ilning ibland, ömma bröst men i övrigt inget illamående, trötthet eller molande. Ska bli skönt med UL för att se så att allt ser ok ut, önskar jag haft mer symtom.. ????

Kul med flera som befinner sig i samma trakt och fas!

• typ89
    hannapanna84 skrev 2017-09-16 21:56:40 följande:

Va kul att vi har bf så nära. Ska till bm på måndag. Har du vart där än?

De tidigare två har jag mått så himla illa! Frukosten va inte kvar länge, kunde inte lukta i varken kylskåpet eller i diskmaskinen.... (så jag fixade aldrig disken och fick hålla andan när jag skulle in i kylen.)

Och nu, känner jag inget illamående alls! vilket är väldigt skönt men känns konstigt också. Det enda jag märkt är att jag redan känner mig svullen och lite tröttare än vanligt.... 

Ja va kul vi har bf nästan samma dag alla tre!

Så skönt att slippa må dåligt, men förstår om man lättare blir orolig då kanske. Jag har börjat vakna på nätterna och må super illa med. Idag kräktes jag trots lergian comp. Ska till bm nästa måndag. Får se vad dom ska göra åt det. Börjar skola in sonen på förskolan idag. Men när jag mår såhär kommer det aldrig gå att jobba. Suck så blir dom sura på jobbet men jag kan inte rå för det.
  • hannapanna84
    Eldira skrev 2017-09-17 21:27:08 följande:

Bor också kring Jönköpingstrakten och har beräknat datum 7/5, men enligt egen uträkning snarare runt 10/5.

Är i v7 och mår bra. Någon ilning ibland, ömma bröst men i övrigt inget illamående, trötthet eller molande. Ska bli skönt med UL för att se så att allt ser ok ut, önskar jag haft mer symtom.. ????

Kul med flera som befinner sig i samma trakt och fas!

Åh va kul med fler från samma område! =)

• hannapanna84

Jösses! 

Idag har jag mått tjuv tjockt hela dagen!
    Ingenting har hjälpt, men tuggumi lindrade det hela lite. Ännu värre blev det när vi började koka äpple kräm med kanel i..... (tydligen känslig för kanel)

Har ni funderat på det här med Kub test?
    Vi har pratat om det men kommer nog göra ett tidigt ul istället....

• typ89
    hannapanna84 skrev 2017-09-18 21:22:49 följande:

Jösses! 

Idag har jag mått tjuv tjockt hela dagen!

Ingenting har hjälpt, men tuggumi lindrade det hela lite. Ännu värre blev det när vi började koka äpple kräm med kanel i..... (tydligen känslig för kanel)

Har ni funderat på det här med Kub test?

Vi har pratat om det men kommer nog göra ett tidigt ul istället....

Illamåendet kan ju komma lite när som. Hoppas du slipper att det blir värre.

Vi fick en tid bokad för kub bara, dom har bara antagit att vi vill göra det. Lite dåligt faktiskt men vi tänker göra kub så visst. Sen betyder det inte att vi skulle göra abort om barnet är sjuk och kan leva med det. Men vi är beredda mer.
  • saraama

Hej allihop! ???? Himla kul att jag hittade denna tråd idag. Jag fick plus på testet imorse och är i chocktillstånd idag. Kan inte koncentrera mig på jobbet utan vill bara hem till min man och berätta. Vi bor i centrala Jönköping, är 27 år båda två och gifte oss förra sommaren. Trodde kanske inte det skulle bli barn på andra försöket men tji fick vi ???? Har inga symtom ännu då det är väldigt tidigt... bf 31 maj.

Svar på tråden Bf maj 2018 Jönköping