• hannapanna84

Bf maj 2018 Jönköping

Någon mer från Jönköpings trakten som har bf kring maj 2018?

• Svar på tråden Bf maj 2018 Jönköping
  • hannapanna84
    typ89 skrev 2017-09-26 20:52:10 följande:
    Men då kan du söka graviditets penning mot slutet eller? För det borde väl räknas som ett tungt jobb.

Usch förstår det. Jag kan knappt öppna skafferiet hemma ens, det är ju tortyr att stå i massa dofter hela dagen.

Ja det är en pest, mår tjuv tjockt men inte så jag mår illa som tur är!

Tror det går att söka grav penning men jag tror att arbets givaren måste ha en chans att placera om? eller så har jag fattat helt fel är inte helt påläst än och hade annat yrke vid tidigare graviditeter

• typ89
    hannapanna84 skrev 2017-09-26 21:07:47 följande:

Ja det är en pest, mår tjuv tjockt men inte så jag mår illa som tur är!

Tror det går att söka grav penning men jag tror att arbets givaren måste ha en chans att placera om? eller så har jag fattat helt fel är inte helt påläst än och hade annat yrke vid tidigare graviditeter

Man måste nog fråga sin arbetsgivare om dom kan omplacera en. För då gör dom det i första hand men annars får man söka graviditets penning.

Jag kommer göra det, kan inte bli omplacerad någon lättare stans hos oss. Pratade med min chef idag som verkar helt oförstående. Jag mår ju illa hela tiden och kräks på olika tider på dygnet. Hon började genast babbla om att jag kan jobba bara kvällar och deltid och en massa om att det finns medicin att få. Nähä, äter ju redan det, gör allt jag kan. Har faktiskt inte valt att må dåligt under graviditeten. Blev mest ledsen.
  • hannapanna84
    typ89 skrev 2017-09-27 11:33:09 följande:
    Man måste nog fråga sin arbetsgivare om dom kan omplacera en. För då gör dom det i första hand men annars får man söka graviditets penning.

Jag kommer göra det, kan inte bli omplacerad någon lättare stans hos oss. Pratade med min chef idag som verkar helt oförstående. Jag mår ju illa hela tiden och kräks på olika tider på dygnet. Hon började genast babbla om att jag kan jobba bara kvällar och deltid och en massa om att det finns medicin att få. Nähä, äter ju redan det, gör allt jag kan. Har faktiskt inte valt att må dåligt under graviditeten. Blev mest ledsen.
    Tråkigt när de inte visar någon förståelse. Kanske inte varit i den sitsen själv?
    Förhoppningsvis kanske det går att lösa för min del, eller jag hoppas det iaf. 
    Har än inte berättat något på jobbet, tänkte vänta tills efter ultraljudet i v 12...
  • hannapanna84

Har ni fått några cravings?

Kan inte säga att jag har några men sötsaker är väldigt gott och längtar väldigt mkt efter lussebullar =)

• caroline1986

Hej! Jag har bf början på juni, hoppas det är ok o skriva här iallafall. Jag bor 6 mil från Jönköping utanför Aneby. Vore ju superkul o lära känna några man kan umgås med

• hannapanna84
    caroline1986 skrev 2017-10-02 12:39:26 följande:

Hej! Jag har bf början på juni, hoppas det är ok o skriva här iallafall. Jag bor 6 mil från Jönköping utanför Aneby. Vore ju superkul o lära känna några man kan umgås med

Välkommen till våran lilla tråd och grattis till graviditeten =)
  • typ89

Var hos läkaren i morse. Hade 3 + på ketoner så nu ligger jag på sjukhuset med dropp. Det var inte tal om att jobba just nu. Det positiva var att jag fick se lilla räkan i magen. Den hade det bra trots allt. Men mätningen stämde nog inte. Hon fick det till 8+2 men jag tror 9+0 idag. Fick positivt test äl +12 så i Så fall skulle det vart äl +7. Tempar så har koll på äl. Men hon trodde inte det va någon fara.

• typ89

Hur är era magar? Syns det mer för er som är gravida med andra barnet?

Jag har gått ner nästan 5 kg så min mage krymper bara. Trodde det skulle synas mer denna gången.

• hannapanna84
    typ89 skrev 2017-10-04 10:48:18 följande:

Hur är era magar? Syns det mer för er som är gravida med andra barnet?

Jag har gått ner nästan 5 kg så min mage krymper bara. Trodde det skulle synas mer denna gången.

Oh du stackare, hoppas det blir bättre. Vad händer nu? 

Jag har mage men är sjukt svullen så vet i tusan om det ör bebis eller om det bra är svullna tarmar, svårt att avgöra...

• typ89
    hannapanna84 skrev 2017-10-05 21:22:26 följande:

Oh du stackare, hoppas det blir bättre. Vad händer nu? 

Jag har mage men är sjukt svullen så vet i tusan om det ör bebis eller om det bra är svullna tarmar, svårt att avgöra...

Fick någon b vitamin som också skulle kunna hjälpa. Sen fick jag suppar primperan där men det kan dom inte skriva ut tydligen för dom finns knappt. Kasst för jag spyr ofta upp tabletterna. Men nu är det bara att försöka ta medicinerna och försöka få i mej mat och dryck. Blir läkarbesök om någon vecka igen och är det likadant då så blir det dropp igen. Läkaren sa att jag kanske kommer få hålla på så ett tag tills det blir bättre. Hoppas inte det håller i lika länge som med sonen.

Det kanske är lite både och. Vad roligt när det händer lite med magen:) lite verkligare på något vis:)
Svar på tråden Bf maj 2018 Jönköping