• hannapanna84

Bf maj 2018 Jönköping

Någon mer från Jönköpings trakten som har bf kring maj 2018?

• Svar på tråden Bf maj 2018 Jönköping
  • hannapanna84
    saraama skrev 2017-09-19 15:44:02 följande:

Hej allihop! ???? Himla kul att jag hittade denna tråd idag. Jag fick plus på testet imorse och är i chocktillstånd idag. Kan inte koncentrera mig på jobbet utan vill bara hem till min man och berätta. Vi bor i centrala Jönköping, är 27 år båda två och gifte oss förra sommaren. Trodde kanske inte det skulle bli barn på andra försöket men tji fick vi ???? Har inga symtom ännu då det är väldigt tidigt... bf 31 maj.

Grattis till er och välkommen till denna tråd =)
  • Eldira

Vi kommer göra Kub-test, har fått bokad tid v 13. Drygt att vänta! Vill mest se så att allt är ok eftersom jag inte har så mkt symtom mer än ömma bröst och hunger.. Har ni andra bokat UL eller Kub än?

• hannapanna84
    Eldira skrev 2017-09-22 19:25:19 följande:

Vi kommer göra Kub-test, har fått bokad tid v 13. Drygt att vänta! Vill mest se så att allt är ok eftersom jag inte har så mkt symtom mer än ömma bröst och hunger.. Har ni andra bokat UL eller Kub än?

Har bokat tid för tidigt ultraljud, blir i vecka 12 men än är det långt dit.

Har inte heller jätte mkt symtom. Känns ovant eller vad man ska säga d¨jag mått skit dåligt innan redan från start.... 

• typ89

Vi fick bara kub bokat utan att dom frågade. Ska till bm idag på hälsosamtal vilket också mer eller mindre tvingades på mej för det tyckte dom va viktigt. (Detta är andra barnet ). Men men, nu mår jag så dåligt så det är likabra att få komma dit. Hoppas dom kan boka en läkartid så att jag kan få annan medicin utskriven och bli sjukskriven. Klara nätt och jämt vardagen hemma så går aldrig på jobbet.

• hannapanna84
    typ89 skrev 2017-09-25 10:24:53 följande:

Vi fick bara kub bokat utan att dom frågade. Ska till bm idag på hälsosamtal vilket också mer eller mindre tvingades på mej för det tyckte dom va viktigt. (Detta är andra barnet ). Men men, nu mår jag så dåligt så det är likabra att få komma dit. Hoppas dom kan boka en läkartid så att jag kan få annan medicin utskriven och bli sjukskriven. Klara nätt och jämt vardagen hemma så går aldrig på jobbet.

Dåligt att ni inte fick välja själva. 

var också på hälsosamtal, väldigt viktigt tydligen.... kändes mindre viktig för mig men men, nu är det gjort iaf.

Vad jobbar du med?

• mumma

Vi bor ca 5 mil från jönk o som d ser ut nu kommer våran mini ca 20e maj ?

• typ89
    hannapanna84 skrev 2017-09-25 20:43:28 följande:

var också på hälsosamtal, väldigt viktigt tydligen.... kändes mindre viktig för mig men men, nu är det gjort iaf.

Vad jobbar du med?

Ja det är ju ändå egentligen frivilligt. Men nu haft jag fått läkartid till nästa vecka och får primperan utskrivet på torsdag. Hoppas det hjälper bättre. Lergian verkar inte lika bra denna gången.

Jag är uska. Men kommer bli sjukskriven på heltid till att börja med. Kan inte kräkas på brukarna och i deras hem precis...

Vad jobbar du med?
  • hannapanna84
    mumma skrev 2017-09-25 23:08:23 följande:

Vi bor ca 5 mil från jönk o som d ser ut nu kommer våran mini ca 20e maj ?

Spännande =) 
  • hannapanna84
    hannapanna84 skrev 2017-09-25 20:43:28 följande:

Vad jobbar du med?

Det förstår jag verkligen, det funkar ju inte.

Jag jobbar som kock, funkar änså länge. Men vet inte hur det kommer bli framöver då det är ganska tungt jobb men innebär också endel stress.... Jobbigast just nu är alla dofter, allt doftar så mkt!

• typ89
    hannapanna84 skrev 2017-09-26 20:41:18 följande:

Det förstår jag verkligen, det funkar ju inte.

Jag jobbar som kock, funkar änså länge. Men vet inte hur det kommer bli framöver då det är ganska tungt jobb men innebär också endel stress.... Jobbigast just nu är alla dofter, allt doftar så mkt!

Men då kan du söka graviditets penning mot slutet eller? För det borde väl räknas som ett tungt jobb.

Usch förstår det. Jag kan knappt öppna skafferiet hemma ens, det är ju tortyr att stå i massa dofter hela dagen.
Svar på tråden Bf maj 2018 Jönköping