• hannapanna84

Bf maj 2018 Jönköping

Någon mer från Jönköpings trakten som har bf kring maj 2018?

• Svar på tråden Bf maj 2018 Jönköping
  • typ89

När har ni andra tänkt att berätta mer öppet? Vi har bara berättat för allra närmsta. Vill helst inte berätta förens rul. Och förra gången var det många på mitt jobb som inte såg det förens jag skulle gå hem i v 32. Tycker det är skönt när folk inte frågar massa, vill ta på magen osv.

• hannapanna84
    Femblirsex14 skrev 2017-10-18 21:54:12 följande:

Hoppas denna grupp ändå fortsätter vara aktiv trots start av fb-grupp. Känner att jag fortfarande vill vara anonym . Har inte berättat för någon än .. gick åt helvete sist kring denna tid så vill vänta.. Är annars mer aktiv på fejjan så hoppas jag kan hoppa in där snart????

Den kommer leva kvar så länge folk är aktiva =)
    Man väljer själv hur öppen man vill vara, vi är flera som inte gått ut med vår grav ännu.
  • hannapanna84
    typ89 skrev 2017-10-19 07:55:31 följande:

När har ni andra tänkt att berätta mer öppet? Vi har bara berättat för allra närmsta. Vill helst inte berätta förens rul. Och förra gången var det många på mitt jobb som inte såg det förens jag skulle gå hem i v 32. Tycker det är skönt när folk inte frågar massa, vill ta på magen osv.

Eftersom det börjar synas så kommer jag nog inte kunna hålla det hemligt så länge som jag önskar. Men efter vårt första ul så känner jag att man kan bli mer öppen annars kommer det bara bli spekulationer från folk kring mig.... 

Vi har ändå valt att redan berätta för några som står oss nära, men ej berättat för barnen än.

• typ89

Hur går det för er andra? Någon som har varit på kub än?:) känner mej orolig, blir alltid så inför ett ultraljud. Försöker fokusera på positiva saker! Är det någon mer som kommer behöva syskonvagn? Vilka funderar ni på? Nästan lika svårt som att hitta vagn första gången.

• hannapanna84
    typ89 skrev 2017-10-29 06:22:34 följande:

Hur går det för er andra? Någon som har varit på kub än?:) känner mej orolig, blir alltid så inför ett ultraljud. Försöker fokusera på positiva saker! Är det någon mer som kommer behöva syskonvagn? Vilka funderar ni på? Nästan lika svårt som att hitta vagn första gången.

Vi valde bort kub, valde istället ett tidigt ul och det har vi i veckan. Jag är ur nervös!!! Har du gjort kub än?

vagn, ja de tär en hel djungel. Behvöer dessutom skaffa det mesta på nytt då vi inte har mkt kvar. Det enda vi bestämt om vagn är att det ska vara 4fasta hjul annars vet jag inte 

• typ89
    hannapanna84 skrev 2017-10-29 19:51:36 följande:

Vi valde bort kub, valde istället ett tidigt ul och det har vi i veckan. Jag är ur nervös!!! Har du gjort kub än?

vagn, ja de tär en hel djungel. Behvöer dessutom skaffa det mesta på nytt då vi inte har mkt kvar. Det enda vi bestämt om vagn är att det ska vara 4fasta hjul annars vet jag inte 

Vi var på kub idag. Det såg bra ut allt. Fick väldigt liten risk för missbildning. (Vi hade inte tänkt att ta bort barnet ändå). Men det kändes som en stor lättnad att bebis lever:) hoppas det går bra på era ul med!
  • Femblirsex14

Va härligt att få se bebisen! Jag försökte ringa och boka tid idag men omöjligt att komma fram och hade inte tid att ringa mer på jobbet????. När har du bf? Vilken vecka exakt gjorde du det i?

• typ89
    Femblirsex14 skrev 2017-10-31 20:38:01 följande:

Va härligt att få se bebisen! Jag försökte ringa och boka tid idag men omöjligt att komma fram och hade inte tid att ringa mer på jobbet????. När har du bf? Vilken vecka exakt gjorde du det i?

Ja verkligen! Har sett den en gång innan men det finns så mycket som kan gå fel ändå. Igår var jag i 12+3. Blev tillbaka flyttad 2 dagar. Bf blir 11/5. Mitt kub har varit bokat ända sen jag ringde och bad om inskrivningstid, det gjorde bm åt mej. Men dom kanske har lite olika rutiner. Vilken vecka är du i ?:)
  • hannapanna84
    typ89 skrev 2017-11-01 10:24:50 följande:
    Ja verkligen! Har sett den en gång innan men det finns så mycket som kan gå fel ändå. Igår var jag i 12+3. Blev tillbaka flyttad 2 dagar. Bf blir 11/5. Mitt kub har varit bokat ända sen jag ringde och bad om inskrivningstid, det gjorde bm åt mej. Men dom kanske har lite olika rutiner. Vilken vecka är du i ?:)
    Vi valde att inte göra kub utan gjorde endast ett tidigt ul för att få se så där är något. Det såg bra ut. De flyttade mig 3 dagar så bf är 10/5
  • hannapanna84
    Femblirsex14 skrev 2017-10-31 20:38:01 följande:

Hade också jätte svårt att komma fram dit när jag ringde...

• Eldira

Vi gjorde ett kub 27/10 på 12+2 och allt såg bra ut, låg risk. Var härligt att se den lilles hjärta slå och de små benen och armarna rycka till då och då.
    Hade få symtom (utom ständig hunger) fram till v 10, sen kom trötthet och illamående, framförallt på kvällarna. Vill bara sova hela dagen egentligen.. Ugh, jag vet att det bara är att stå ut, men längtar till att bli piggare.

Jag har också kollat lite på barnvagnar, som jag läste att vissa av er också gjort, men väntar nog lite än. Det är ju jättesvårt att veta vad som behövs när det är ens förstfödda, känns som om man har noll koll!

Vi väntar ev till jul med att gå ut till allmänheten med att vi väntar barn.

• Femblirsex14

Lämnar gruppen nu. Fick ett MA i fredags/lördags natt och är nu i en stor sorg????. Mår skit! Kände att något var fel innan men min man trodde in i det sista på kub i torsdags att allt var lugnt. Blev slussade in till gynmott. Fick cytotex och skulle ta dem på morgonen. En hemsk dag men först vid 17 small det till och ville Inte sluta blöda. Vid 23 kom ambulans. Vid midnatt sövdes jag och de tog bort allt. Fick blod och ligga kvar ..

hemma nu och gråter ????????

Lycka till alla här!

• typ89

Usch så hemskt!. Kan inte ens förställa mej vilken sorg ni har just nu. Skickar massor tröstkramar även om det tyvärr inte hjälper så mycket kanske.

• saraama

Hej! Jag vill gärna vara med i en grupp på facebook för oss som bor kring Jönköping. Är med i en allmän grupp men börjar känna behov av att se vad det finns för blivande mammor i min omgivning :) Känner mig lite ensam i detta då jag inte har någon gravid vän och vi har inte gått ut med graviditeten ännu. Är i vecka 16 med bf 29/5 :)

Har ni startat någon grupp? Är den hemlig? Mejla mig gärna: sara.m.lexander@gmail.com

Kram!

Svar på tråden Bf maj 2018 Jönköping