• typ89

Bf maj 2018 Jönköping

Jag gör det. Bor i en by ca 5 mil ifrån. (Vill vara lite anonym här på fl). Jag är i v 7 med andra barnet. När har du bf? Har du fler barn?:)

• typ89
    hannapanna84 skrev 2017-09-15 21:51:55 följande:

Är inne på helt samma linje som du!

Är också i v 7 =) detta blir vår 3a!

Om allt stämmer så är bf 7/5, när har du bf?

9/5 blir nog bf för oss. Hoppas att tiden går fort. Just nu mår jag så himla illa hela tiden. Är rädd att det kommer sitta i hela tiden precis som förra gången.

Hur har du mått under dina graviditer?:)
  • typ89
    hannapanna84 skrev 2017-09-16 21:56:40 följande:

Va kul att vi har bf så nära. Ska till bm på måndag. Har du vart där än?

De tidigare två har jag mått så himla illa! Frukosten va inte kvar länge, kunde inte lukta i varken kylskåpet eller i diskmaskinen.... (så jag fixade aldrig disken och fick hålla andan när jag skulle in i kylen.)

Och nu, känner jag inget illamående alls! vilket är väldigt skönt men känns konstigt också. Det enda jag märkt är att jag redan känner mig svullen och lite tröttare än vanligt.... 

Ja va kul vi har bf nästan samma dag alla tre!

Så skönt att slippa må dåligt, men förstår om man lättare blir orolig då kanske. Jag har börjat vakna på nätterna och må super illa med. Idag kräktes jag trots lergian comp. Ska till bm nästa måndag. Får se vad dom ska göra åt det. Börjar skola in sonen på förskolan idag. Men när jag mår såhär kommer det aldrig gå att jobba. Suck så blir dom sura på jobbet men jag kan inte rå för det.
  • typ89
    hannapanna84 skrev 2017-09-18 21:22:49 följande:

Jösses! 

Idag har jag mått tjuv tjockt hela dagen!

Ingenting har hjälpt, men tuggumi lindrade det hela lite. Ännu värre blev det när vi började koka äpple kräm med kanel i..... (tydligen känslig för kanel)

Har ni funderat på det här med Kub test?

Vi har pratat om det men kommer nog göra ett tidigt ul istället....

Illamåendet kan ju komma lite när som. Hoppas du slipper att det blir värre.

Vi fick en tid bokad för kub bara, dom har bara antagit att vi vill göra det. Lite dåligt faktiskt men vi tänker göra kub så visst. Sen betyder det inte att vi skulle göra abort om barnet är sjuk och kan leva med det. Men vi är beredda mer.
  • typ89

Vi fick bara kub bokat utan att dom frågade. Ska till bm idag på hälsosamtal vilket också mer eller mindre tvingades på mej för det tyckte dom va viktigt. (Detta är andra barnet ). Men men, nu mår jag så dåligt så det är likabra att få komma dit. Hoppas dom kan boka en läkartid så att jag kan få annan medicin utskriven och bli sjukskriven. Klara nätt och jämt vardagen hemma så går aldrig på jobbet.

• typ89
    hannapanna84 skrev 2017-09-25 20:43:28 följande:

Dåligt att ni inte fick välja själva. 

var också på hälsosamtal, väldigt viktigt tydligen.... kändes mindre viktig för mig men men, nu är det gjort iaf.

Vad jobbar du med?

Ja det är ju ändå egentligen frivilligt. Men nu haft jag fått läkartid till nästa vecka och får primperan utskrivet på torsdag. Hoppas det hjälper bättre. Lergian verkar inte lika bra denna gången.

Jag är uska. Men kommer bli sjukskriven på heltid till att börja med. Kan inte kräkas på brukarna och i deras hem precis...

Vad jobbar du med?
  • typ89
    hannapanna84 skrev 2017-09-26 20:41:18 följande:

Det förstår jag verkligen, det funkar ju inte.

Jag jobbar som kock, funkar änså länge. Men vet inte hur det kommer bli framöver då det är ganska tungt jobb men innebär också endel stress.... Jobbigast just nu är alla dofter, allt doftar så mkt!

Men då kan du söka graviditets penning mot slutet eller? För det borde väl räknas som ett tungt jobb.

Usch förstår det. Jag kan knappt öppna skafferiet hemma ens, det är ju tortyr att stå i massa dofter hela dagen.
  • typ89
    hannapanna84 skrev 2017-09-26 21:07:47 följande:

Ja det är en pest, mår tjuv tjockt men inte så jag mår illa som tur är!

Tror det går att söka grav penning men jag tror att arbets givaren måste ha en chans att placera om? eller så har jag fattat helt fel är inte helt påläst än och hade annat yrke vid tidigare graviditeter

Man måste nog fråga sin arbetsgivare om dom kan omplacera en. För då gör dom det i första hand men annars får man söka graviditets penning.

Jag kommer göra det, kan inte bli omplacerad någon lättare stans hos oss. Pratade med min chef idag som verkar helt oförstående. Jag mår ju illa hela tiden och kräks på olika tider på dygnet. Hon började genast babbla om att jag kan jobba bara kvällar och deltid och en massa om att det finns medicin att få. Nähä, äter ju redan det, gör allt jag kan. Har faktiskt inte valt att må dåligt under graviditeten. Blev mest ledsen.
  • typ89

Var hos läkaren i morse. Hade 3 + på ketoner så nu ligger jag på sjukhuset med dropp. Det var inte tal om att jobba just nu. Det positiva var att jag fick se lilla räkan i magen. Den hade det bra trots allt. Men mätningen stämde nog inte. Hon fick det till 8+2 men jag tror 9+0 idag. Fick positivt test äl +12 så i Så fall skulle det vart äl +7. Tempar så har koll på äl. Men hon trodde inte det va någon fara.

• typ89

Hur är era magar? Syns det mer för er som är gravida med andra barnet?

Jag har gått ner nästan 5 kg så min mage krymper bara. Trodde det skulle synas mer denna gången.

• typ89
    hannapanna84 skrev 2017-10-05 21:22:26 följande:

Oh du stackare, hoppas det blir bättre. Vad händer nu? 

Jag har mage men är sjukt svullen så vet i tusan om det ör bebis eller om det bra är svullna tarmar, svårt att avgöra...

Fick någon b vitamin som också skulle kunna hjälpa. Sen fick jag suppar primperan där men det kan dom inte skriva ut tydligen för dom finns knappt. Kasst för jag spyr ofta upp tabletterna. Men nu är det bara att försöka ta medicinerna och försöka få i mej mat och dryck. Blir läkarbesök om någon vecka igen och är det likadant då så blir det dropp igen. Läkaren sa att jag kanske kommer få hålla på så ett tag tills det blir bättre. Hoppas inte det håller i lika länge som med sonen.

Det kanske är lite både och. Vad roligt när det händer lite med magen:) lite verkligare på något vis:)
  • typ89
    caroline1986 skrev 2017-10-08 11:55:07 följande:

Ät det någon i gruppen som bor i närheten omkring Aneby/ Tranås?

Jag bor åt det hållet. Mem vill vara lite anonym med vart jag bor tills lite senare. Ifall någon man känner är här. Vill inte att folk ska veta att jag är gravid än.
  • typ89

Idag går jag äntligen in i v 12 (11+0) Känns som en milstolpe att klara sig hit. Mår lika piss som innan men vet att om allt går bra kommer det vara värt det hundra gånger om!

Jag går gärna också med i en fb grupp men kollar min fb mer sällan än fl. Folk är så himla nyfikna och alla undrar varför jag är sjuk så undviker allt tills jag vill berätta...

• typ89

När har ni andra tänkt att berätta mer öppet? Vi har bara berättat för allra närmsta. Vill helst inte berätta förens rul. Och förra gången var det många på mitt jobb som inte såg det förens jag skulle gå hem i v 32. Tycker det är skönt när folk inte frågar massa, vill ta på magen osv.

• typ89

Hur går det för er andra? Någon som har varit på kub än?:) känner mej orolig, blir alltid så inför ett ultraljud. Försöker fokusera på positiva saker! Är det någon mer som kommer behöva syskonvagn? Vilka funderar ni på? Nästan lika svårt som att hitta vagn första gången.

• typ89
    hannapanna84 skrev 2017-10-29 19:51:36 följande:

Vi valde bort kub, valde istället ett tidigt ul och det har vi i veckan. Jag är ur nervös!!! Har du gjort kub än?

vagn, ja de tär en hel djungel. Behvöer dessutom skaffa det mesta på nytt då vi inte har mkt kvar. Det enda vi bestämt om vagn är att det ska vara 4fasta hjul annars vet jag inte 

Vi var på kub idag. Det såg bra ut allt. Fick väldigt liten risk för missbildning. (Vi hade inte tänkt att ta bort barnet ändå). Men det kändes som en stor lättnad att bebis lever:) hoppas det går bra på era ul med!
  • typ89
    Femblirsex14 skrev 2017-10-31 20:38:01 följande:

Va härligt att få se bebisen! Jag försökte ringa och boka tid idag men omöjligt att komma fram och hade inte tid att ringa mer på jobbet????. När har du bf? Vilken vecka exakt gjorde du det i?

Ja verkligen! Har sett den en gång innan men det finns så mycket som kan gå fel ändå. Igår var jag i 12+3. Blev tillbaka flyttad 2 dagar. Bf blir 11/5. Mitt kub har varit bokat ända sen jag ringde och bad om inskrivningstid, det gjorde bm åt mej. Men dom kanske har lite olika rutiner. Vilken vecka är du i ?:)
  • typ89

Usch så hemskt!. Kan inte ens förställa mej vilken sorg ni har just nu. Skickar massor tröstkramar även om det tyvärr inte hjälper så mycket kanske.

Svar på tråden Bf maj 2018 Jönköping