• Anonym (Gillette.)

Är det ok att raka fittan i offentlig dusch?

Vad tycker ni?

Är det ok att raka fittan i duschen på gymmet eller i simhallen när andra kan se vad man gör?

• Svar på tråden Är det ok att raka fittan i offentlig dusch?
  • Anonym (tant Agda)
    Anonym (Sofie) skrev 2023-12-26 09:23:44 följande:
    Så bra för dig då.

Håll dig till reglerna då, så sover du säkert bättre i din regelstyrda ängsliga inskränkta tillvaro.
    Nämn gärna några regler på samhällsnivå som du finner ett värde i att följa? Anser du exempelvis trafikregler är bra eller dåliga? Öppettider på dagis? Arbetsmiljölagar? Nudistbad för nakenbadare? Bara för att nämna ett par exempel. 
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (tant Agda) skrev 2023-12-26 20:12:28 följande:
    Nämn gärna några regler på samhällsnivå som du finner ett värde i att följa? Anser du exempelvis trafikregler är bra eller dåliga? Öppettider på dagis? Arbetsmiljölagar? Nudistbad för nakenbadare? Bara för att nämna ett par exempel. 
    Det här är ju en sån söt diskussion mellan två distinkta läger.

Vi har en liten hårdnackad klick som inte kan tänka och tillämpa efter eget förstånd och hjärna 
    För dem är det fundamentalt med regler.
    Utan regler ingen ordning. Stenhårt.

Sen är det vi andra, som förstår att samhället bygger på regler, men förmår att tolka/tillämpa att vissa regler är viktigare än andra.

Att vissa regler är absolut livsviktiga och nödvändiga.
    Och att andra regler mer är uttryck för skitnödig ängslighet.

Mot bakgrund av det du skriver gång på gång, så tror jag att vi vet var vi har varandra.
  • Anonym (HasseKB)

Trodde då aldrig det här ämnet skulle generera sånt engagemang, men sen kan man ju fråga sig varför det är så viktigt för vissa att raka fiffin i tex simhallens duschar?:p

• Anonym (Sofie)
    Anonym (HasseKB) skrev 2023-12-26 20:50:49 följande:

Trodde då aldrig det här ämnet skulle generera sånt engagemang, men sen kan man ju fråga sig varför det är så viktigt för vissa att raka fiffin i tex simhallens duschar?:p

Del av en löpande rutin för att vara mjuk och len och skön.

Hemma. I simhallen. På gymmet. ...

Inte märkvärdigare än så.
  • nihka
    Anonym (Sofie) skrev 2023-12-26 20:37:45 följande:

Vi har en liten hårdnackad klick som inte kan tänka och tillämpa efter eget förstånd och hjärna 

Sen är det vi andra, som förstår att samhället bygger på regler, men förmår att tolka/tillämpa att vissa regler är viktigare än andra.

Mot bakgrund av det du skriver gång på gång, så tror jag att vi vet var vi har varandra.
    Lite som gängkriminella resonerar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Sofie) skrev 2023-12-26 21:17:17 följande:
    Del av en löpande rutin

I simhallen. På gymmet. ...
    ... ut med röven före

Glad
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Sofie)
    nihka skrev 2023-12-26 21:38:55 följande:
    ... ut med röven före

Glad
    Låt oss då bara vara överens om att vi inte är överens 
  • Anonym (Häpp)

All sorts intimhygien sköter man hemma!

• Anonym (tant Agda)
    Anonym (Sofie) skrev 2023-12-26 20:37:45 följande:

Nä du, vill på goda grunder påstå att du Sofie läser mina åsikter som fan läser Bibeln. I mitt värdesystem finns en enorm flexibilitet som du knappast fixar ta in. Det är väl omvänt ditt eget resonemang här som baseras på ett antingen eller betraktelsesätt. 

Återigen. Vett och etikett rekommendationer är till för allas trivsel på offentlig plats. Dessa påbud handlar om att visa omtanke om sin nästa. Att fläka upp sitt kön och sitt anus i allmänna duschutrymmen inför eventuella minderåriga i samma lokal handlar om något annat än ett basic hederligt hänsynstagande. Vad exakt det är som motiverar dig i frågan kan du möjligen hinta mig om?

Anonym (tant Agda) skrev 2023-12-25 01:29:42 följande:
    I enkel bemärkelse javisst! Men nu råkar det förhålla sig så att i ett civiliserat samhälle har vi en uppsjö av sociala koder att beakta. Alla av dem fyller inte funktionen av regelrätta förbud men i mångt underlättas vårt mänskliga samspel om vi någorlunda vet vad som gäller i skilda sammanhang. Tänk dig om du en varm sommardag bestämde dig dyka upp spritt språngande naken på kontoret!. Enbart för att du tänkte på din bekvämlighet och din värmereglering (egoistiskt tänkande i ett socialt sammanhang). TS undran är inte på långa vägar så extrem. Men den lyfter likafullt en värdefull fråga. Hur kan vi förhålla oss och agera i ett offentligt rum som bad- och simhallars duschutrymmen är. Enligt flera debattörer inkl mig själv kan de ej rakt av jämställas med vår privata sfär. Den vi äger och nyttjar i våra privata badrum och i våra egna bostäder.
     Inget i diskussionen handlar såvitt jag ser saken om skam eller om pekpinnar hit och dit. Fokus landar mer i en sund omtanke och ett ordinärt hänsynstagande mot andra besökare i simhallen. 

• Anonym (Sofie)
    Anonym (tant Agda) skrev 2023-12-26 22:10:40 följande:

Nä du, vill på goda grunder påstå att du Sofie läser mina åsikter som fan läser Bibeln. I mitt värdesystem finns en enorm flexibilitet som du knappast fixar ta in. Det är väl omvänt ditt eget resonemang här som baseras på ett antingen eller betraktelsesätt. 

Återigen. Vett och etikett rekommendationer är till för allas trivsel på offentlig plats. Dessa påbud handlar om att visa omtanke om sin nästa. Att fläka upp sitt kön och sitt anus i allmänna duschutrymmen inför eventuella minderåriga i samma lokal handlar om något annat än ett basic hederligt hänsynstagande. Vad exakt det är som motiverar dig i frågan kan du möjligen hinta mig om?

Anonym (tant Agda) skrev 2023-12-25 01:29:42 följande:
    I enkel bemärkelse javisst! Men nu råkar det förhålla sig så att i ett civiliserat samhälle har vi en uppsjö av sociala koder att beakta. Alla av dem fyller inte funktionen av regelrätta förbud men i mångt underlättas vårt mänskliga samspel om vi någorlunda vet vad som gäller i skilda sammanhang. Tänk dig om du en varm sommardag bestämde dig dyka upp spritt språngande naken på kontoret!. Enbart för att du tänkte på din bekvämlighet och din värmereglering (egoistiskt tänkande i ett socialt sammanhang). TS undran är inte på långa vägar så extrem. Men den lyfter likafullt en värdefull fråga. Hur kan vi förhålla oss och agera i ett offentligt rum som bad- och simhallars duschutrymmen är. Enligt flera debattörer inkl mig själv kan de ej rakt av jämställas med vår privata sfär. Den vi äger och nyttjar i våra privata badrum och i våra egna bostäder.

Åå vad du tar i.

Du teoritiserar så du blir blå i ansiktet.

Jag är mera praktisk.

Rakar fittan och stjärten flera gånger i veckan, så ofta jag duschar. Ganska ofta hemma. Men på gymmet, i simhallen,  hos väninnan... så fort jag kommer åt.

Ungefär som jag borstar tänderna, tvättar kroppen och håret. Inget konstigt med det.

Jo, jättekonstigt om man är ängsligt lagd.
Svar på tråden Är det ok att raka fittan i offentlig dusch?