• Anonym (Gillette.)

Är det ok att raka fittan i offentlig dusch?

Vad tycker ni?

Är det ok att raka fittan i duschen på gymmet eller i simhallen när andra kan se vad man gör?

• Svar på tråden Är det ok att raka fittan i offentlig dusch?
  • Anonym (tant Agda)
    Anonym (En undring) skrev 2023-12-23 23:25:12 följande:
    Ja, vissa får det till att bli nästan som ett övergrepp på andra människor.
    Övergrepp är ett för starkt ord enligt mig. Däremot tummar du på andra människors, barns och vuxnas, integritet. Om du sätter dig på huk med vaginan i vädret och ansar den till allmän beskådan. På en nudiststrand är ditt öppna toppande av ditt köns-, anus- och hår i armhålor mer acceptabelt. Där är vi helt ense. Nakenhet ÄR naturlig men ändå har naturister rätt att reagera på hygienfrågor. Hur hygieniskt är det med rakhyvlar liggandes ej rengjorda på bryggor och strandremsor? Om du är oförsiktig och promenerar naken utan badskor kan du komma kliva rakt på en slängd rakhyvel med blodprodukter på. Perforeras då din hud vilket är troligt kan du tänkas ådra dig en onödig infektion. 

Vett och etikett underlättar umgänget oss människor emellan. 
  • Anonym (tant Agda)
    Anonym (En undring) skrev 2023-12-24 01:10:53 följande:
    Anus tar man hand om hemma.
    Det håller jag med om.

Hur ser skillnaden ut för dig mellan rakning av vagina/pung (avhängigt kön) och anus?? När du som jag anser anus tas om hand hemma? 

Som tjej kommer du svårligen åt yttre blygdläppar och mellangård lättare än anus. I båda fallen krävs i regel en obekväm sittställning på huk eller ett par cirkuskonster så att komma åt behåringen. Vill du som tjej få ett slätrakat, noggrant och lyckat resultat är vaxning på salong en option. I hemmiljö går i regel fixa i lugn och ro i badrummet. Ännu bättre val av plats är på sängen när solen skiner in genom fönstret. Du kan för bästa resultat raka/klippa med hjälp av förstoringsspegel. Samma fina resultat får du knappast i ett offentligt duschrum eller ens i ditt eget badrum. Solljus är bäst. 

• Anonym (Blockflöjtsspeleri)

Tänker så länge den blir rakad ? tänk om man ska ha sex efteråt .. inte kul o dyka upp med Amazonas som överraskning precis .. däremot kan man lära sig planera så man hinner raka fittan innan badhuset 

• Anonym (Blockflöjtsspeleri)

Antar att ta tycker det är OK att skita i duschen också så länge hen vänder arlset inåt så de andra inte ser hehe Utan får softa sig till det hela 

• Anonym (En undring)
    Anonym (Blockflöjtsspeleri) skrev 2023-12-24 03:57:47 följande:

Antar att ta tycker det är OK att skita i duschen också så länge hen vänder arlset inåt så de andra inte ser hehe Utan får softa sig till det hela 

Ingen relevant jämförelse. Något gram fitthår är inte samma sak som bajs.
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (En undring) skrev 2023-12-24 19:46:29 följande:
    Tack för att du är med och bidrar till förnuft och inte koko
  • Anonym (tant Agda)
    Anonym (En undring) skrev 2023-12-24 19:46:29 följande:

Jodå. Könshår som är nedkletat av menstruation är fullt jämförbart med avföring. Vi kvinnor menstruerar en gång per månad upp till sju dagar. Sannolikheten är därför rätt stor vi står där med vårt droppande sköte när vi ska ansa oss. OM förbudet mot offentlig rakning tummas på. Tänk på det du innan du kommenterar! 

Vill gärna få en adekvat förklaring på din attityd visavi offentlig rakning av anus kontra vagina, tack! Gällande anus anser du den bäst rakad hemma. Vaginan däremot som innebär akrobatiska övningar om rakningen sköts korrekt är däremot okej att raka på badhus? Där skolklasser rör sig fritt!

Anonym (tant Agda) skrev 2023-12-24 01:26:17 följande:

Hur ser skillnaden ut för dig mellan rakning av vagina/pung (avhängigt kön) och anus?? När du som jag anser anus tas om hand hemma? 

Som tjej kommer du svårligen åt yttre blygdläppar och mellangård lättare än anus. I båda fallen krävs i regel en obekväm sittställning på huk eller ett par cirkuskonster så att komma åt behåringen. Vill du som tjej få ett slätrakat, noggrant och lyckat resultat är vaxning på salong en option. I hemmiljö går i regel fixa i lugn och ro i badrummet. Ännu bättre val av plats är på sängen när solen skiner in genom fönstret. Du kan för bästa resultat raka/klippa med hjälp av förstoringsspegel. Samma fina resultat får du knappast i ett offentligt duschrum eller ens i ditt eget badrum. Solljus är bäst. 

God Jul 🎄alla på Familjeliv! 🤶

• Auditanne

Ohyfsat beteende. Hade aldrig gjort nåt sånt offentligt, inför andra. Lika lite som jag hade klippt naglarna offentligt.

Privata delar av min kropp som naglar och kroppsbehåring ansar jag hellre bort i det privata. Ingen som vill se sånt och så inte heller jag. 

• Anonym (Blondinen)
    nihka skrev 2023-12-23 10:42:26 följande:
    Tror du kanske bortser från att de flesta vuxna har förstånd att inte göra allt publikt utan man sköter det privata privat, men så finns det personer som beter sig osmakligt, egoistiskt och ansvarslöst.

Där jag simmar rakar sig väldigt få i duschen. En gång såg jag en kvinna som smög med en rakhyvel vänd mot kaklet och en annan gång såg jag tussar komma ut med vattnet från bakom ett duschdraperi. Tussarna spolades fram till golvbrunnen där jag stod och duschade. Hon kasserade rakhyveln genom att lämna den på duschhyllan. En annan gång satt en kvinna i bastun med en rakhyvel och torrkarvade sig mellan benen när jag kom in. Hon satt inte ens på en handduk utan naken direkt på laven.

Jo, det finns människor som tydligen tycker det är jättenaturligt att vara osmakliga, egoistiska och ansvarslösa.

Vi andra behöver inte ens skyltarna i anslutning till bastu och duschrum om fotfilning och rakning.

Jag brukar inte sminka mig i duschen. Här hör du inte som med rakningen till en minoritet utan du är nog rätt ensam om den ritualen.
    Bra att det finns människor som skiter i din fjantiga moralism och känner sig trygga i att göra handlingar som inte skadar någon annan på något sätt. Med allt ont som händer i världen väljer du att lägga du timmar i den tråden för att du är så upprörd över att den finns kvinnor som rakar fittan i duschen. Helt otroligt. 
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Blondinen) skrev 2023-12-24 22:05:10 följande:
    Bra att det finns människor som skiter i din fjantiga moralism och känner sig trygga i att göra handlingar som inte skadar någon annan på något sätt. Med allt ont som händer i världen väljer du att lägga du timmar i den tråden för att du är så upprörd över att den finns kvinnor som rakar fittan i duschen. Helt otroligt. 
    Heja heja!

Mycket väl formulerat!! Hjärta

Fokus måste ligga på viktigare saker än detta.
Svar på tråden Är det ok att raka fittan i offentlig dusch?