• Anonym (Gillette.)

Är det ok att raka fittan i offentlig dusch?

Vad tycker ni?

Är det ok att raka fittan i duschen på gymmet eller i simhallen när andra kan se vad man gör?

• Svar på tråden Är det ok att raka fittan i offentlig dusch?
  • Anonym (En undring)
    Anonym (Sofie) skrev 2023-12-24 22:19:50 följande:
    Heja heja!

Mycket väl formulerat!! Hjärta

Fokus måste ligga på viktigare saker än detta.
    Vore bra om vi alla kan komma överens om det så denna icke-diskussion upphör 2024.
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (En undring) skrev 2023-12-24 22:48:22 följande:
    Vore bra om vi alla kan komma överens om det så denna icke-diskussion upphör 2024.
    Ja tack - tror vi är ganska klara här nu. Skål
  • Anonym (En undring)
    Anonym (Sofie) skrev 2023-12-24 23:40:35 följande:
    Ja tack - tror vi är ganska klara här nu. Skål
    Efter nästan 600 inlägg är vi framme vid att det är ok att raka fittan i gymduschen.
    Det behöver firas,
  • Anonym (tant Agda)
    Anonym (En undring) skrev 2023-12-24 22:48:22 följande:

Hahaha! Smita? Ovilja till följa upp egna argument? Tacka vet jag seriösa debattörer av den äldre och samtidigt mycket pålitliga stammen. Finns dem kvar anno 2023?  Dem som står för sin sak. Aldrig fegar ur. Struntar i patetiska stöd Nick och istället öppet och ambitiöst möter diskussionens utveckling utan rygga tillbaka. Eller söka stöd i komplett irrelevanta argument. 

Åter! Här är min frågeställning till dig @En undring. Svara på den så slipper vi gemensamt undra! 👍 Våga stå på dig om du är av annan åsikt än min.

Anonym (tant Agda) skrev 2023-12-24 21:47:02 följande:

Jodå. Könshår som är nedkletat av menstruation är fullt jämförbart med avföring. Vi kvinnor menstruerar en gång per månad upp till sju dagar. Sannolikheten är därför rätt stor vi står där med vårt droppande sköte när vi ska ansa oss. OM förbudet mot offentlig rakning tummas på. Tänk på det du innan du kommenterar! 

Vill gärna få en adekvat förklaring på din attityd visavi offentlig rakning av anus kontra vagina, tack! Gällande anus anser du den bäst rakad hemma. Vaginan däremot som innebär akrobatiska övningar om rakningen sköts korrekt är däremot okej att raka på badhus? Där skolklasser rör sig fritt!

Anonym (tant Agda) skrev 2023-12-24 01:26:17 följande:

Hur ser skillnaden ut för dig mellan rakning av vagina/pung (avhängigt kön) och anus?? När du som jag anser anus tas om hand hemma? 

Som tjej kommer du svårligen åt yttre blygdläppar och mellangård lättare än anus. I båda fallen krävs i regel en obekväm sittställning på huk eller ett par cirkuskonster så att komma åt behåringen. Vill du som tjej få ett slätrakat, noggrant och lyckat resultat är vaxning på salong en option. I hemmiljö går i regel fixa i lugn och ro i badrummet. Ännu bättre val av plats är på sängen när solen skiner in genom fönstret. Du kan för bästa resultat raka/klippa med hjälp av förstoringsspegel. Samma fina resultat får du knappast i ett offentligt duschrum eller ens i ditt eget badrum. Solljus är bäst. 

God Jul 🎄alla på Familjeliv! 🤶

• Anonym (Sofie)
    Anonym (En undring) skrev 2023-12-24 23:51:13 följande:
    Efter nästan 600 inlägg är vi framme vid att det är ok att raka fittan i gymduschen.
    Det behöver firas,
    Solig äntligen - grattis, starkt jobbat!! Solig
  • Anonym (En undring)
    Anonym (Sofie) skrev 2023-12-25 00:23:12 följande:
    Solig äntligen - grattis, starkt jobbat!! Solig
    Nu känns det mycket lättare att gå in i ett nytt år med detta i fittan. Eller om vi kallar det ryggen.
  • Anonym (tant Agda)
    Anonym (En undring) skrev 2023-12-24 23:51:13 följande:
    Det behöver firas,
    Säger du det? På vilka grunder baserar du din ihopsnickrad slutsats? Två exempel bland flera på att en oenighet råder följer här: 
    Auditanne skrev 2023-12-24 21:52:04 följande:

Ohyfsat beteende. Hade aldrig gjort nåt sånt offentligt, inför andra. Lika lite som jag hade klippt naglarna offentligt.

Privata delar av min kropp som naglar och kroppsbehåring ansar jag hellre bort i det privata. Ingen som vill se sånt och så inte heller jag. 

Vidare min egen input 
    Anonym (tant Agda) skrev 2023-12-24 21:47:02 följande:

Jodå. Könshår som är nedkletat av menstruation är fullt jämförbart med avföring. Vi kvinnor menstruerar en gång per månad upp till sju dagar. Sannolikheten är därför rätt stor vi står där med vårt droppande sköte när vi ska ansa oss. OM förbudet mot offentlig rakning tummas på. Tänk på det du innan du kommenterar! 

Vill gärna få en adekvat förklaring på din attityd visavi offentlig rakning av anus kontra vagina, tack! Gällande anus anser du den bäst rakad hemma. Vaginan däremot som innebär akrobatiska övningar om rakningen sköts korrekt är däremot okej att raka på badhus? Där skolklasser rör sig fritt!

Anonym (tant Agda) skrev 2023-12-24 01:26:17 följande:

Hur ser skillnaden ut för dig mellan rakning av vagina/pung (avhängigt kön) och anus?? När du som jag anser anus tas om hand hemma? 

Som tjej kommer du svårligen åt yttre blygdläppar och mellangård lättare än anus. I båda fallen krävs i regel en obekväm sittställning på huk eller ett par cirkuskonster så att komma åt behåringen. Vill du som tjej få ett slätrakat, noggrant och lyckat resultat är vaxning på salong en option. I hemmiljö går i regel fixa i lugn och ro i badrummet. Ännu bättre val av plats är på sängen när solen skiner in genom fönstret. Du kan för bästa resultat raka/klippa med hjälp av förstoringsspegel. Samma fina resultat får du knappast i ett offentligt duschrum eller ens i ditt eget badrum. Solljus är bäst. 

God Jul 🎄alla på Familjeliv! 🤶

Exempel på flera skribenters oenighet med dig. Skygglappar på? 

God Jul Tomte

• Anonym (tant Agda)
    Anonym (En undring) skrev 2023-12-25 00:27:47 följande:
    Nu känns det mycket lättare att gå in i ett nytt år med detta i fittan. Eller om vi kallar det ryggen.

Din förnekelse av argumentationen i tråden ligger på en skrämmande låg nivå. Hyste högre tankar om ditt Nick @En undring. Är besviken. 

Dina inlägg är kraftigt revisionistiska och bemöter ej ens en enklaste undran. Du flyr. Från vad? 

• Anonym (tant Agda)

Någon/några som häckar här och flyr från sig själva i juletid? DrömmerTomte

• Anonym (En undring)
    Anonym (tant Agda) skrev 2023-12-25 00:28:39 följande:
    Säger du det? På vilka grunder baserar du din ihopsnickrad slutsats? Två exempel bland flera på att en oenighet råder följer här: 
    Auditanne skrev 2023-12-24 21:52:04 följande:

Ohyfsat beteende. Hade aldrig gjort nåt sånt offentligt, inför andra. Lika lite som jag hade klippt naglarna offentligt.

Privata delar av min kropp som naglar och kroppsbehåring ansar jag hellre bort i det privata. Ingen som vill se sånt och så inte heller jag. 

Vidare min egen input 

Exempel på flera skribenters oenighet med dig. Skygglappar på? 

God Jul Tomte

Diskussionen är över och tråden är "stängd".

Slutdiskuterat.
Svar på tråden Är det ok att raka fittan i offentlig dusch?