• Anonym (Bella)

12 åringen har sex, normalt?

Vill börja med att nämna att det tar emot att skriva om det här på nätet men då jag har många funderingar och själv ingen erfarenhet får det nu bli så anonymt.

För att ge liten bakgrundshistoria så är jag styvmamma till en underbar 12 årig pojke som är världens snällaste. Hans biologiska mamma har inte varit med i bilden sen han var 2 då hon flyttade utomlands och lämnade allt bakom sig. Jag har alltid haft hans mammaroll kan man säga och han vänder sig hellre till mig än hans pappa, min make när han behöver prata om jobbiga saker eller har problem.

Han hamnade i pubertet rätt så tidigt, när han var ca tio och vi pratade regelbundet om kroppen, sex,kärlek, identitet och allt som hör till, men han visade inte nått direkt intresse så det blev mest jag som tjatade Tyvärr.

Han har en jämnårig tjejkompis som han ofta umgås med och det har varit oklart för mig och maken om det är en vänskaplig eller kärleks relation då killen ändrat sig fram och tillbaka men vi har inte tänkt så mycket på det för han är ju 12 som sagt.

Häromdagen skulle jag lägga ner badbyxor i killens ryggsäck då han skulle iväg och bada och då råkade jag se ett öppnat halvtomt kondompaket ligga där i. Blev såklart lite förvånad men vet ju själv hur man var i den åldern och kom att tänka på hur jag och några kompisar brukade leka runt med kondomer och tex blåsa upp dom så tänkte att det säkert bara var något oskyldigt. När jag och killen för några dagar sedan var hemma själva tänkte jag ändå att det var smart att ta upp det med honom ifall att det skulle vara något och då fick jag ett svar som gnagt inom mig.

Han började såklart rodna och blev tyst men kröp sedan fram med att han hade paketet i väskan då han och tjejkompisen brukade "hålla på med sånt när de umgicks" blev chockad men försökte hålla mig lugn och sansad och lyckades till slut fråga i hyfsat lugn ton om de brukar ha sex för att se till att det inte var något missförstånd, vilket han bekräftade efter många om och men. Har sedan dess haft en klump i magen då 12 känns så himla ungt för att börja ha "riktigt" penetrerande sex? jag började själv intressera mig för sånt vid 14 vilken även det är ungt men då är man ju iallafall tonåring!

Har inte tagit upp det med maken än eftersom det alltid vart våran grej att snacka om sånt här och han bett mig att hålla det för mig själv..

Vet inte riktigt vad jag ska göra om jag nu ska göra nått? Han har ju iallafall tänkt på skydd vilket lugnar mig något men samtidigt är han verkligen ett barn i mina ögon och barn ska väl ändå inte ha sex? Har planerat att ha ett riktigt sex snack med honom snarast om preventivmedel, könsjukdomar, rätten till ens egna kropp, att sätta gränser osv men hur mycket konsekvenstänk har en brådmogen 12 åring egentligen? Är jätte tacksam för alla tips och råd jag får då jag känner mig helt utan makt och vetskap i detta!

• Svar på tråden 12 åringen har sex, normalt?
  • Anonym (11 år)
    Anonym (Freufugjg) skrev 2017-08-04 13:49:44 följande:

Jag vet vad jag talar om. Jag bor själv i Finland och är finsk och är yngre än du tror. Svenska pojkar är mera utåtriktade och tänker mer på sex. När man är 12 går man ännu i det lilla lågstadiet där alla är små barn. Men det finns säkert jätte mogna 12 åringar som är 175 cm och leker tuffa, medan andra 12 åringar är småpojkar som cyklar till fotbollsplaner. Danmark vet jag inget om.

Du är mer än lovligt naiv... Det var ju tom.ett uppmärksammat fall med två danska 12-åringar som blev föräldrar för några år sedan.... För du skrev ju att inga 12 åringar i vare sig fi eller dk har sex....
  • Freughkdjd

Anonym (11 år)

Jag menade inte att ingen har sex i Finland,men väldigt få. I min skola har de nästan ingen varit ihop med nån. Jag är 100% säker på att ingen 11 åring hänger på familjeskit.se.

Danskarna får väl fan ha hur mycket sex dom vill jag bryr mig inte.

• Anonym (11 år)
    Freughkdjd skrev 2017-08-04 15:44:31 följande:

Anonym (11 år)

Jag menade inte att ingen har sex i Finland,men väldigt få. I min skola har de nästan ingen varit ihop med nån. Jag är 100% säker på att ingen 11 åring hänger på familjeskit.se.

Danskarna får väl fan ha hur mycket sex dom vill jag bryr mig inte.

Du ändrar din historia ofta - ett klart tecken på att du är säker på din sak....
  • Freuggdddsd

Du ska sluta leka Allan Ballan på nätet. Så otroligt tuff och naiv du är! Knappast är du 11!

• Drakcir

Han lär ju inte sluta ha sex oavset vad du sejer å gör så de bästa jag tycker du kan göra är att berätta för han att om han har slut på kondomer eller pengar till kondomer så kan han komma till dej, hade förmodligen blivigt lite krångligare situation om han råkar göra tjejen gravid.

• Anonym (11 år)
    Freuggdddsd skrev 2017-08-04 22:23:03 följande:

Du ska sluta leka Allan Ballan på nätet. Så otroligt tuff och naiv du är! Knappast är du 11!

Jag har aldrig påstått att jag är 11 år heller. Vad som däremot står klart är att du har grava problem med läsförståelsen. Och att du inte vet vad ordet naiv betyder.
  • Anonym (11 år)
    Bananens kvinna skrev 2017-08-05 08:44:08 följande:

Du heter anonym(11 år), men du är inte 11 år själv. Ouuuhh hahahahahaha Allan!

Och du byter användare som det dig behagar...

Och om du faktiskt läser mina inlägg så ser du varför jag heter "11 år" utan att för närvarande vara 11 år... Läsförståelse som sagt.

Intressant sidofråga : Om jag hetat exempelvis"Frankenstein", hade du då utgått från att jag var Frankenstein?
  • Bananesisk Frogg

Problemet är att jag hela tiden loggas ut och måste göra nya konton här på famijeskit. Men man behöver ju inte sätta något lösenord så bra det.

Jag slutar nu bråka med dig :) orkar inte med dig längre. Speciellt inte när du orkar tjata om din jäkla läsförståelse.

Tack för allt, kära "11 åring". Ha en trevlig vecka!

Ha det bra, hälsningar Bananesisk Frogg.

• Happyending

Detta är så otroligt viktigt att du inte lyssnar på idioterna i denna tråden.

Jag var själv tidig i puberteten och förlorade oskulden tidigt. Jag känner flera som förlorade oskulden när de var 13, det är normalt!!!

Det är så viktigt att du inte gör så att ditt barn känner skam över sin sexualitet, för det är vad jag fått av mina föräldrar. Trots att det är snart 20 år sedan så har jag fortfarande skuldkänslor efter onani eller sex. Vanligt att jag dessutom kommer ut i tårar efter sex. Detta är ett trauma som är skapat av mina föräldrar och liknande föräldrar som kommer med pekpinne i tråden.

Man utvecklad olika fort, och är därmed olikt redo för sex. Det har inget med ålder att göra, utan med kroppens egna biologiska klocka...

Mitt råd till dig är att du berättar för din son hur sex går till så att han inte får den unga tjejen att ställa upp på "porrfilmssex". Samt att du ger honom ett genuint samtal att han faktiskt tar upp dessa saker för dig. För de flesta skulle hålla käften.

Prata om graviditet, könssjukdomar och tjatsex är inte okej. Prata om att man inte får ha sex med yngre än sig själv. Prata om att när han är 15 så får han inte ha sex med någon yngre än 15.

Ni i tråden är sjuka jävlar, dessa två är båda 12 år!!! Det är så mycket värre när 30 åringar ligger med 15 åringar. Eller 40+ are som kladdar på 18 åringar. Fyfan!

Svar på tråden 12 åringen har sex, normalt?