• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • hanna8911
    Joey1981 skrev 2017-10-31 14:48:50 följande:

Det blev minus på stickan idag med

Ringde RMC o de säger att jag ska ta ett nytt prov om en vecka om inte det börjar blöda :-/ hade en liten blödning nu efter lunch

Känns som loppet är kört även denna gång...

Usch vad tråkigt:( stor kram!
  • stfr83
    waldesten16 skrev 2017-10-30 19:32:12 följande:

Det behöver inte betyda att det inte lyckades. Fortfarande tidigt ???? håller tummarna för dig och hoppas på annat resultat för dig på torsdag!

Tack! Alla tummar behöver hållas känner jag. Det är ju ren tortyr att ruva. Ibland känns det som om det ska gå vägen o i nästa stund tror man inte på det alls. Laddar inför ny testdag på torsdag.
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-10-31 14:48:50 följande:

Det blev minus på stickan idag med

Ringde RMC o de säger att jag ska ta ett nytt prov om en vecka om inte det börjar blöda :-/ hade en liten blödning nu efter lunch

Känns som loppet är kört även denna gång...

Är ledsen för din skull, så orättvist livet är. Stor kram
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-25 18:15:33 följande:

Brunfärgad lutinu...imorgon tar jag ett test och om det är negativt så slutar jag med den! Blir tokig på hur dålig min mage blir!

Hur har det gått för dig ? Är det idag som det var din testdag?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-11-01 06:20:59 följande:

Hur har det gått för dig ? Är det idag som det var din testdag?

Ja det var idag! Men mensen kommersen i förra veckan på torsdagen så fattade ju att det inte blivit något. Tog ett test idag bara för att som var negativt. Vsr ju rätt inställd på att det inte skulle gå första gången då jag vet att upprepning är ju trots allt denna metodens framgång. Men alltid tråkigt! Ska tinga RMC på fredag för vidare planering men hoppas på att hinna sätta in det enda ägget (om det nu överlever upptining) i dec innan de stänger för julen. Hade en karta letrozole hemma som jag faktiskt har ätit så tänker jag köra med ägglossningstest denna månad bara för att!
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-11-01 16:23:05 följande:
    Ja det var idag! Men mensen kommersen i förra veckan på torsdagen så fattade ju att det inte blivit något. Tog ett test idag bara för att som var negativt. Vsr ju rätt inställd på att det inte skulle gå första gången då jag vet att upprepning är ju trots allt denna metodens framgång. Men alltid tråkigt! Ska tinga RMC på fredag för vidare planering men hoppas på att hinna sätta in det enda ägget (om det nu överlever upptining) i dec innan de stänger för julen. Hade en karta letrozole hemma som jag faktiskt har ätit så tänker jag köra med ägglossningstest denna månad bara för att!
    Kör med letrozol! jag har en ovitrelle spruta över som jag ska ta när jag får utslag på testet denna gången. Så känns det lite bättre, att man gör något för att öka chanserna. Beställde även hem två olika mediciner från "min" homopat som ev. kan göra så att kroppen svarar bättre. Ska bli spännande och se om det ger resultat. Greppar varje tips jag får nu. Heja oss!
  • stfr83

Ruvardag 10 idag o tjuvtest. Jag fick plus!!!! Har just nu lite svårt att ta in det. Är helt överlycklig för detta positiva besked men samtidigt kan jag inte slappna av, oron för missfall dyker ju upp nu. Känns som om oron aldrig tar slut. Men måste försöka njuta av att jag faktiskt är gravid

• waldesten16
    stfr83 skrev 2017-11-02 08:17:17 följande:

Ruvardag 10 idag o tjuvtest. Jag fick plus!!!! Har just nu lite svårt att ta in det. Är helt överlycklig för detta positiva besked men samtidigt kan jag inte slappna av, oron för missfall dyker ju upp nu. Känns som om oron aldrig tar slut. Men måste försöka njuta av att jag faktiskt är gravid

Stort grattis till dig! Förstår din oro men försök att slappna av och ta en dag i taget. Underbart att få höra lite positiva nyheter! Grattis igen glad för din skull
  • Joey1981
    stfr83 skrev 2017-11-02 08:17:17 följande:

Roligt för dig!!! Skickar positiva tankar
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-11-02 06:29:23 följande:

Kör med letrozol! jag har en ovitrelle spruta över som jag ska ta när jag får utslag på testet denna gången. Så känns det lite bättre, att man gör något för att öka chanserna. Beställde även hem två olika mediciner från "min" homopat som ev. kan göra så att kroppen svarar bättre. Ska bli spännande och se om det ger resultat. Greppar varje tips jag får nu. Heja oss!

Vad är det för mediciner? Nyfiken och är på allt som kan ge resultat!!!!
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017