waldesten16 skrev 2017-08-21 06:52:45 följande:
Hoppas din mens har kommit nu och att de har en bra plan för er. Läste någonstans att menopuren skulle vara svårare att ta en Gonal F, tycker du att de sprutorna är jobbiga. Själv hade jag inga problem med Gonal F men gillade inte orgalutranen, tyckte den nålen var så trubbig.
Det är skönt att få höra lite positiva nyheter, bra att ägglossningen fungerar! :)
Har du berättat för din chef att du gör ivf? Jag har inte berättat något för mina kollegor eller chef. Förar gången hade jag semester så då var det inga problem med alla besök i Linköping. Men denna gången vet jag inte hur jag ska lösa det. Vill inte berätta något på jobbet av den anledningen att jag inte vill bli borträknad från arbetsuppgifter.
Ja nu har den kommit igång igen! Ringde RMC men de ville ha ett grantestare först innan de fortsatte så får ringa tillbaka imorgon igen. Jag upplevde inte Menopuren svår! Är dock sjuksköterska så van att dra upp läkemedel...men man blandar den bara och sen drar man upp den mängden man ska ha varje kväll. Sprutan är jättebra, tunn och vass! Tyckte med att orgalitranen var trubbig i nålen, men det sa de på RMC att den var!
Ja jag har berättat, i och med att vi inte bor i Linköping och har en bit att åka så kommer jag behöva vara ledig från jobbet. De måste ersätta mig så därav kände jag att jag behövde säga något! Känns ganska skönt för de är stöttande och mår man inte bra någon dag så kan man säga det! Men jag förstår din problematik. Man vill inte bli särbehandlad för att man förhoppningsvis snart ska ha barn!