• hanna8911

Ivf rmc linköping hösten 2017

waldesten16 skrev 2017-09-12 06:35:56 följande:

Nej inga känningar alls, och jag brukar få ont i magen några dagar innan mens i vanliga fall. Har tagit flera gravtest (man hoppas ändå någonstans på ett mirakel) men alla negativa. Men det är väl bara att vänta ut.

Hur går det med sprayandet? Inga biverkningar ?

Hoppas den kommer snart! Så konstigt art man helt plötsligt hoppas den ska komma! Det är en konstig värld man lever ijust nu! Och alla negativa test som blir som ytterligare en klump i hjärtat... sprayandet går bra!! Märker ingenting som man nästan undrar om det funkar! Men har ju inte kört så länge så kanske inte konstigt! Inte kontroll för ens 25/9 så då får vi se!!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-13 06:25:22 följande:

Igår kom mensen :) Helt plötsligt på jobbet, har aldrig fått den innan utan förvarning med magont dagar innan. Och sen igår kom den helt plötsligt :)

På torsdag startar jag med sprutor Menopur 112,5 och på måndag börjar jag med Orgalutran. På tisdag ska jag på blodprov samt ultraljud hos Gallerian och på onsdag får jag sedan veta hur upplägget blir. Gallerian sa i telefon att de kanske kommer ha öppet på fredagen om jag behöver göra ett ultraljud den dagen annars lovade de att fixa det på annat sätt så jag inte behöver åka till Linköping. De är så snälla.

Jippi! Vad skönt! Så slipper du bara gå och vänta! Vad skönt att de var så tillmötesgående! Gillar dem verkligen!!
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-09-18 15:08:52 följande:

Tack snälla!

Min gyn sa att Linköping sagt att det tar i snitt 2 månader från att dom fått remissen till att man får komma på ett första besök. Känns helt fantastiskt att vi ialla fall kommer få åka dit en gång innan detta året är slut, även om vi kanske inte hinner göra vårt första försök i år. Men att bollen nu är såpass mycket i rullning betyder såå mycket för oss!

Vad roligt att höra!! Nu håller vi tummarna för att ni snart får komma dit!!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-19 09:11:59 följande:

Har precis varit på vul hos Gallerian för att se hur jag svarar på menopuren och det blev inget roligt alls. Från att förra gången med Gonal F var överstimulerad med närmare 60 äggblåsor till att det inte har hänt något mer än att två äggblåsor är ca 10 mm. Hade cirka 35 stycken som var små, som de trodde inte kommer växa något mer utan mer ligger och stör stimuleringen. Slemhinnan var inte heller tillräckligt tjock.

Blir så ledsen varför kan det inte bara vara enkelt. De trodde att RMC Linköping kommer besluta om doshöjning och fler sprutdagar. Jag tillhör tydligen skaran med kvinnor som är svår att välja dos på. Nu får jag vänta tills de ringer i morgon och berättar om fortsatt behandling.

Men nej!! Hur kan det vara så svårt! Vad ledsen jag blir! Hoppas hoppas nu då att de höjer din dos och att några av de andra blåsorna växer på sig! Kunde de ge någon förklaringn till varför du är så svårinställd?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-19 09:31:49 följande:

tyvärr kan det inte det. Jag har en hög äggreserv vilket gör att mina "små äggblåsor" stör stimuleringen för att de växer men inte tillräckligt så de utvecklas till den storleken som behövs. De sa bara att vissa kvinnor är det svårt att stimulera för de aldrig riktigt vet hur man kommer svara på behandlingen.

De sa återigen att det är väldigt sällsynt det jag var med på förra behandlingen att det inte blev några ägg alls. När jag var uppe på äggplocket tyckte jag de sa att de hade tömt 20 ägg blåsor men nu läste de ur journalen och det var 40 äggblåsor som var tomma. Han bara beklagade att det blir så här för mig.

Hur går det för dig? Ska du börja med sprutor snart?

Okej. Men då hoppas jag att de höjer din dos imorgon och att småblåsorna växer till sig med! Måste tänka positivt, annars går man ju under i allt det här!

För mig går det okej. Idag har varit en dålig dag med konstant huvudvärk som jag tror beror på sprayet. Mensen är på g, kommer antagligen imorgon eller övermorgon sen är det vul och prover på måndag och sen hoppas jag att jag får börja med sprutorna nästa vecka kanske! Men försöker inte ha för höga förhoppningar kring något just nu...
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-09-20 08:33:49 följande:

Hej fina kämpar!

Gör ni den "långa" eller "korta" behandlingen av ivf? Ser att några av er skrivit om nässpray och antar då att det är den "långa"?

Är det någon som vet/vill förklara varför man får göra den ena eller den andra?

Kram till er!

Jag har testa snart båda! Jag har med pco men första försöket misslyckades (blev bara en blåsa) så därav ville de nu testa långa! Mår sämre av det långa, huvudvärk av nässprayet och allmän sjukdomskänsla!
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-09-20 19:47:53 följande:

Okej, vad synd att det bara blev en blåsa första gången. Jag tror lite naivt att vi med pco(s) alltid ska ha så lätt för att få många ägg, men det får jag föröka inse att så är det ju inte alltid.

Vad jobbigt att du mår sämre av långa. Hur länge har du fått spraya med nässpray? Kan du jobba eller är mår du så dåligt att jobbet påverkas? Håller tummarna att det funkar nu med långa för dig!

Ja så tänkte ju jag kite naivt med! Att det inte skulle vara det som var problemet utan snarare tvärt om! Men men nu är det nya tag som gäller så får vi se om det funkar bättre denna gång! Har tagit det nu i 2 veckor ca! Ska på kontroll på måndag så då får jag förhoppningsvis veta när jag kan börja med sprutorna! Det går bra att jobba, har alltid varit sån att jag biter ihop på jobbet sen kommer det hemma istället...
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-20 13:04:34 följande:

Nu har jag fått mitt samtal från rmc. Mitt HSH värde låg bara på 63 vilket är väldigt lågt, inget bra alls. Får doshöjning från 112,5 till 150 enheter. Nytt blodprov i morgon och de vill gärna ha vul på fredagen. Så jag hoppas att gallerian tar emot mig på fredag som de har sagt. Försökte ring nu men de stänger tidigt på onsdagar.

De lät inte så hoppfulla över att fler skulle växa till sig :(. Att jag är svår att ställa in så det är svårt säger de.

Vad tråkigt att höra:( pratade de något om de plockar de två eller får NK försöka själva hemma då istället kanske? Hoppas hoppas ändå de växer på sig! Och att gallerian löser ul för dig!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-21 06:11:25 följande:

De sa att det måste vara minst fyra eller fem om de ska plocka. Vi pratade inte vidare, utan jag får fråga på fredag. Fick du en spruta förra gången och ni fick försöka hemma? Vad sa de på ditt första vul hur många äggblåsor du hade, tänker på hur många små du hade?

gallerian ringde mig igår eftermiddag blev så glad då jag trodde de hade stängt. Så blodprov idag där på morgonen. Carl-Johan är helt fantastisk han ska till Göteborg på fredag men hade sagt att han kan svänga förbi kliniken först och göra vul på mig, de är så snälla och omtänksamma. Igår kväll peppade jag mig själv att det inte är kört än. Nu taggar jag inför i morgon och hoppas att doshöjningen har väckt blåsorna till liv :)

Vad härliga dem är! Glad jag blir när jag läser detta att man ändå valt att gå till rätt klinik här hemma! Betyder så mycket i hela denna process! Hoppas hoppas nu idag att ditt värde är högre och att blåsorna har vaknat till liv!

Jag fick ta ovitrellen och sen försöka hemma. Blev ju inget men tog ett peogesteronvärde efter en vecka sen som visade att jag hade haft äl iallafall! Jag fick bara en blåsa men hade ett 20-tal små som låg i bakgrunden men de var bara 6 mm har jag för mig.
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-22 13:09:02 följande:

Blev inga positiva nyheter direkt idag heller. jag verkar inte svara på Menopuren som de hade tänkt. Hade inte hänt så mycket med mina äggblåsor, så jag for fortsätta och spruta över helgen. Nytt vul på måndag och sedan får de se.

Inser nu att jag måste berätta för mina chefer, kan inte komma på fler undanflykter och hålla på och ställa in möten.

Vad tråkigt att höra...hade de inte vuxit något? Ja jag har berättat. Får bra stöd av dem och inget problem om jag behöver vara ledig utan då fixar de det! Tror du kommer tycka det är skönt när du väl har berättat!
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017