• hanna8911

Ivf rmc linköping hösten 2017

waldesten16 skrev 2017-08-22 13:33:53 följande:

Hur gick det idag med samtalet? Fick du någon bra planering för nästa steg?

Vill att tiden ska gå fortare nu, så man får påbörja nästa omgång

Jag pendlar från jkpg till Linköping, så det är ca 1,5 tim enkel resväg. Så det är samma för mig att jag behöver ta ledigt hela dagen. Förra gången hade min klinik semesterstängt så då fick jag åka för alla kontroller dit. Denna gången kan jag göra ultraljuden här i jkpg. Men det lutar till att jag måste berätta för chefen, vet inte annars hur jag ska ta ledigt. Vet att jag inte kommer bli beviljad semester, i värsta fall får jag dra en rövare och sjukskriva mig.

Bor också i jkpg så förstår dig! Gjorde precis samma sak då Gallerian, som jag får på, var stängt i somras men nu har de öppnat så då slipper jag åka! Ja man kan ju alltid dra en rövare om du inte känner för att berätta! Helt okej tycker jag!! Ska ringa imorgon då telekön var full idag' återkommer!
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-08-22 22:05:52 följande:

Hej på er tjejer!

Hoppas att ni håller modet uppe och orkar fortsätta kämpa trots jobbiga motgångar.

Men låt det också få ta tid att komma upp till ytan igen, vet själv efter alla misslyckade (inte ivf) försök hur nedtryckt man kan känna sig.

Förhoppningsvis kommer det vara värt det, när vi väl sitter där med våra barn.

Jag undrar hur det var för er, när ni tagit alla era prover osv. Var ni tvugna att vänta på svaret på proverna eller skickades remissen bara efter att ni lämnat alla prover.

Tycker tiden bara går. Ska lämna mina sista prov på fredag, och ska givetvis fråga dom då hur det funkar. Men tänkte hur det varit för er?

Jag pluggar just nu och har berättat för min lärare om ivf planerna. Kände att jag ville att hon skulle veta om det, för kommer ju missa en del dagar.

Men hade nog varit svårare om jag jobbat på mitt jobb.

Ta hand om er!

Håller med dig! Vissa dagar kommer allt bara över mig och jag tillåter mig att gråta och vara ledsen! Oftast brukar det kännas mycket bättre efter! Jag gjorde förser utredning och fick vänta på svaren sen testade vi letrozole i 3 månader innan det bestämdes kring ivf! Har ju varit mycket väntan tyvärr genom hela processen! Men hoppas allt går snabbare för dig! Det är ju en bra tid att komma igång med allt nu!
  • hanna8911

Nu har jag varit i kontakt med lkpg igen! Blir det långa protokollet denna gång så börjar med nässpray den 8:e sept! Lite segt med det långa men förhoppningsvis blir det några ägg denna gång! Det jobbiga känns som att spray då man måste spraya exakt var 8:e timme, jobbar inom vården så är ju oregelbundna tider med...men det löser sig!

• hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-08-23 21:34:37 följande:

Åh hoppas verkligen att det är det som krävs för att det ska lyckad för er!

Förstår att det kan va jobbigt att ta nässpray var 8:e timme, men hoppas du hittar ett sätt som funkar.

Jag bor också i Jönköping , eller ja, i Huskvarna.

På fredag ska vi lämna våra infektionsprov... Sen antar jag att vi måste vänta på svar på dom innan remissen skickas, men sen är vi kanske på banan ialla fall, och väntetiden till Linköping kan börja.

Har pratat med dom där och dom sa att dom håller vårdgarantin så kanske hinner vi få komma på ett första besök i år....

Ja för oss tog det nästan precis 3 månader så det hoppas vi på för er!! Väntan är ju det som är jobbigast!!
  • hanna8911
    Joey1981 skrev 2017-08-24 10:58:56 följande:

Hej igen

Vi fick Menopur i 10 dagar, Orgalutran o Otrivell. Sedan ägguttag har jag Lutinus vaginala tabletter. Läkaren på sista ul såg 6 st äggblåsor men vid ägguttaget bara fem äggblåsor.

Men i måndags var vi där igen o ALLA 5 var befruktade(tummen upp på d)!

Så ett embryo är återfört o väntan är olidlig.....

Är jag gravid eller?! Kommer embryot fästa?! Missfall?! Hur länge dröjer d innan man får ny tid o ny återföring?!

Ja ni hör ju. Nervös för minsta lilla

Grattis till 5 befruktade! Har du överlevt till frysning?:) ja usch, kan inte ens föreställa mig den väntan! Det är med skräckblandad förtjusning man längtar dit! Hur upplevde du äggplocket?
  • hanna8911
    Ohlin111 skrev 2017-08-25 20:18:52 följande:
    Nej den ska vara i rumstemp så det är smidigt! Vad spännande att få börja så snart igen! Tänker de samma dos för dig denna gång?
    Bra att jag har två inlogg! 
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-08-29 07:43:26 följande:

yes det blir samma dos fast annat preparat. Idag ska jag till gallerian och de ska visa mig hur den ska blandas, ska få Menopur. Hoppas att den ska passa mig bättre och helst inga biverkningar :)

Går också på Gallerian! Är jättenöjd med dem! Jag har också använt menopuren och upplevde den enkel utan biverkningar så det hoppas vi på för dig med!!
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-08-29 16:20:41 följande:

Men usch va tråkigt att höra att det måste gå via kvinnokliniken! Känns som en rejäl jäkla bromskloss sattes upp precis framför näsan på en nu! Så konstigt att dom inte sagt nåt om det på Maya. Det var liksom bara "När alla provsvar kommit in o om vi inte behöver ta om nåt prov så skickas allt iväg till Linköping och därefter, säger vår erfarenhet, att det går väldigt fort att komma igång".

Nu känns det som det kan dröja väldigt länge istället... Kanske ska ge upp tron om att nåt kommer hända före jul iaf.

Tack för att du delade med dig av detta. Jag ska maila till Maya och se vad dom säger.

Det är så att det är landstinget som betalar våra ivfförsök och därav måste remissen först gå till dem för ett godkännande och sedanskivkas vidare till lkpg! Men om bara Maya skickar iväg den fort så tar det nog inte lång tid för ryhov att skicka den vidare! Det går att se om du loggar in på 1177.se när ryhov har mottagit din remiss och när de skickar den vidare! För min del var bromsklossen att gallerians läkare var lite seg på att skicka vidare till ryhov! När den väl mottogs så tig det bara en dag sen var den i Linköping! Du kan även ringa Linköping sen och höra när de mottagit remissen så kan man räkna ut när man senast får komma dit (3 månader)!
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-08-29 23:16:14 följande:
    Åh tusen tack för att du berättade detta! Låter iofs "logiskt" med tanke på att landstinget betalar, men jag har aldrig tänkt så långt. Tänkte att det liksom är Linköping som "godkänner" allt, visste inte att remissen behövde mellanlanda på Ryhov. Känns lugnare nu efter ditt svar och jättesnällt att du berättade det här om 1177, så bra att man kan ha lite koll där med sen!

Vad konstig jag känner mig som känner mig såhär "stressad och ivrig". Vi har försökt få barn i ca 9 år, och nu har vi bara månader kvar till ivf (förhoppningsvis), så jag tycker att jag borde kunna det här med is i magen. Detta är ju liksom ingenting jämfört med alla år vi längtat! Men det är precis som att man ser målet där framme och vill bara dit nu nu nu!

Vet ju inte ens om ivf kommer funka, kan ju bara hoppas. Men känns skönt att få göra något ialla fall!
    Ingen fara! Kan vara skönt att veta själva förfarandet med remissen så man kan förstå varför det ändå tar lite tid! Förstår dig helt! Då har vi inte alls försökt lika länge som dig men väntan just nu känns evighetslång även om man är närmre än någonsin! 
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-08-30 17:02:50 följande:

Jag mailade till maya och dom svarade att remissen går via KK-Ryhov. Men att dom får ett meddelande därifrån när remissen skickas till Linköping och att det tar ett par dagar bara. Så verkar som det är deras erfarenhet iaf. .Men med oss ska det säkert va nåt strul så att det tar flera veckor/månader. Nää, nu ska jag sluta va negativ o se det från den ljusa sidan, allt är ju på gång!

Hur går det för dig nu?

Vad skönt att höra! Då kommer det gå snabbt och smidigt ska du se!! Jag väntar mest på att börja spraya med suprecur nästa vecka! Sen vul och blodprover 25/9 och sedan hoppas jag på att jag är tillräckligt nedreglerad så jag får börja med sprutorna!
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017