• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • stfr83
    waldesten16 skrev 2017-11-02 09:53:21 följande:

Stort grattis till dig! Förstår din oro men försök att slappna av och ta en dag i taget. Underbart att få höra lite positiva nyheter! Grattis igen glad för din skull

Tack snälla!! Ja jag måste försöka tänka positivt. Har inte riktigt fattat att det är sant att jag är gravid.

Lycka till med ditt FET o håller alla tummar att du oxå får ett fint plus tillslut. Jag kommer fortsätta följa er här.
  • stfr83
    Joey1981 skrev 2017-11-02 10:04:42 följande:

Roligt för dig!!! Skickar positiva tankar

Tack snälla du, massa positiva tankar behövs nu!! Lycka till med ditt FET o kämpa på till slut går det. Håller alla tummar!!
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-11-02 10:05:59 följande:

Vad är det för mediciner? Nyfiken och är på allt som kan ge resultat!!!!

Jag köpte till wild yam och hypophysis ampull. Har även ökat på min dos av D-vitamin.
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-11-02 19:24:06 följande:

Jag köpte till wild yam och hypophysis ampull. Har även ökat på min dos av D-vitamin.

Hur mycket d-vitamin tar du nu? Jag köpte härom dagen! Även omega 3, zink, e vitamin!
  • hanna8911
    stfr83 skrev 2017-11-02 08:17:17 följande:

Ruvardag 10 idag o tjuvtest. Jag fick plus!!!! Har just nu lite svårt att ta in det. Är helt överlycklig för detta positiva besked men samtidigt kan jag inte slappna av, oron för missfall dyker ju upp nu. Känns som om oron aldrig tar slut. Men måste försöka njuta av att jag faktiskt är gravid

Stort grattis!! Njut nu även om jag förstår din oro! Hur känner du dig? Tycker du att det känns på något sätt?
  • stfr83
    hanna8911 skrev 2017-11-02 19:38:08 följande:

Stort grattis!! Njut nu även om jag förstår din oro! Hur känner du dig? Tycker du att det känns på något sätt?

Jag ska verkligen försöka att njuta!!

Tycker jag känner alldeles för mycket symptom. På kvällarna är magen jätte svullen o känner molverk i magen o ryggen till o från hela dagarna. Rapig o hungrig hela tiden. Brösten ömmar!! Hoppas det lägger sig lite snart, tycker inte att jag borde känna av såhär mycket.
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-11-02 19:36:41 följande:
    Hur mycket d-vitamin tar du nu? Jag köpte härom dagen! Även omega 3, zink, e vitamin!
    Jag är nu uppe i ca 5000 E per dag, tar dem fördelat oftast på morgonen och kvällen. Ibland blir det allt på kvällen om jag inte hann med på morgonen.

Hade du kollat hur rmc har stängt över helgerna i dec/jan?
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-11-02 10:42:07 följande:
    Tack snälla!! Ja jag måste försöka tänka positivt. Har inte riktigt fattat att det är sant att jag är gravid.

Lycka till med ditt FET o håller alla tummar att du oxå får ett fint plus tillslut. Jag kommer fortsätta följa er här.
    Försök och njut nu :) hur snabbt blir du bokad till ett första VUL?
    Hur upplever du de olika symtomen? har du dem konstant eller kommer det och går?
  • stfr83
    waldesten16 skrev 2017-11-03 06:39:28 följande:

Försök och njut nu :) hur snabbt blir du bokad till ett första VUL?

Hur upplever du de olika symtomen? har du dem konstant eller kommer det och går?

Första VUL kommer bli snart om allt går vägen. Får se vad rmc säger på måndag.

Symtomen är inte konstant, endast brösten som ömmar konstant. På morgonen känner jag inte mycket alls mer än hunger. Kvällarna är värst då sväller magen upp o så blir jag jättetrött tidigt o mer molverk framåt kvällen.
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-11-03 06:37:48 följande:

Jag är nu uppe i ca 5000 E per dag, tar dem fördelat oftast på morgonen och kvällen. Ibland blir det allt på kvällen om jag inte hann med på morgonen.

Hade du kollat hur rmc har stängt över helgerna i dec/jan?

Okej! Vilka tabletter har du köpt?:) ringa de idag, ska ringa upp sen!
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017