• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • waldesten16

Pratade med rmc idag och det blir tabletter primolout nor för att framkalla mens. Sen blir det letrozol från cykeldag 3 för att framkalla ägglossning samt otrivelle och återföring med fryst 5-dagars.

Nu hoppas jag att tiden går fort och inget strulat med mensen så man kan försöka igen ! Tankarna är redan så långt fram men försöker bromsa mig lite.

• hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-10-24 19:31:43 följande:

Pratade med rmc idag och det blir tabletter primolout nor för att framkalla mens. Sen blir det letrozol från cykeldag 3 för att framkalla ägglossning samt otrivelle och återföring med fryst 5-dagars.

Nu hoppas jag att tiden går fort och inget strulat med mensen så man kan försöka igen ! Tankarna är redan så långt fram men försöker bromsa mig lite.

Spännande! Är det för att du inte har mens regelbundet du får tabletterna eller för att du har lång cykel?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-24 19:40:00 följande:
    Spännande! Är det för att du inte har mens regelbundet du får tabletterna eller för att du har lång cykel?
    Jag har haft problem ibland med att jag har långa cyklar, de kan variera mellan 30 - 50 dagar. Så jag ville ha tabletter för att säkerställa att det inte drar ut på tiden.

Frågade om trombylen igen men de bara viftade bort det. En nära vän till mig försöker också få barn och hon lyckas bli gravid men får upprepade missfall. det är hennes sjätte missfall nu på 2 år. Hon fick nu trombyl utskrivet av Gallerian för att det skulle hjälpa henne att bli gravid samt göra livmodern mer mottaglig till ägget. Blir lite fundersam över hur det kan skifta så om vad man tror om Trombyl. det visade sig sedan att min vän berättade att hennes två kollegor som också haft svårt att bli gravida hade fått trombyl utskrivet och båda hade lyckats bli gravida. vad ska man tro om detta?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-10-25 06:22:05 följande:
    Jag har haft problem ibland med att jag har långa cyklar, de kan variera mellan 30 - 50 dagar. Så jag ville ha tabletter för att säkerställa att det inte drar ut på tiden.

Frågade om trombylen igen men de bara viftade bort det. En nära vän till mig försöker också få barn och hon lyckas bli gravid men får upprepade missfall. det är hennes sjätte missfall nu på 2 år. Hon fick nu trombyl utskrivet av Gallerian för att det skulle hjälpa henne att bli gravid samt göra livmodern mer mottaglig till ägget. Blir lite fundersam över hur det kan skifta så om vad man tror om Trombyl. det visade sig sedan att min vän berättade att hennes två kollegor som också haft svårt att bli gravida hade fått trombyl utskrivet och båda hade lyckats bli gravida. vad ska man tro om detta?
    Lustigt!! Det hade man ju velat ha då!! Undra om Gallerian kan skriva ut det?
  • hanna8911

Brunfärgad lutinu...imorgon tar jag ett test och om det är negativt så slutar jag med den! Blir tokig på hur dålig min mage blir!

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-25 18:15:33 följande:

Brunfärgad lutinu...imorgon tar jag ett test och om det är negativt så slutar jag med den! Blir tokig på hur dålig min mage blir!

Förstår dig de var hemska. Håller tummarna att det är ett stort plus för dig i morgon hoppas hoppas
  • Joey1981
    hanna8911 skrev 2017-10-25 18:15:33 följande:

Förstår dig, mådde piss av dem! Håller tummarna
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-10-24 19:27:48 följande:

Spännande och olidlig period som du har nu.

Håller tummarna för att det går vägen denna gången!

Har du tänkt tjuvstesta eller invänta testdag.

Kände samma sak som dig skönt o kunna gömma sig bakom jobb. Samtidigt som det är svårt att fokusera på jobbet

Jag ska försöka vänta mensen har datum att komma imorgon. Det spänner och drar lite i brösten o de är varma/ömma. För övrigt inga gravidsymton.
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-10-26 10:37:42 följande:

Jag ska försöka vänta mensen har datum att komma imorgon. Det spänner och drar lite i brösten o de är varma/ömma. För övrigt inga gravidsymton.

Håller tummarna för dig att mensen håller sig borta. Många pratar om att de känner i brösten så hoppas det är ett gott tecken ????
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-24 14:38:15 följande:
    Tack snälla!

Det va en bra fråga! Jag kände inte igen någon av dom tre som var med vid återföringen? En yngre kille o två äldre damer. Jag o namn, kommer inte ihåg vad dom hette tyvärr.
    Hoppas det går bra för dig, är lite nyfiken på hur du mår och om du har känt något ännu?
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017