• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • hanna8911
    stfr83 skrev 2017-10-20 21:03:33 följande:

Ok vad konstigt att inte alla får det!? Jag fick det när jag gjorde färskförsök men inte nu vid mina två FET. Det har inte med missfall att göra om man fått det innan?

Man kanske bara får det på färskförsök då! Visste inte de! Kan kanske vara så! Du får fråga nästa gång du är i Linköping bad de säger om det!
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-20 21:03:33 följande:

Ok vad konstigt att inte alla får det!? Jag fick det när jag gjorde färskförsök men inte nu vid mina två FET. Det har inte med missfall att göra om man fått det innan?

Hmm det var konstigt tänkte man fick det oavsett. Måste fråga nästa gång jag pratar med dem.
  • stfr83

Ja det är lite konstigt. Jag ska fråga på måndag när jag ska dit får vi se vad dom säger om det.

• Joey1981
    stfr83 skrev 2017-10-21 12:06:37 följande:

Ja det är lite konstigt. Jag ska fråga på måndag när jag ska dit får vi se vad dom säger om det.

Jag frågade om detta i tisdags när jag gjorde andra äggåterföringen, varför jag inte fått Lutinus denna gång! Fick ju vänta en menscykel för att all läkemedel skulle gå ur kroppen. Det är att kroppens egna hormoncykel producerar progesteron själv. Så behövs inte ta Lutinus då
  • Joey1981

En annan fråga:

Kommer inte ihåg från första samtalet hur många IVF-behandlingar man får gratis?!

Är det en hormonbehandling med tre återföringar?!

• hanna8911
    Joey1981 skrev 2017-10-21 13:17:42 följande:

En annan fråga:

Kommer inte ihåg från första samtalet hur många IVF-behandlingar man får gratis?!

Det är 3 äggplock, obegränsat med återföringar, beror ju på hit många det blir till frysen!
  • Joey1981
    hanna8911 skrev 2017-10-21 17:27:46 följande:

Det är 3 äggplock, obegränsat med återföringar, beror ju på hit många det blir till frysen!

Skönt och höra
  • stfr83
    Joey1981 skrev 2017-10-21 13:14:56 följande:

Jag frågade om detta i tisdags när jag gjorde andra äggåterföringen, varför jag inte fått Lutinus denna gång! Fick ju vänta en menscykel för att all läkemedel skulle gå ur kroppen. Det är att kroppens egna hormoncykel producerar progesteron själv. Så behövs inte ta Lutinus då

Ah ok tack för svar. Då får man lita på att kroppen gör det!
  • stfr83
    Joey1981 skrev 2017-10-21 13:17:42 följande:

En annan fråga:

Vi fick bara ett försök eftersom jag blev gravid på första försöket. Jag får betala för varje FET försök nu. Men det är kanske annorlunda beroende på var man bor?
  • hanna8911
    stfr83 skrev 2017-10-21 20:33:02 följande:

Vi fick bara ett försök eftersom jag blev gravid på första försöket. Jag får betala för varje FET försök nu. Men det är kanske annorlunda beroende på var man bor?

Har du ett barn sedan innan? Tror det är lika i region Kalmar, jönköping och Linköping!
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017