• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • hanna8911

Fick brev från rmc idag, bara 1 ägg av 10 hade de lyckats frysa. Känns verkligen som ett nederlag...

• waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-23 21:47:31 följande:

Nu är jag ruvare igen o hoppas verkligen detta går vägen nu!! Embryot klarade upptiningen o behöll sina 8 celler. Vid insättning hade det blivit 12 celler. Vet inte om detta är positivt eller negativt. Det spelar kanske ingen roll. Nu börjar den långa väntan!!

Önskar dig ett stort lycka till :)
    Vilken läkare hade du?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-23 22:19:24 följande:

Fick brev från rmc idag, bara 1 ägg av 10 hade de lyckats frysa. Känns verkligen som ett nederlag...

Förstår din besvikelse, man hade hoppats på mer.
    Men tänk att du har ett till iaf som väntar på er i frysen.

Hur mår du nu? har du fortfarande lyckats hålla dig ifrån att testa?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-10-24 06:17:09 följande:
    Förstår din besvikelse, man hade hoppats på mer.
    Men tänk att du har ett till iaf som väntar på er i frysen.

Hur mår du nu? har du fortfarande lyckats hålla dig ifrån att testa?
    Ja man får försöka tänka så! Jag mår bra (förutom förkylning)! Har molvärk som kommer ovh går, framför allt i ryggen. Det känns som om mensen kommer när som! har den inte kommit på fredag så testar jag då!
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-10-23 06:08:24 följande:

Idag är det min testdag tog testet precis som rmc sa fast svaret var uppenbart. Ska ringa dem och meddela dem idag. Ska fråga om det är aktuellt att äta trombyl för mig. Har läst att vissa kliniker använder sig av det. Någon av er som har erfarenhet av det ?

Ledsen för din skull, vet känslan
  • Joey1981

Är inne på ruvardag 7 och försöker tänka positivt! Att denna gång så ska det gå bra men ack så svårt.

Vill ju bara mysa runt och vara glad :-/

Ständigt orolig att mensen ska komma.

Känslorna hoppar verkligen upp och ner. Stackars sambon vet inte vad han kan göra.

Svårt och koncentrera sig på jobbet, där måste jag ju vara hundra%

Jag både vill och inte vill jobba!

Vill helst krypa ner under täcket med min hund idag!

Läser era inlägg och lider/gläds med er

Skönt att ni finns

• stfr83
    hanna8911 skrev 2017-10-23 22:19:24 följande:

Usch så trist man förväntar sig nästan att det ska bli fler när det var 10. Men hoppas att det är ett guldägg som gick till frysen.
  • stfr83
    waldesten16 skrev 2017-10-24 06:15:30 följande:

Önskar dig ett stort lycka till :)

Vilken läkare hade du?

Tack snälla!

Det va en bra fråga! Jag kände inte igen någon av dom tre som var med vid återföringen? En yngre kille o två äldre damer. Jag o namn, kommer inte ihåg vad dom hette tyvärr.
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-24 08:41:35 följande:

Ja man får försöka tänka så! Jag mår bra (förutom förkylning)! Har molvärk som kommer ovh går, framför allt i ryggen. Det känns som om mensen kommer när som! har den inte kommit på fredag så testar jag då!

Hoppas hoppas ! Du har verkligen lyckats stå emot och testa. Hoppas även att det är ett guldägg som ni fick till frysen
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-10-24 10:08:55 följande:

Är inne på ruvardag 7 och försöker tänka positivt! Att denna gång så ska det gå bra men ack så svårt.

Vill ju bara mysa runt och vara glad :-/

Ständigt orolig att mensen ska komma.

Känslorna hoppar verkligen upp och ner. Stackars sambon vet inte vad han kan göra.

Svårt och koncentrera sig på jobbet, där måste jag ju vara hundra%

Jag både vill och inte vill jobba!

Vill helst krypa ner under täcket med min hund idag!

Läser era inlägg och lider/gläds med er

Skönt att ni finns

Spännande och olidlig period som du har nu.

Håller tummarna för att det går vägen denna gången!

Har du tänkt tjuvstesta eller invänta testdag.

Kände samma sak som dig skönt o kunna gömma sig bakom jobb. Samtidigt som det är svårt att fokusera på jobbet
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017