• stfr83

Ivf rmc linköping hösten 2017

Kan ju hoppa in här med. Ska göra FET nr2 nu o det blir vårt sista försök. Har gjort ett ostimulerat försök i våras men det gick inte vägen. Hoppas verkligen att det kommer ta sig denna gång! Lycka till alla ni som kämpar. Hoppas att vi är ruvare allihopa snart!

• stfr83
    waldesten16 skrev 2017-10-09 10:29:50 följande:

Hej och välkommen!

När kommer du att göra fet? jag är inne på ruvardag dag 6 och väntar med spänning till att jag kan testa.

Tack!

Det kommer nog bli runt 26-27/10 någon gång. Ska på vul på tisdag nästa vecka o se om det hänt något. Börjar även med ägglossningstest nästa vecka om det skulle bli tidigare nu när jag äter Letrozol.

Åh vad spännande, ska du testa innan testdagen eller ska du härda ut hela tiden? Håller tummarna för att det blir ett plus!!!
  • stfr83
    waldesten16 skrev 2017-10-09 15:38:00 följande:

Hoppas letrozolen funkar som den ska. Man kan bli galen på all väntan innan det är dags för de olika stegen i processen.

Vet att de säger att man inte ska testa tidigt, men jag vet att jag snart kommer börja testa varje dag. Jag funkar så, vill veta oavsett resultat.

Tycker man redan har väntat så mycket, så vill veta så fort som möjligt!

Ja fy för all väntan, hela tiden ska man vänta!! Men ruvningstiden är riktigt tuff, tycker det va olidligt förra gången. Man kan ju inte tänka på något annat.

Håller med dig, kommer oxå testa innan. Men jag kommer ta ovitrelle så då måste jag vänta 10dagar tror jag annars kan det bli falskt plus.
  • stfr83
    hanna8911 skrev 2017-10-09 22:23:23 följande:

Det gick bra!! 12 st blåsor som var tillräckligt stora för plock så på onsdag kl 7 ska vi vara i Linköping! Äntligen!!! Känner mig inte så nervös just nu men kommer nog vara det imorgon...ska försöka slappna av då det brukar kännas mindre! Vad drack du på morgonen innan?

Åh vad spännande!! Håller tummarna för många o fina ägg imorgon!!
  • stfr83
    waldesten16 skrev 2017-10-17 19:18:20 följande:

Jag fick en blödning idag så min känsla var rätt. Tyvärr var detta inte min tur denna gången. Ska ringa rmc i morgon för att se vad som händer nu

Kramar! Fy vad tråkigt. Håller tummarna för att det är din tur nästa gång. Ruvningstiden är fruktansvärd, i våras när min mens kom så blev jag så klart jätte ledsen men ändå va det skönt att sluta dras mellan hopp o förtvivlan! Lycka till nästa gång.
  • stfr83

Idag fick jag positivt ägglossningstest o har tagit ovittelle sprutan. På måndag är det dags för återföring. Sen börjar den hemska ruvningstiden!! Håller tummarna för er andra <3

• stfr83
    hanna8911 skrev 2017-10-19 12:04:13 följande:

Vad skönt att ni ändå är igång igen även om denna ruvartid är för jäklig! Lycka till!

Tack!! Usch ja, jag vet precis hur man blir av ruvningen. Tänk om man bara kunde slappna av o leva som vanligt. Hur går det för dig?
  • stfr83
    waldesten16 skrev 2017-10-20 07:08:53 följande:

Kul att du har kommit vidare till nästa steg :)

Kan du inte berätta hur gången är vid FET? Det är det som kommer gälla för mig nu och kunde vara skönt o veta lite mer från din synpunkt.

Ja äntligen, tiden segar sig fram när man håller på med sånt här.

Denna gång gör jag stimulerat FET o då fick jag börja ta Letrozol Cd 3-7 sen var jag inne på vul för att kolla äggen o se om någon ägglossning va gång. Testade med ägglossningstest o fick omslag igår o då tog jag även Ovitrelle sprutan igår. Så blir det återföring med en 3dagars på måndag om det nu klarar upptiningen.
  • stfr83
    waldesten16 skrev 2017-10-20 09:32:10 följande:

spännande dag på måndag för dig!

Har googlat runt lite och ibland skriver de att det ska vara större chans att lyckas med FET och ibland inte. Har du någon uppfattning om det? Har RMC sagt något?

Ja verkligen spännande för detta blir sista gången nu.

När jag var på vul i tisdags så sa han att det är ju minst lika stort chans med frysta. Jag är ju en som googlar mycket oxå o det är ju många som misslyckas med färskförsök men lyckas med FET.

Jag lyckades med färskförsök, misslyckades ostimulerat FET o nu får vi se hur det går med stimulerat FET. Vad jag fattat det som så handlar mycket om embryots kvalité det kan se jättefint ut på utsidan men sen är inte insidan optimal o då spelar det ingen roll för då går det inte ändå. Det är som att spela på lotteri!!
  • stfr83
    hanna8911 skrev 2017-10-20 09:12:04 följande:

Ja inget kul det här! Känner efter hela tiden?Jag har aldrig mensvärk innan mensen kommer utan den kommer när blödningen kommer men nu har jag haft lite molvärk så vet inte vad jag ska tänka?Men känns precis som att jag ska få mensen när som

Min mensvärk brukar oxå komma samtidigt som mensen men när jag gjorde FET i våras så började jag få mensvärk innan BIM o det började med rosa flytningar, tog flera dagar innan mensen kom igång så jag visste inte vad jag skulle tro. Men det gick inte vägen!
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017