• längtarefternr2

Vi som vill plussa I augusti 2017

Fortsättning på tråden "vi som vill plussa i juli 2017" men som inte fick det där efterlängtade plusset. Så nu satsar vi på augusti istället :D

Jag ska ha ägglossning till helgen, den 30 juli, bim blir enligt appen den 13 augusti.

Hur många vill följas åt? Dela tankar och stötta varandra, jag hoppas att vi som inte plussa i juli får plussa i augusti :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017
  • DrömlivetiHD
    Nlg skrev 2017-08-02 19:57:33 följande:

vi har BIM samma dag då 

Kul! Har du känt några "gravidsymtom" än? :)
  • Nlg
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-02 22:28:43 följande:
    Kul! Har du känt några "gravidsymtom" än? :)
    Jag läste inlägget du skrev innan om att du ganska precis tagit ut spiralen och jag har gjort precis samma! tog ut spiralen den 7/7 och blödde i och med det lite mer än en vecka, vilket jag antog var mensen. Så enligt appen så skulle jag ha ägglossning den 23/7 vilket stämde via ägglossningstest :D 

Alltså har haft kramp i magen och nu har jag stickande och konstig känsla i magen hela tiden i princip & framförallt  HUMÖR Cool Men men tanke på jag inte haft riktig mens på väldigt länge i och med spiralen så vet jag ju inte hur kroppen reagerar på vanlig mens så.. Dudå?? Skrattande
  • DrömlivetiHD
    Nlg skrev 2017-08-02 22:57:36 följande:

Jag läste inlägget du skrev innan om att du ganska precis tagit ut spiralen och jag har gjort precis samma! tog ut spiralen den 7/7 och blödde i och med det lite mer än en vecka, vilket jag antog var mensen. Så enligt appen så skulle jag ha ägglossning den 23/7 vilket stämde via ägglossningstest :D 

Alltså har haft kramp i magen och nu har jag stickande och konstig känsla i magen hela tiden i princip & framförallt  HUMÖR  Men men tanke på jag inte haft riktig mens på väldigt länge i och med spiralen så vet jag ju inte hur kroppen reagerar på vanlig mens så.. Dudå?? 

Aha kul! Jag tog ut min spiral 2 dagar innan dig då bara! Den 5/7. Hade min mens precis innan dock. Runt månadsskiftet juni/juli. Men jag hade mensvärk och lite lite mens i en vecka till och från så det var jättesvårt att skriva in några exakta datum i appen. Jag trodde jag skulle ha ÄL på cykeldag 15 typ. Men jag fick inte förrän den 23:e! Exakt samma dag som du :) Eftersom ÄL kom så sent vet jag inte om BIM borde vara i månadsskiftet ändå eller lite senare, typ den 6/8. Vi är i exakt samma sits då! Jag vet inte heller exakt hur kroppen kommer reagera till varken mens eller graviditet :p Jag har jätteömma bröst sedan igår och idag har jag fått lite molvärk i magen också. Har alltid ömma bröst och mensvärk vid både mens och ÄL så det här kan vara vad som helst xD Haha! Inte lätt det här! Men roligt :D Tänker du testa dig eller bara vänta och se om mensen blir sen? :)
  • 40 år och jobbar på nr 3
    Nlg skrev 2017-08-02 22:57:36 följande:

Alltså har haft kramp i magen och nu har jag stickande och konstig känsla i magen hela tiden i princip & framförallt  HUMÖR  Men men tanke på jag inte haft riktig mens på väldigt länge i och med spiralen så vet jag ju inte hur kroppen reagerar på vanlig mens så.. Dudå?? 

Gud så spännande! Grymt att ägglossningen är igång, håller tummarna för att det tog sig!!!!
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-02 23:12:52 följande:

Aha kul! Jag tog ut min spiral 2 dagar innan dig då bara! Den 5/7. Hade min mens precis innan dock. Runt månadsskiftet juni/juli. Men jag hade mensvärk och lite lite mens i en vecka till och från så det var jättesvårt att skriva in några exakta datum i appen. Jag trodde jag skulle ha ÄL på cykeldag 15 typ. Men jag fick inte förrän den 23:e! Exakt samma dag som du :) Eftersom ÄL kom så sent vet jag inte om BIM borde vara i månadsskiftet ändå eller lite senare, typ den 6/8. Vi är i exakt samma sits då! Jag vet inte heller exakt hur kroppen kommer reagera till varken mens eller graviditet :p Jag har jätteömma bröst sedan igår och idag har jag fått lite molvärk i magen också. Har alltid ömma bröst och mensvärk vid både mens och ÄL så det här kan vara vad som helst xD Haha! Inte lätt det här! Men roligt :D Tänker du testa dig eller bara vänta och se om mensen blir sen? :)

Tvår frågor till Nig och DrömlivetiHD;

Hur länge hade ni haft spiral?

Har ni barn sen tidigare?
  • DrömlivetiHD
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-08-02 23:40:19 följande:

Tvår frågor till Nig och DrömlivetiHD;

Hur länge hade ni haft spiral?

Har ni barn sen tidigare?

Jag hade haft spiralen i 2,5 år och har inga barn :) Har käkat p-pillar i flera år innan men glömde ta dem ibland vilket resulterade i en graviditet som sedan blev en abort. Så det positiva är ju att jag vet om att jag kan bli gravid :)
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-02 23:55:36 följande:

Jag hade haft spiralen i 2,5 år och har inga barn :) Har käkat p-pillar i flera år innan men glömde ta dem ibland vilket resulterade i en graviditet som sedan blev en abort. Så det positiva är ju att jag vet om att jag kan bli gravid :)

Vad bra att du vet det :) Kul att det är skarpt läge denna gång.

Jag har alltid haft rätt sparsam mens och fick ingen blödning alls med spiralen mer än i början. Nu när jag tog ut den har ingen mens kommit men som sagt ägglossning för 6 dagar sen så nu får vi se vad kroppen gör med mannens bidrag :)
  • längtarefternr2
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-08-02 17:02:41 följande:

Ja jag har också hört att det kan ta tid, är väl olika för alla såklart. Spiralen hade jag bara i 2 1/2 år, P-piller åt jag i 10 år innan jag skutadr för första barnet och då blev jag gravide efter 3 mån. Men jag var såklart betydligt yngre då än nu....

Såg via appen Natural Cycle som jag använder nu att temperaturen börjar sjunka efter ägglossningen. Går den ner till normal temp igen är jag med stor sannolikhet inte gravid.... :/

Ja, jag va väl runt 22 första gången ja blev gravid men valde att göra abort då, dels va jag inte redo och för det andra va det nått fel, hade sån sjuk smärta, kunde ligga åh krampa på nätterna, men även dag tid så det va ett rätt beslut fast det va en psykiskt jobbig tid. Gjort 2 aborter åh aldrig mer en till. Mellan dessa aborter blev jag gravid med dottern jag har idag (snart 4 år nu) så det vore kul med en till nu :) men när det blir får tiden utvisa, blir jag inte gravid nu så lägger jag bebis verkstan på hyllan åh gör plats för andra planer :)

Ok,,får hoppas på att den inte går ner då :)
  • DrömlivetiHD
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-08-03 00:10:44 följande:

Vad bra att du vet det :) Kul att det är skarpt läge denna gång.

Jag har alltid haft rätt sparsam mens och fick ingen blödning alls med spiralen mer än i början. Nu när jag tog ut den har ingen mens kommit men som sagt ägglossning för 6 dagar sen så nu får vi se vad kroppen gör med mannens bidrag :)

Samma här. Ingen mens än sedan uttaget av spiralen men en ägglossning för 10 dagar sedan :) Håller tummarna för oss :)
  • Nlg
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-02 23:12:52 följande:
    Så spännande! Håller tummarna för oss båda, eller ja för oss alla här såklart! Skrattande 
    Jag tror faktiskt jag tänker testa på lördag, mest för att jag jobbar hela veckorna inklusive söndagar just nu under semester perioder så vill ta de i lugn och ro min lediga dag, avvaktar du mensen? :)
Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017