• längtarefternr2

Vi som vill plussa I augusti 2017

Fortsättning på tråden "vi som vill plussa i juli 2017" men som inte fick det där efterlängtade plusset. Så nu satsar vi på augusti istället :D

Jag ska ha ägglossning till helgen, den 30 juli, bim blir enligt appen den 13 augusti.

Hur många vill följas åt? Dela tankar och stötta varandra, jag hoppas att vi som inte plussa i juli får plussa i augusti :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017
  • längtarefternr2
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-31 08:16:36 följande:

Det här med att pricka in ägglossningen är ju lite oromantiskt men samtidigt lite spännande. Hoppas att den smög in sig en liten som vill stanna kvar trots alla runt omkring :)

För mig går det väl framåt, har ju inte fått någon mens ännu sen uttagningen av spiralen men jag kör ju temp-mätningar med Natural Cycle och enligt den hade jag ägglossning den 27/7!!! Jag har bara kört den sen den 18/7 så jag har ingen cykel att jämföra med men temperaturens förändring ska ju vara rätt säker. Nu fick jag ju reda på i efterhand att jag hade haft ägglossning men som tur hade vi jobbat bra i sänghalmen innan, samma dag och dagen efter:D

Nu får vi se om det tog sig

Ja, hoppas kan man göra ^^ men det är snart 1 år sen ja slutade med p-piller oxå, så det kan ju va en anledning till att det tar tid? Hört att det kan ta upp till 1 år innan man kan bli gravid efter man har slutat med p-piller :)

Okej men då hoppas jag att det tagit sig, så ni får plussa denna månad :)
  • lyckligast80
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-02 00:47:00 följande:

Åh alltid spännande med någon i samma sits!

Ja, jag tänker att jag också kommer bli jättebesviken om jag köper hem ett test. Spänningen innan man gör testet gör nog att besvikelsen blir ännu värre. När mensen kommer är man åtminstone inte förberedd på det eller står och väntar i spänning i flera minuter innan :p

Har jätteömma bröst nu. Undra om det är PMS eller något trevligare som är på gång :) Jag kommer nog inte köpa något test ändå. Jag sparar hellre den upplevelsen tills jag vet att mensen är sen. Större chans att det blir en glad upplevelse då och inte bara en besvikelse :)

Har bestämt mig, väntar in mensen... olidligt men den får säga sitt helt enkelt. För se vad jag skriver här på söndag;)
  • Amanda87

Beräknad mens i morgon. Känner mig uppsvälld och är på otroligt dåligt humör. Får alltid mensvärk på kvällen eller natten och sedan kommer mensen. Så härda ut väntan och se hur natten blir. Vet inte om jag ska ta ett test om mensen inte dyker upp i morgon. Har inte koll på mensen utan en app som jag går efter som säger i morgon.

Otroligt spännande. Hoppas hoppas jag slipper mens.

• 40 år och jobbar på nr 3
    Elin1991 skrev 2017-08-02 11:35:24 följande:

Exakt samma datum för bim & ägglossning! :) väntar med spänning:) ska du ta något gravtest innan bim? Jag vill & är så otålig men kanske borde vänta :)

Kul!!!!

Tänker vänta med gravtest innan BIM, detta är mitt första försök efter uttag av spiral (26/6) så blir det inget får jag vara glad att allt kommit igång som det ska ändå.

Men en utebliven mens står högst på listan :)
    längtarefternr2 skrev 2017-08-02 13:19:56 följande:

Ja, hoppas kan man göra ^^ men det är snart 1 år sen ja slutade med p-piller oxå, så det kan ju va en anledning till att det tar tid? Hört att det kan ta upp till 1 år innan man kan bli gravid efter man har slutat med p-piller :)

Okej men då hoppas jag att det tagit sig, så ni får plussa denna månad :)

Ja jag har också hört att det kan ta tid, är väl olika för alla såklart. Spiralen hade jag bara i 2 1/2 år, P-piller åt jag i 10 år innan jag skutadr för första barnet och då blev jag gravide efter 3 mån. Men jag var såklart betydligt yngre då än nu....

Såg via appen Natural Cycle som jag använder nu att temperaturen börjar sjunka efter ägglossningen. Går den ner till normal temp igen är jag med stor sannolikhet inte gravid.... :/
    Grodanboll83 skrev 2017-08-01 21:07:21 följande:

Jobbar för ett barn nummer 2. Har försökt sedan april. Första barnet tog 15 (!) månader innan vi lyckades så hoppas det går fortare nu :)

Det blir isåfall en sladdis( fast med ny kille) och nr 3 i ordningen
  • DrömlivetiHD
    Amanda87 skrev 2017-08-02 15:45:38 följande:

Beräknad mens i morgon. Känner mig uppsvälld och är på otroligt dåligt humör. Får alltid mensvärk på kvällen eller natten och sedan kommer mensen. Så härda ut väntan och se hur natten blir. Vet inte om jag ska ta ett test om mensen inte dyker upp i morgon. Har inte koll på mensen utan en app som jag går efter som säger i morgon.

Otroligt spännande. Hoppas hoppas jag slipper mens.

Samma här Amanda!

Jag har ömma bröst och känt lite mensvärk nu på eftermiddagen. Hoppas innerligt att mensen inte kommer ikväll/i natt :(

Samma här. Jag vet inte riktigt när jag ska ha mens egentligen. Min app säger att jag redan är 4 dagar sen. Men jag vet inte. Den räknar från förra mensen som jag knappt kunde sätta datum på för jag hade spiralen inne då.

Håller tummarna för oss alla!
  • Amanda87
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-02 17:36:59 följande:
    Samma här Amanda!

Jag har ömma bröst och känt lite mensvärk nu på eftermiddagen. Hoppas innerligt att mensen inte kommer ikväll/i natt :(

Samma här. Jag vet inte riktigt när jag ska ha mens egentligen. Min app säger att jag redan är 4 dagar sen. Men jag vet inte. Den räknar från förra mensen som jag knappt kunde sätta datum på för jag hade spiralen inne då.

Håller tummarna för oss alla!
    Oj så spännande! När tänker du ta test? Jag är lite kluven. Tänker kanske jag ska låta några dagar gå över. Förra grav tror jag att jag väntade i över en vecka. Men det var bara för att jag bara hann få mensen 3 ggr efter jag tog ut spiralen till jag blev gravid. Och då var den ju oregelbunden så jag visste inte. Mellan två gånger gick det över 30 dagar en gång. Så jag tänkte nog att den kommer. Men icke :P 
  • Nlg
    DrömlivetiHD skrev 2017-07-31 11:52:49 följande:

Hej! Jag hoppar in här också! Hade ÄL den 23/7 så jag borde ha BIM runt den 6 augusti. Är kluven om jag ska vara nyfiken och testa innan eller om jag bara ska vänta på att mensen ska komma/utebli. Vad har ni andra för erfarenheter kring det? :)

vi har BIM samma dag då Skrattande
  • DrömlivetiHD
    Amanda87 skrev 2017-08-02 18:46:17 följande:

Oj så spännande! När tänker du ta test? Jag är lite kluven. Tänker kanske jag ska låta några dagar gå över. Förra grav tror jag att jag väntade i över en vecka. Men det var bara för att jag bara hann få mensen 3 ggr efter jag tog ut spiralen till jag blev gravid. Och då var den ju oregelbunden så jag visste inte. Mellan två gånger gick det över 30 dagar en gång. Så jag tänkte nog att den kommer. Men icke :P 

Jag ska nog vänta några dagar och se om mensen kommer ändå. Om den inte kommit till helgen så måste jag testa :D

Jag kan inte sätta något exakt BIM datum eftersom jag knappt haft någon mens med spiralen. Men om jag räknar 14 dagar efter ÄL så är BIM på söndag 6/8.

Hur går det för dig då? Fått nån mensvärk ikväll? :/ Eller håller den sig borta? :)
Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017