• FruGast

BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen

Här kan alla vi som är beräknade i Mars 2018 hänga. Positiva tankar - positiv energi!

• Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen
  • CMM
    Krusbärskompott skrev 2017-07-26 17:02:03 följande:

Det är skitjobbigt (tycker jag iaf) eftersom missfall är något den gravida själv inte kan påverka ett dugg. Ofta beror det ju på en allvarlig skada, tex rejält kromosomfel som ej är förenligt med liv.

Är du jätterolig så ring och be om ett viabilitetsultraljud som man kan göra från v 8+0. Stark oro kan vara en indikation.

Jag var på ett idag och det var otroligt trösterikt att se det lilla hjärtat. Lycka till!

Tack för tipset! Ska kolla upp det! Var din anledning för att få möjlighet till det också stark oro?
  • Krusbärskompott
    CMM skrev 2017-07-26 17:26:35 följande:

Tack för tipset! Ska kolla upp det! Var din anledning för att få möjlighet till det också stark oro?

Nä, jag hade nog kunnat ynkla till mig ett men jag bor i en hyfsat stor stad så jag bokade ett privat och betalade de hundralappar det kostade. Jag vet att det inte är en möjlighet för alla (vare sig att det finns där man bor eller att man har råd) men för mig var det så värt det.

Grattis förresten!
  • Blivandemamma2018

Hej :) 

Första gången på ett forum. 

Först Grattis till er alla för graviditeten. 

Kul att vi kan följas åt under vår graviditet. Själv fick jag reda på min graviditet bara för någon dag sen mitt på natten. Pappan försvann lika snabbt. 

Gravid i vecka 6 (5+4) BF beräknad 23/03 enligt appen preglife. 

Mitt första barn. symptomen är följande : har sjukt ont i brösten, illamående, och trötthet. 

Någon som har upplevt en liknande situation där pappan försvann när han fick reda på att han skulle få barn ? Känner mig ganska orolig om hur graviditeten kommer funka. 

Bor i Skåne. Någon skåning här inne med bf i mars ? :)

• Krusbärskompott
    Blivandemamma2018 skrev 2017-07-26 18:44:10 följande:

Kul att vi kan följas åt under vår graviditet. Själv fick jag reda på min graviditet bara för någon dag sen mitt på natten. Pappan försvann lika snabbt. 

Mitt första barn. symptomen är följande : har sjukt ont i brösten, illamående, och trötthet. 

Någon som har upplevt en liknande situation där pappan försvann när han fick reda på att han skulle få barn ? Känner mig ganska orolig om hur graviditeten kommer funka. 

Hej!

Usch vilken tuff situation för dig!

Jag har inte varit i det men har en vän som bestämde sig för att skaffa barn själv (insemination) och det har gått jättebra. Om man inte har någon partner så är det jättebra om man har någon annan nära som kan stötta upp. Det kan vara en kompis, ens förälder eller ett syskon. Eller allihop.

Kram till dig!
  • FruGast
    Blivandemamma2018 skrev 2017-07-26 18:44:10 följande:

Jag är skåning :)

Vart försvann pappan?
  • Blivandemamma2018
    FruGast skrev 2017-07-26 23:35:23 följande:
    Jag är skåning :)

Vart försvann pappan?

Oj oj oj där ser man :) Varifrån ?

Pappan kände sig inte beredd att bli pappa eller att ta sin roll på allvar alltså att fortsätta ha ett förhållande med mig och att jag är gravid. Så från den dagen jag berättade det gick han hem till sin pappa och slutade prata med mig. Han bad mig välja mellan honom och att bli mamma. 

• Blivandemamma2018
    Krusbärskompott skrev 2017-07-26 22:18:50 följande:
    Hej!

Usch vilken tuff situation för dig!

Jag har inte varit i det men har en vän som bestämde sig för att skaffa barn själv (insemination) och det har gått jättebra. Om man inte har någon partner så är det jättebra om man har någon annan nära som kan stötta upp. Det kan vara en kompis, ens förälder eller ett syskon. Eller allihop.

Kram till dig!
    Ja det är alltid lättare om man har en nära som kan hjälpa. Just nu har jag faktiskt min familj som är stötande. Även om dem hjälper mig mest nu att inte må dåligt vet jag att dem stöttar mig i mitt beslut och kommer stötta mig hela vägen. Fat på något sätt vill man ändå ha pappan nära genom hela processen och i bebisens liv sen :) 
  • FruGast
    Blivandemamma2018 skrev 2017-07-27 00:09:12 följande:

Oj oj oj där ser man :) Varifrån ?

Pappan kände sig inte beredd att bli pappa eller att ta sin roll på allvar alltså att fortsätta ha ett förhållande med mig och att jag är gravid. Så från den dagen jag berättade det gick han hem till sin pappa och slutade prata med mig. Han bad mig välja mellan honom och att bli mamma. 

Fy va tråkigt. Bor utanför Lund. Var bor du?
  • Blivandemamma2018
    FruGast skrev 2017-07-27 06:22:59 följande:
    Fy va tråkigt. Bor utanför Lund. Var bor du?
    Jag bor i Helsingborg :) Så det är inte långt. 
  • 4pågång

Hej!

Ny på familjeliv. Varit medlem tidigare graviditeter! Väntar nu en mars bebis. Hoppas allt går vägen ???? Tänkte haka på er tråd om det går bra.

Detta är mitt fjärde barn ????

Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen