• FruGast

BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen

Här kan alla vi som är beräknade i Mars 2018 hänga. Positiva tankar - positiv energi!

• Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen
  • trisan13

Okey, vad skönt :) jag mår pyton, inte alls som med min första. Mår illa(måste äta typ jämt för att inte må illa men ändå inte äta förmycke för då mår ja illa utav de ????), är yr, kissar jämt, molvärk trött och sjukt ont i brösten.

FruGast skrev 2017-07-24 06:57:15 följande:

Jag mår jätte bra. Molvärk, kissnödig, trött och ont i ligamenten. Hur mår du?

Vi väntar tills efter kub att berätta för barnen. Har en 8 åring, en 6 åring, en snart 5 åring och en 1 åring. :)

• FruGast
    trisan13 skrev 2017-07-24 08:13:53 följande:

Okey, vad skönt :) jag mår pyton, inte alls som med min första. Mår illa(måste äta typ jämt för att inte må illa men ändå inte äta förmycke för då mår ja illa utav de ????), är yr, kissar jämt, molvärk trött och sjukt ont i brösten.

Just nu önskar jag piss mående haha känns som ett bra tecken på att de växer o gror därinne
  • JohannaMolander

Hoppar också in här!

Först och främst - GRATTIS till er alla!

Vi plussade den 13/7, bf runt 17/18 mars 2018 och är alltså i vecka 7 (6+) Andra barnet, har en dotter född i april 2016. Mår fortfarande bra. Lite illamående till och från, trött och hungrig. Förra graviditeten hade jag tokont i brösten, den här gången känner jag inte av dem alls! Molvärken finns där dock, precis som förra gången.

• FruGast
    JohannaMolander skrev 2017-07-24 13:03:07 följande:

Hoppar också in här!

Först och främst - GRATTIS till er alla!

Vi plussade den 13/7, bf runt 17/18 mars 2018 och är alltså i vecka 7 (6+) Andra barnet, har en dotter född i april 2016. Mår fortfarande bra. Lite illamående till och från, trött och hungrig. Förra graviditeten hade jag tokont i brösten, den här gången känner jag inte av dem alls! Molvärken finns där dock, precis som förra gången.

Grattis och välkommen! Kul med fler som joinar :) har oxå barn i 2016 års kullen :)
  • FruGast

Har ingen aptit. Bara sugen på jordgubbar o citronvatten. Allt sött ger mig kväljningar.

• Skrutt 83

Stort grattis till alla plus! Hänger gärna med här också! Har BF 18 eller 20 mars beroende på om man räknar från äl eller sista mens. Så antingen 5+5 eller 6+0 idag. Kan inte förstå att vi äntligen ska få ett tredje barn. Jag har längtat länge och sambon har varit nöjd med de 2 vi har. Efter många disskussioner kom vi fram till att vi gärna vill uppleva det magiska att få ett barn till. Efter ett misstänkt utomkveds i dec som tog kroppen 1 1/2 mån att ta hand om fick vi äntligen vårt efterlängtade plus den 6/7. Nu väntar vi spänt på vul på torsdag och hoppas att vi då får se ett fint litet hjärta picka.

Mår ganska bra än så länge. Tokömma och väldigt svullna bröst, lite illamående som kommer och går och blir proppmätt så fort jag äter. Måste ofta upp och kissa på natten. Illamåendet är än sålänge hanterbart men vet det slog till mer full kraft runt v 7 förra gången. Har kräkts massor båda mina tidigare graviditeter. Mått illa fram till v 20 ungefär

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Krusbärskompott

Hej!

Ny här, 8+1 idag, BF 3-4e mars (mina appar säger olika). Första graviditeten, efterlängtat, efter långt kämpande (snart två år). Precis efter att jag plussat fick jag reda på att jag har lågt AMH, dvs klen äggreserv, och rekommenderades IVF vilket nu förhoppningsvis inte behövs. Det har dock lett till en viss ångest så jag har bokat VUL i övermorgon för att se om den lever. Jag vågar liksom inte vara glad.

Kul om vi kan följas åt!

• HannaA11

Hej!

Kul med en sån här tråd! Jag och min sambo har också fått pluss och om allt går vägen så väntar vi första barnet med bf 15/3 (om jag räknat rätt). Vi ska på första besök hos MVC i början av augusti.

Mina symptom hittills är molvärk som kommer och går, ömma bröst, trötthet, illamående och känslan av att vara väldigt varm. Idag har jag dock varit piggare, men då blir man nojig och tänker att något kanske är fel.

Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen