• Karins08

Fler?

Hej!

Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.

Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?

• Svar på tråden Fler?
  • Längtar17

Skönt med stöd från sambon. Tänker att det borde vara självklart då ni gör det tillsammans och är lika delaktiga även om det påverkar din kropp mycket mer.

Men kan tänka mig att det för många par är slitsamt för relationen eftersom båda har det tufft.

Ja, jag bor i Stockholm.

• Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-23 13:02:11 följande:

Skönt med stöd från sambon. Tänker att det borde vara självklart då ni gör det tillsammans och är lika delaktiga även om det påverkar din kropp mycket mer.

Men kan tänka mig att det för många par är slitsamt för relationen eftersom båda har det tufft.

Ja, jag bor i Stockholm.

Ja det är jätte skönt att ha hans stöd men det är nog lite slitsamt för relationen också då han blir så ledsen varje gång mensen kommer. Tror han tar de lite hårdare än vad jag gör om jag ska vara helt ärlig. Men tyvärr så finns det inget vi kan göra förutom att kämpa vidare.

Gör du ultraljud i Stockholm eller åker du till Danmark för de också?
  • Längtar17

Gör ultraljuden i Sverige som tur är. Tycker det är svårt nog att vara borta från jobbet med de resor det blir.

Men känner ofta att det hade varit pratiskt mycket skönare att ha ett ställe att ha kontakt med. Den svenska mottagningen ställer ju upp för att dom är snälla, ofta på övertid.

Försöker nu avleda mig med att leta lägenhet ;)

• Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-23 15:54:45 följande:

Gör ultraljuden i Sverige som tur är. Tycker det är svårt nog att vara borta från jobbet med de resor det blir.

Men känner ofta att det hade varit pratiskt mycket skönare att ha ett ställe att ha kontakt med. Den svenska mottagningen ställer ju upp för att dom är snälla, ofta på övertid.

Försöker nu avleda mig med att leta lägenhet ;)

Ja men det är ju bra att du kan göra ultraljud i Sverige så du slipper åka till Danmark hela tiden.

Skönt att du har något annat att tänka på, jag själv har typ läst hela internet. Kan inte sluta läsa om ivf och allt annat.
  • Längtar17

Haha, känner igen mig. Har tvingat mig att böjar läsa en bok nu istället för att tänka på annat. Vul imorgon på morgonen så lite nervös.

• Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-23 18:13:28 följande:

Haha, känner igen mig. Har tvingat mig att böjar läsa en bok nu istället för att tänka på annat. Vul imorgon på morgonen så lite nervös.

Jag läste också en bok, känslostorm heter den. Kan du gissa vad den handlar om?

Lycka till imorgon, jag håller tummarna och tårna. Hoppas verkligen att du får goda nyheter.
  • Längtar17

Kan tänka mig att det är både positivt och jobbigt att läsa den. Är den bra?

Tack! Hoppas på att få börja stimulera imorgon så att jag är igång med nästa steg.

• Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-23 19:43:33 följande:

Kan tänka mig att det är både positivt och jobbigt att läsa den. Är den bra?

Tack! Hoppas på att få börja stimulera imorgon så att jag är igång med nästa steg.

Ja jag tyckte att den va bra, den fick mig att inse att man verkligen inte ska ge upp och att allt detta kommer att vara värt det till slut. Förr eller senare måste det ju funka tycker man.

Om du är intresserad av att läsa den så kan jag skicka den till dig om du vill? Annars kostar den bara 189 kr.
  • ijo

Hej!

Hoppar gärna in här :)

Jag väntar på att kliniken ska öppna upp nu efter semestern så jag får göra FET. Det verkar ska bli ostimulerat. Jag gissar att vi kommer köra efter nästa mens så någon gång i september.

• Karins08
    ijo skrev 2017-07-24 00:51:23 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här :)

Jag väntar på att kliniken ska öppna upp nu efter semestern så jag får göra FET. Det verkar ska bli ostimulerat. Jag gissar att vi kommer köra efter nästa mens så någon gång i september.

Välkommen Då har du samma väntan som mig
Svar på tråden Fler?