• Karins08

Fler?

Hej!

Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.

Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?

• Svar på tråden Fler?
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-22 14:53:13 följande:

Hej!

Om du nedreglerar borde dom väl sätta igång mensen annars? Min kom idag på 15:e nedregleringsdagen. Som tur är har jag vul först dag 17.

Jag är ensamstående så gör processen själv med donator på klinik i Danmark. Jag gjorde 4 inseminationsförsök, sen opererade jag bort ett myom, gjorde två försök till. Alla utan ett plus. Gjorde ett ivf-försök i juni men fick inget att sätta tillbaka (bara två ägg var mogna; det ena skadat och det andra delade sig inte). Nu kör jag långa med förhoppning att de blir mer jämnmogna. Första fle

Dem har ju sommar stängt nu så jag har inte pratat med dem. Dem har bara skickat en massa papper hem till mig där de står vad jag ska göra.

Såg att det stod får du ingen blödning så får du inte börja med sprutorna. Ska börja med dem den 16 augusti och samma dag ska jag även till RMC och lämna blodprov. Håller tummarna att mensen kommer.

Vi har försökt i ca 16 månader. Först fick jag testa pergotime i ett antal månader, efter det gjorde vi en insiminering som inte lyckades. I juni gjorde vi vårt första ivf och jag fick 12 ägg men ingen av dem befruktades. Så nu har vi börjat på andra försöket.

Varför valde du Danmark?
  • Längtar17

Då har du nedreglering en vecka mer än mig så tror säkert att blödningen hinner komma. Vad jag förstår måste slemhinnan blödas ut innan stimuleringen börjar för att det sen ska kunna fästa vid återinsättning.

I Sverige är det väldigt dyrt att göra privat med donation. Och dessutom är svensk vård oerhört normativ så orkade inte bli ifrågasatt.

• Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-22 18:33:25 följande:

Då har du nedreglering en vecka mer än mig så tror säkert att blödningen hinner komma. Vad jag förstår måste slemhinnan blödas ut innan stimuleringen börjar för att det sen ska kunna fästa vid återinsättning.

I Sverige är det väldigt dyrt att göra privat med donation. Och dessutom är svensk vård oerhört normativ så orkade inte bli ifrågasatt.

Jag åker på semester nu den 31 så det är därför jag får spraya en vecka extra. Dem trodde att det skulle vara bra för mig att lämna Sverige ett tag. Hoppas dem har rätt.

Har en kompis som också gjorde ivf i Danmark, idag har hon en liten flicka. Jag hoppas att det går lika bra för dig också och att vi båda plussar denna gången.
  • Längtar17

Tror också att det är bra att du åker på semester! Får lite energipåfyllnad.

Ja, hoppas verkligen på plus för oss alla!

Har ni några bra tips på hur man kopplar bort tankarna och låter tiden gå?

• Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-22 19:51:37 följande:

Tror också att det är bra att du åker på semester! Får lite energipåfyllnad.

Ja, hoppas verkligen på plus för oss alla!

Har ni några bra tips på hur man kopplar bort tankarna och låter tiden gå?

Nä jag har tyvärr inga bra tips, alla säger försök att inte tänka på det slappna av men det är omöjligt. Det är typ de enda jag tänker på. Och att vänner och familj frågar är det inte daga för er att skaffa barn, gör inte saken bättre.
  • Längtar17

Förstår att det är en extra press när omgivningen frågar om det inte är dags. Ni vill inte berätta att ni försöker för de närmaste?

Blir lite provocerad att det är många som säger att *om du slappnar av kommer det säkert att fungera*. Hur lätt är det liksom?

• Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-22 21:19:05 följande:

Förstår att det är en extra press när omgivningen frågar om det inte är dags. Ni vill inte berätta att ni försöker för de närmaste?

Blir lite provocerad att det är många som säger att *om du slappnar av kommer det säkert att fungera*. Hur lätt är det liksom?

Dem vet att vi försöker dem vet bara inte att vi har gått vidare till ivf.

Ja men eller hur, för mig känns det som att det är omöjligt att slappna av.

Hur är det att gå igenom allt själv? Tycker det är starkt av dig. Jag hade nog gjort samma sak om det hade tagit slut mellan mig och min sambo.
  • Längtar17

Jag bestämde mig innan jag gjorde första försöket för att berätta för mina närmaste vänner, hela min familj och för min chef. Dom är alla väldigt stöttande.

Tänker att jag gärna hade haft någon att dela processen med. Men bara om det varit ett bra förhållande. Ett ok eller dåligt förhållande hade nog tärt på mig ännu mer än att göra det själv.

• Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-22 23:00:00 följande:

Jag bestämde mig innan jag gjorde första försöket för att berätta för mina närmaste vänner, hela min familj och för min chef. Dom är alla väldigt stöttande.

Tänker att jag gärna hade haft någon att dela processen med. Men bara om det varit ett bra förhållande. Ett ok eller dåligt förhållande hade nog tärt på mig ännu mer än att göra det själv.

Vad skönt att dem är stöttande. Man behöver verkligen någon när man går igenom en sån här sak. Tack och lov så har jag min underbara sambo. Det är skönt att ha honom vid min sida varje gång jag måste åka till rmc för ultraljud eller något annat.

Jag hade nog inte skaffat barn om vårt förhållande hade varit dåligt. Det blir ju bara en massa problem om förhållande hade tagit slut.

Vart bor du? Var de Stockholm?
Svar på tråden Fler?