• Karins08

Fler?

Hej!

Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.

Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?

• Svar på tråden Fler?
  • Karins08
    smurf11 skrev 2017-07-27 12:08:53 följande:

Tack!

Ja nu har jag gjort ett vul. På vänster ett ägg 10 mm och på höger två som var 6 mm.

Slemhinna var 6 mm.

Jag vill göra ett eget försök denna månad, jag vet inte om jag vågar fråga om ett nytt vul på måndag!

Åh, förstår att du vill göra ett försök. Men du ska fortsätta spruta? Fick du en högre dos?

Till mig sa de att färre än 4 ägg så rekommenderar de ofta att avbryta.
  • Karins08
    ijo skrev 2017-07-26 19:14:31 följande:

Okej! Är det din första FET eller? :) Nej jag tror inte ska ska äta något utan bara hålla koll på ägglossning med ägglossningstest. För att göra det så "naturligt" som möjligt eftersom jag brukar ha egen ägglossning. Men på något sätt hade det känts bättre med stimulerad FET, mer kontrollerat på något sätt.

Min första FET ja Har vanligtvis ägglossning jag med men fick som sagt Letrozol så funderade på hur vanligt det är.

Har dock inte fått nån info om att hålla koll med ägglossnigstest Men har fått en ägglossningsspruta utskrivet också.. har du?

Har 5 frysta blastisar och eftersom det är landstingsfinansierat så är det dem man ska beta sig igenom först.. Du hade också rätt många frysta va?
  • Längtar17

Karin08: nytt vul på tisdag så det är ett tag kvar. Kör mina sprutor tills dess helt enkelt. Känner mig lite som Askungen eftersom jag alltid ska vara hemma 21.30 ;)

Smurf11: förlåt men förstår inte riktigt, är det FET, naturligt eller full IVF ni gör nu?

• Karins08
    Längtar17 skrev 2017-07-27 21:11:20 följande:

Karin08: nytt vul på tisdag så det är ett tag kvar. Kör mina sprutor tills dess helt enkelt. Känner mig lite som Askungen eftersom jag alltid ska vara hemma 21.30 ;)

Smurf11: förlåt men förstår inte riktigt, är det FET, naturligt eller full IVF ni gör nu?

Ja, man har ju tider att passa när man håller på med sprutor

Har det alltid gått så många dagar innan du gått på VUL? Själv har jag alltid gått på dag 5 som första för att kunna avgöra ifall man behöver öka eller sänka dosen.
  • Längtar17

På kliniken jag går har dom 8-9 dagar mellan som standard vid långa. Säkert olika för olika kliniker men har bestämt mig för att lita på dom nu och följa rekommendationen. Dom skriver sen vilken dag så för mig bestämde dom dag 9 dvs på tisdag. Börjar känna lite svullnad och stickningar i mage/äggstockar nu. Tyckte jag kände mer förra gången men då kände jag nog efter mer också. Nu försöker jag leva som vanligt till på tisdag.

Hur går det för er andra?

• Karins08
    Längtar17 skrev 2017-07-28 15:12:31 följande:

På kliniken jag går har dom 8-9 dagar mellan som standard vid långa. Säkert olika för olika kliniker men har bestämt mig för att lita på dom nu och följa rekommendationen. Dom skriver sen vilken dag så för mig bestämde dom dag 9 dvs på tisdag. Börjar känna lite svullnad och stickningar i mage/äggstockar nu. Tyckte jag kände mer förra gången men då kände jag nog efter mer också. Nu försöker jag leva som vanligt till på tisdag.

Hur går det för er andra?

Helt rätt, menade inte att låta så ifrågasättande så ber om ursäkt ifall det tolkades som så, för det var inte meningen. Är bara lite av ett kontrollfreak som vill veta allt

Hos mig händer inte mycket. Mens om ca 3 veckor ifall min app är att lita på. Vi ska försöka själva denna månad har vi bestämt, men sex är liksom inte så kul just nu Det känns mer som ett jobb som inte är kul..
  • Karins08
    smurf11 skrev 2017-07-27 12:08:53 följande:

Tack!

Ja nu har jag gjort ett vul. På vänster ett ägg 10 mm och på höger två som var 6 mm.

Slemhinna var 6 mm.

Jag vill göra ett eget försök denna månad, jag vet inte om jag vågar fråga om ett nytt vul på måndag!

Spännande

Är eget försök alltså att ha sex själva eller?
  • Längtar17

Karins08: absolut ingen fara! Tolkade det inte så. Vill också ha kontroll och det verkar som att det nästan är omöjligt eftersom dom verkar göra olika överallt. Så nu tränar jag på go with the flow. Kommer inte lyckas med det när jag ska på vul sen men men ;)

• Längtar17

Kiim0: Har ju inte samma behandling men min blödning kom på dag 15 med nedreglering. Gissar att du hade hoppats innan din semesterresa?

Svar på tråden Fler?