Bf mars 2018 följas åt?
Dags för lite magar tycker jag!!! :)
Min kanonkula i v 35
Dags för lite magar tycker jag!!! :)
Min kanonkula i v 35
Har ni bestämt namn än??
[quote=78388373][quote-nick]efterfest skrev 2018-01-21 11:26:01 följande:[/quote-nick]Vi har bestämt förnamn, ett dubbelnamn. Svårare med efternamn, sambon vill ha sitt medans jag vill ha mitt då det är betydligt ovanligare. Känns inte topp att ta dubbelt efternamn heller med tanke på redan dubbelt förnamn. Det blir väl jag som till sist får ge mig.. känns så..[/
Vad kul med dubbelnamn. Inte så vanligt!
Vill du avslöja vilket?
Trist att inte vara överens om efternamnet.
Väntar nog helst lite med att avslöja det, måste se så att det passar honom när han väl är ute ;) Vi bor i Norge och här är inte dubbelnamn allt för ovanliga.. hehe:)
Ja det med efternamnet är trist.. så tråkigt att ev ?ge upp? mitt, men får tänka att det bara är ett namn :)
Har ni kommit på namn?:)
V 35
Bebis ligger med huvudet neråt men rörligt
Starka hjärtslag
Har gått upp 14 kg!
Men beror nog mycket på att jag inte ens kan gå!
Hjälp, jag ska tydligen få järn fusioner pga mitt låga järnvärde. Ligger kring 100 i hb trots 4 järntabletter per dag. Någon annan som fått järn fusion och kan dela med sig? Ska sitta med dropp i 40 min. Känns lite läskigt, men såklart bra och nödvändigt för kroppen just nu.
Har bf 2/3
Men är 100% sjukskriven sen 1 januari
Jag har sån extrem foglossning så kan knappt ta mig fram ens med kryckorna.
Sover inte mer ön 10-15 minuter i stöten. Vänder o vrider o vaknar kallsvettig av smärtan vid varje vridning i sängen. Är konstant trött, konstant ont och psyket börjar bli så påverkat att jag är orolig att gå in i depression ..
V 36 nu och min bm har skickat remiss till förlossningen angående ett möte för att planera igångsättning v 38-39
Så jag ska slippa gå tiden ut. Det är snart outhärdligt o jag klarar inte av att sköta min vardag. Så jag hoppas på att få träffa en bra och förstående förlossningsläkare. Så kanske jag håller min bebis i famnen om 2-3 veckor!
Och kroppen kan få börja läka!
Låter riktigt jobbigt! Hoppas att du får den hjälp du behöver så du snart kan se en ljusning. Kram!
Jag har precis varit hos min barnmorska och konstaterat att våran bebis som väntat fortfarande ligger i säte, är i v 36. Enligt henne är det minimal chans att han ska vända på sig. Valen jag ev har då (ska in på ett till samtal närmare) är att föda honom i säte, eller planlagt kejsarsnitt. Jag mår så dåligt över det här! Det var ju inte såhär jag hade tänkt mig min förlossning.. (jag vet att det inte går att styra men ändå..). Tror inte jag vågar föda i säte iom större risker för syrebrist, och en väninnas barn fick en CP skada pga just det. Samtidigt känns det som jag blir ?snuvad? på förlossningen om jag väljer kejsarsnitt. Detta är mitt första barn.
Har era barn vänt sig, vilken vecka? Någon som har erfarenhet av sätesförlossning eller kejsarsnitt??
12:e feb har jag fått möte med förlossningsläkare angående igångsättning pga min kraftiga foglossning.
Jag kommer då vara i v 38 och då kommer de kolla status på livmodertappen o se om den börjar mogna. Samt uppskatta bebisens storlek.
Om det verkar ok för igångsättning kommer det att bli den veckan!!
Det är så illa nu att jag inte tar mig ut. Hasar mellan soffan o sängen typ. Vid varje steg känns som knivar upp mellan benen o höfterna i länden brinner..
Sova går knappt så jag är som zombie.
Hoppas verkligen att de bedömer mig mogen nog för igångsättning!!