Bf mars 2018 följas åt?
Går det inte att klistra in listan i TS så är det lättare att se den ?
Går det inte att klistra in listan i TS så är det lättare att se den ?
Usch
Nu har det dragit igång här.
Kräks så fort jag försöker äta nåt :(
Får knappt ens behålla vatten. Mår såå illa.
Hej alla ville bara säga att idag var vi på första barnmorskebesök.
Bara lite prat och planering. Reser bort med make fram till 6 augusti så först tidiga ultraljudet får vi göra när vi kommer hem. 17/8. Både jobbigt vänta så länge och oroligt att hoppas allt är bra. Samtidigt så ser man ju lite mer om nu allt gått bra fram till dess så vi isf är i vecka 9+0. Så spännande.
Känns lite mer verkligt nu när vi fått planera lite.
Kram alla :D
Några nära vänner till oss vill inte gratulera till graviditeten. De frågade bara "har ni kollat så där verkligen är något? För det hände "xxx", de gjorde ul och så var det tomt. Så det kanske är bäst att kolla det först..."
Sen började de prata om annat, som om inget hänt. Fy så ledsen, besviken och orolig jag är. De vill inte alls glädjas utan bara antydde att det skulle vara ofostrigt :( Det lugnar inte precis en som redan är orolig :(
Illamåendet är så jobbigt.
Konstant kräkkänsla. Känns som det står upp i halsen.
Skitsvårt att få i mig energi. Knaprar små bitar knäcke. Nån bit banan ibland. Vatten.
Ibland inte ens det.
V 9 nu. 8+1
Bara härda ut och hoppas det vänder snart!
Pratat med bm
Lergigan Comp utskrivet.
Om det inte hjälper så jag får behålla vätska imorgon order om att åka in för dropp..
Inte fått behålla mat på tre dagar o inte vätska sen igår..
Yrslig och matt så jag inte kan stå på benen
Fy fasen att man ska behöva må såhär :(
Håll tummarna att det hjälper nu. Har precis tagit första pillret.
Hej
har inte skrivit på ett tag nu.
Jag har mått så fruktansvärt dåligt. Inte kunnat äta. inte fått behålla nånting.
Förra veckan pendlade jag mellan sängen och toaletten och minsa lilla jag lyckades peta i mig kom raka vägen upp. Jag blev så matt o yr att jag inte klarade av att sitta upp. Till slut kom till o med vatten upp och jag svimmade när jag försökte resa mig.
Jag ringde och grät i telefonen med min BM hon skrev snabbt ut lergigan och jag skickade sambon att hämta. BM sa också att om jag inte fick behålla vatten närmsta timmarna skulle jag åka in akut och få dropp. Så illa var det.. huvaligen.
Tog ett piller och däckade! verkligen däckade! Slocknade trots att det var mitt på dagen. Och sov i 5 timmar, helt borta! Starka piller det där när man inte har något i magen på 5 dagar!
När jag vaknade till sans började jag med att dricka ett glas vatten och jublade när det fick stanna. Lyckades sedan under kvällen peta i mig en skiva vitt bröd, en halv banan och några russin.. det fick stanna.
dagen efter hade jag fått lite nya krafter och har sedan dess lyckas äta små små doser av mat.
Kan inte äta mer än ett par tuggor åt gången om de ska få stanna kvar. Så har lärt mig att småäta. nåt litet varje timme.
Men huva vad dåsig och trött jag blir av pillren! Men jag får behålla lite näring så det är väl ändå det viktigaste.
V 11 nu. Hoppas hoppas det börjar släppa snart. Mina piller tar slut om en vecka. Hoppas jag får ut mer om det inte släpper..
förlåt långt inlägg!
Hoppas ni alla mår bra och njuter av era graviditeter!
Jag längtar till 24 aug. Då får jag se lillplutt på UL