Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

Bf mars 2018 följas åt?

Mila skrev 2017-11-22 14:40:34 följande:
    Är det första barnet? Jag har haft så i båda graviditeterna utan att det varit någon fara. Varit inne nu senast i vecka 21 men livmodertappen var inte påverkad. Det är rätt vanligt med sammandragningar, även att de kan vara grymt obehagliga och göra ont. Håller tummarna att allt ser bra ut för dig. Jag har förresten också gjort en konisering .
    Hej
    andra barnet för mig. Första är 2,5 år och med honom hade jag inga som helst sammandragningar förräns mot slutet, därav jag blir lite orolig nu när det börjat så tidigt.
    Men vad skönt att höra att fler haft liknande och att det inte varit något problem!
  • KarinIngrid

Kul med lite matbilder! Fina magar!

Är kul att se att alla är så olika också. Min är verkligen samlad mitt fram som en rund boll mitt på magen.

Men har inte lagt nåt på mig på sidorna!

• KarinIngrid

Här har nedräkningen börjat.
    Jag kommer jobba sista dagen 22.a december. sen har jag semester över jul och nyår och sen sjukskriven fram till förlossningen pga extrem foglossning.
    Jag hasar mig runt på kryckor och tar mig med nöd och näppe fram o tillbaka till jobbet.

jag är egentligen sjukskriven från oktober men min chef betalar för taxi för att jag ska komma o jobba fram till jul. så nu är det 2,5 vecka kvar o jag håller på att lära upp min vikarire.

Glukostest har vi inte pratat om här men jag ska träffa min bm nästa vecka samt läkaren så vi får väl se vad de säger.
    jag går in i v 29 imorgon och har hittills gått upp 8 kg. hur ligger ni till med vikten?
    har gått upp mindre med denna än med mitt första barn.

• KarinIngrid
    Sara2017 skrev 2017-12-07 11:25:29 följande:
    Då är du typ 1,5 vecka innan mig? Men är inte du beräknad i februari då? Jag har BF 5mars...

Ska besluta i mellandagarna hur resten av min sjukskrivning ska se ut, men lutar mot 50% resten av tiden. Samma som idag... min chef är snäll och ger mig bara inne uppgifter, fast i nuläget betyder det att stå upp i 4 h...

Jag tror jag gått upp omkring 10kg. Första barnet. Men lägger inte så stor vikt på det, vill mest bara ha lite koll på att jag växer :)
    Jag har beräknad BF 1:a mars :)
    Men min läkare har nu sagt att jag får nog räkna med 2-3 v för tidigt pga den kraftiga foglossningen. Men vi får väl se när mini vill titta ut.
    Är som sagt egentligen 100% sjukskriven redan sen oktober men trivs bra med mitt jobb och skulle klättra på väggarna att bara ligga hemma. Så kom överens med chefen om att fortsätta jobba fram till jul så betalar han taxi till o från.
    Men nu börjar det bli jobbigt det med så börjar se fram emot att få bara vara hemma efter jul.
    Har ju en helvild 2,5 åring därhemma också så helvila är det ju inte :)

• KarinIngrid
    Sara2017 skrev 2017-12-08 10:57:02 följande:
    Hur kommer det sig? Att du får räkna med 2-3 veckor tidigare? Att de sätter igång dig för att foglossningen är så jobbig?

Ja, skulle också klättra på väggarna! :P trängs på 48 kvm med en sambo som har två halvtidsjobb så han är hemma en hel del, plus att vi jobbar på samma ställe >.< men vi trivs bra som det är :)

Vet inte hur det är, men kan tänka mig att det blir vilt med en 2,5 åring också :)
    Foglossningen är så extremt smärtsam, så fort jag rör mig får jag sammandragningar för det gör så ont. Så läkarn tror att det kommer dra igång tidigare pga att jag får så mycket sammandragningar.
    han sa att när man har så kraftig foglossning som jag har så brukar det starta ett par veckor för tidigt.

Jag har kryckor och är långsam som en snigel när jag tar mig fram, trappor är nästan omöljiga och ur i bil och sånt.
    tar jag tre steg i en trapp så måste jag stanna o vila för jag får sånna sammandragningar av ansträngningen och smärtan i bäckenet.
    Läkarn sa att jag kommer förmodligen bli sängliggande sista veckorna :(
  • KarinIngrid

V 34 och totalt less nu.

Går sakta sniglandes fram på kryckorna. Varje steg är en plåga och jag har så svårt att sova. Går inte hitta nån bekväm ställning.

Försöker tänka positivt o snart är det över men är ändå ett par veckor kvar ....

• KarinIngrid

Jag har boat massor :)

Känner mig nästan klar! Skötbord, vagga och vagn iordninggjorda. Några uppsättningar kläder tvättade och redo. Sitter och virkar en filt till vagnen!

Storebror har rensat bland sina leksaker och plockat ihop det han vill ge bebisen :)

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?