Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

Bf mars 2018 följas åt?

Sofiamy skrev 2017-09-08 15:09:41 följande:
    Det är tyvärr otroligt svårt att ge dig något pepp, för det finns ju faktiskt inget som jag kan skriva för att göra det bättre för dig, men jag känner med dig, måste vara FRUKTANSVÄRT att må så dåligt och inte få behålla mat!!! Jag har mått lite illa till och från men inte krökts, dock skrattar min sambo då han säger att jag blivit som ett barn i min mat, jag vill bara äta vad han kallar "barnmat" falukorv och stuvade makaroner är favoriten, inget kryddigt, inget påhittigt, bara "vanlig" mat. Försöker du få i dig lite proviva, det är ju lite socker i det med det behöver man när man spyr det är inte bra med bara vatten. Jag hoppas och önskar att du kommer få det bättre inom det snaraste!
    Sofiamy skrev 2017-09-08 15:09:41 följande:
    Det är tyvärr otroligt svårt att ge dig något pepp, för det finns ju faktiskt inget som jag kan skriva för att göra det bättre för dig, men jag känner med dig, måste vara FRUKTANSVÄRT att må så dåligt och inte få behålla mat!!! Jag har mått lite illa till och från men inte krökts, dock skrattar min sambo då han säger att jag blivit som ett barn i min mat, jag vill bara äta vad han kallar "barnmat" falukorv och stuvade makaroner är favoriten, inget kryddigt, inget påhittigt, bara "vanlig" mat. Försöker du få i dig lite proviva, det är ju lite socker i det med det behöver man när man spyr det är inte bra med bara vatten. Jag hoppas och önskar att du kommer få det bättre inom det snaraste!
    Tack så mycket för dina ord. Jag vet att det inte finns så mycket nån annan kan göra. Jag ville väl mest bara få gnälla av mig lite.. jag tror det kan finnas folk här som har lite förståelse, när inte någon av mina vänner eller släktingar har det..  ibland behöver man nog bara ventilera lite. Stort tack för dina ord <3

• KarinIngrid

Hej alla gravida medsystrar!
    hur mår ni?
    särskilt alla ni som mått riktigt illa?

Jag har varit rätt frånvarande för jag har verkligen mått pyton.
    Äntligen äntligen tror jag att jag vågar säga att det börjar vända!!

Vecka 18 nu och jag kan äta lite smått igen. Kokta grönsaker, broccoli, potatis och morot går jättebra, wow! :)
    frukt och soppor funkar mestadels.
    Så jag börjar få tillbaka lite energi! Det känns skönt och jag börjar få tillbaka lite livsgnista!

Det börjar synas lite på magen nu och jag känner hur det sprattlar och rör sig i magen det är mysigt!

• KarinIngrid
    Vargen070918 skrev 2017-09-26 13:49:42 följande:
    Här mås det ok!
    Illamåendet är borta (om jag inte råkar trycka i mig för mycket mat...) men lite trötthet finns kvar. Och mitt humör som åker berg- och dalbana med gråtattacker som följd... 

Jag är också i vecka 18. Nästa vecka är det dags för RUL. Ska bli skönt och mysigt att se den lill* igen.
    Åh vad kul med RUL nästa vecka, jag får vänta till nästnästa. 9:e oktober!
    Ska ni kolla vad det är för kön ?

Visst är det söknt att illamåendet är bättre och lite ork börjar komma tillbaka.

• KarinIngrid
    Vargen070918 skrev 2017-09-26 16:01:48 följande:
    Nej vi kommer nog inte att kika. Eller jag vet inte... nyfiken är man ju ;)

Hur tänker ni?
    Vargen070918 skrev 2017-09-26 16:01:48 följande:
    Nej vi kommer nog inte att kika. Eller jag vet inte... nyfiken är man ju ;)

Hur tänker ni?
    Vi har inte helt bestämt oss än! På ett sätt är det ju kul att veta!
    Samtidigt som det vore spännande med en överraskning, vi får försöka bestämma oss innan :)

• KarinIngrid
    celluliten skrev 2017-09-26 20:32:32 följande:
    Hej! Jag har inte orkat vara aktiv. Varken här eller fb-gruppen, jag har mått så dåligt att jag inte orkat med annat än typ "överlevnad".

Periodvis inte fått i mig mer än att jag just så pass klarat mig från dropp.

Nu i v17 har jag börjat ha några hyfsade dagar, men just idag spyr jag igen..

Magen börjar komma men syns inte mycket alls. Mest på morgonen, fick mage väldigt sent med dottern också :)
    Visst är det hemskt jobbigt, jag lider med dig, har själv haft så fruktansvärt jobbigt. Det känns så orättvist då vissa man pratar med typ inte kräks en enda gång och har inga problem att äta.. men men man får tänka att det är för en positiv sak i slutändan! Och som läkaren på akuten sa när jag kom in för dropp andra vändan "jag vet att du inte vill höra det här just nu, men ett kraftigt illamående är positivt då det är tecken på en stark och frisk graviditet"
  • KarinIngrid
    Sofiiakarin skrev 2017-10-25 13:18:41 följande:
    HAN mådde bra! Allt såg bra ut! Så lycklig! <3
    Härligt!! Grattis!
  • KarinIngrid

Hur går det för er?

Jag är vecka 23 nu och så grym foglossning.
    Fått kryckor!!
    Känns otroligt tråkigt att vara så orörlig redan. Är ju lång tid kvar!

Men bebisen mår bra och det är ju viktigast!

• KarinIngrid
    Krusbärskompott skrev 2017-11-02 19:46:55 följande:
    Jag mår oförskämt bra! Också i v 23. Fick sluta springa för nån vecka sedan för mina SI-leder började protestera. Nu känner jag inte av dem längre.

Har dock mer eller mindre konstant lock för höger öra så lätt lomhörd.
    Vad härligt det låter!

Förutom foglossning så känner jag mig pigg o frisk i övrigt!

Storebror 2,5 år börjar mer och mer prata om bebisen i magen och kommer med fina förslag vad bebisen ska heta ;)

Babba
    Diddi
    Eller Mango
    Är favoriterna nu :)
    Jag är Så tråkig mamma så faller inte för nåt av förslagen :)
  • KarinIngrid
    Krusbärskompott skrev 2017-11-02 20:39:03 följande:
    Gud så trist av dig! Babba Mango är ju ett perfekt namn!! =D
    Haha ja då skulle sonen bli nöjd allafall :)

Personligen fnular jag på:
    Adrian eller Erik om det blir en pojke.
    Ingrid eller Louise om det blir en flicka

Men mannen har en hel drös andra förslag så vi får väl se vad det blir :)

Har ni funderat på namn?
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?