Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

Bf mars 2018 följas åt?

Krusbärskompott skrev 2017-11-02 20:48:05 följande:
    Funderingar finns ju men vi har inte kommit så långt. Jag har lättare att komma på bra pojknamn (vi har inte kollat kön). Och så ska man ju komma överens...
    Ja så är det ju!
    Vi är inte överens än heller så vi får se vad det blir :)
    Kanske slutar med babba mango ändå :)
  • KarinIngrid
    Gluttan1981 skrev 2017-11-02 21:24:40 följande:

Vecka 22 här. Mår bra, bara lite ont i fogarna efter ansträngande dagar. Känner en del rörelse i magen, känns som det tilltagit de sista veckorna <3 Kände för första gången förra veckan när den lille hickade i magen

Finns det någon grupp som inte är full på FB? Här är det väldigt tyst emellanåt

Vi får sparka liv i tråden igen:)

Visst är det häftigt när man känner bebisen i magen. Mysigt ??
  • KarinIngrid
    Gluttan1981 skrev 2017-11-03 08:23:18 följande:
    Helt magiskt!! Ibland när det drar runt drar det liksom på insidan hela vägen upp, då kan jag känna av lite illamående, hahaha, skumt?? Förstår du vad jag menar?

Det får vi verkligen! Nu är det ju nedräkning fram till förlossning, mindre än halva tiden kvar, wihoo!!
    Jag blir illamående när jag ligger på rygg och den rör sig! Blir liksom ett tryck..

Men ja helt magiskt!
    Tänk att det är en livs levande liten mini-person som rör sig därinne!!!
  • KarinIngrid
    VickanK skrev 2017-11-04 17:11:44 följande:

Hej alla, är gärna med här. Kommer inte ihåg om jag skrivit i den här tråden. Väntar syskon beräknat den 25/3 :) storasyster är nu 2 år :)

Hej välkommen!
    Storebror fyller 3 år 27:e mars
    Och bf för syskon är 2 mars!

Hur mår du?
  • KarinIngrid
    VickanK skrev 2017-11-05 10:15:04 följande:

Så roligt med syskon ??

Jag mår bra men väldigt trött bara. Hur mår du?

Det ska bli spännande att se hur storebror reagerar :)
  • KarinIngrid

Nu har jag fått börja hos en sjukgymnast två ggr i veckan för min foglossning. Vi kör vattengympa. Grymt skönt att få komma ner i vattnet och känna sig lite smidig och rörlig!!

• KarinIngrid
    Sara2017 skrev 2017-11-10 18:29:13 följande:

Okej! Vilka av er har inte tagit reda på kön? Vi har inte gjort det :)

Om ni inte tagit reda på kön. Tänker ni kring myter osv? Pojk/tjejmage osv?

Om ni tagit reda på kön, stämmer de myter som finns?

Min magkänsla säger att det är en tjej. Men många har sagt att eftersom min mage tog så lång tid på sig att synas så är det en kille. Dock växte jag mycket på bredden i början :) hmm... himla spännande :)

Vi valde att inte kolla kön!

Vill få överraskningen!!

Hon sa på RUL att det var lite roligt för nuförtiden vill alla veta!

Jag har inte läst på om några teorier så jag vet inte men min mamma säger att jag har tjejmage :)

Mem det sa hon andra sidan om storebror också :)
  • KarinIngrid

Igår satt Julian 2,5 år med handen på min mage då bebisen fick för sig att sparka till rejält :)

Julian slet åt sig handen och såg helt livrädd ut först :)

Jag fick förklara att de var bebisen som ville hälsa på honom. Han är nog lite fascinerad och rädd på samma gång nu.

• KarinIngrid

v 26 nu och massa sammandragningar hela tiden. Det kommer och går i omgångar, vissa håller i sig länge och andra går över omgående, de flesta gör inte ont men ibland är de riktigt smärtsamma.
    Och på nätterna är de massor!
    Nu är min BM orolig så jag ska in imorgon bitti och göra en koll av livmodertappen. Så den inte börjar bli för kort redan.

Jag har tidigare gjort konsieringar pga cellförändringar och det kan tydligen påverka.

Så nu håller jag tummarna att inte tappen är påverkad redan! det är ju alldelles för tidigt för mini att komma ut!!!

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?