Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

Bf mars 2018 följas åt?

blommigt95 skrev 2017-07-06 09:43:02 följande:
    Tänk positivt bara så ska det nog gå vägen!! :))

Jag tror att de är de man glömmer ibland, att tänka positivt och faktiskt inse att man är fertil och det funkar, men istället tänker på saker som "tänk om.. tänk om det händer.." etc...

får försöka vara optimistiska! :D är du med på det?
    Absolut! Jag är på!!
    I väntrummet nu!!
    Spännande!!
  • KarinIngrid

Det gick väl sådär kan man säga..

Fick komma in och hon som skulle utföra ultraljudet sa barskt åt mig att lägga mig o dra upp tröjan, jag blev lite fundersam för jag hade förväntat mig ett VUL men gjorde som hon sa, så smedade hon på kletet och körde igång.
    Muttrade lite att "jag kan inte se nåt, jag kan inte ens bekräfta att du är gravid"
    nähä, men testet hos min BM visade positivt så gravid är jag, men vi vill ta reda på hur långt gånget och om det växer på rätt ställe, det var ju därför hon skickade remissen hit "

Då muttrade hon vidare "ultraljud gör man inte förrän efter v 10, jag ser absolut ingenting, jag har inte kompetens att göra VUL så då får du komma tillbaka en annan dag"

Eh va ?

Jag blev jätteförvirrad. I remissen hade min BM klart och tydligt skrivit att det föreligger osäkerhet om tiden för befruktning, vi vill ha reda på om jag är i v 6 eller 11, beroende på vilken som var sista mensen. Så jag hade verkligen förväntat mig ett VUL då.
    Men hon sa bara att det hade hon inte kompetens att göra och hänvisade mig ut till receptionen för att boka ny tid..

Kändes ju jättetrist..
    Men jag får väl se det som så att då är det ju allafall bekräftat att jag är i v 6 och inte 10, för hade det varit 10 då hade hon ju sett nåt.. men jag fick ju inte svar på min oro om det fäst rätt.
    Men i receptionen var det en gullig tjej som bokade in mig redan imorgon. då för ett VUL

Men jag tycker att det är väldigt märkligt med tanke på remissens utforming att jag inte fick komma direkt till en person som är kapabel att göra ett VUL.. ??

Nåväl, nu får jag vänta tills imorgon.

• KarinIngrid

Varit på vul nu
    V 6 bekräftat. 5+5
    Man såg en liten fläck :)
    På rätt ställe o allt såg bra ut
    Så 3/3 beräknat :)

• KarinIngrid
    Skrutt 83 skrev 2017-07-07 13:45:51 följande:
    Vad underbart!! Stort grattis!! Kunde man se hjärtat eller är det först i vecka 7 man kan se det på vul va?
    Skrutt 83 skrev 2017-07-07 13:45:51 följande:
    Vad underbart!! Stort grattis!! Kunde man se hjärtat eller är det först i vecka 7 man kan se det på vul va?
    Vi såg inget hjärta men hon sa att det är inget ovanligt. Ska dit igen i v 9 och göra ett nytt så då ser vi lite mer!

• KarinIngrid

Usch! idag har jag sååå ont i magen!! Det känns som riktig rejäl mensvärk!!
    v 7 nu. Blir jätteorolig.

• KarinIngrid

v 7,
    6+3 och ett konstant lätt illamående. Inge kräk än men det ligger liksom lite fint i bakgrunden. Och kommer fram lite mer då o då. Jag är konstant hungrig men kan bara äta små små portioner. För sen tar det stopp.  Så äter ofta men lite åt gången. Knäckebröd funkar bra!

• KarinIngrid

Jag dricker normalt väldigt mycket kaffe. 5-6 koppar per dag.
    Nu har jag minskat till 1 kopp med liten påtår på morgonen och sen en kopp efter lunch. Det funkar jättebra!

Min BM sa att 2-3 koppar kan man dricka men helst inte mer.
    Tänk även på att energidrycker och coca cola innehåller koffein så om man dricker mycket cola så bör man minska kaffemängden ännu mer.

• KarinIngrid
    soffe skrev 2017-07-12 16:04:47 följande:

Ni kan gärna ta bort mig från listan, jag är tyvärr inte längre gravid :(

Så tråkigt att höra, kram och ta hand om dig!
  • KarinIngrid

Nu har jag fått två kallelser.

24 augusti till KUB ultraljud, då kommer jag vara v 13
    9 oktober till RUL då kommer jag vara v 21

jösses v 21 känns väldigt avlägset när man sitter här i v 7

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?