Det gick väl sådär kan man säga..
Fick komma in och hon som skulle utföra ultraljudet sa barskt åt mig att lägga mig o dra upp tröjan, jag blev lite fundersam för jag hade förväntat mig ett VUL men gjorde som hon sa, så smedade hon på kletet och körde igång.
Muttrade lite att "jag kan inte se nåt, jag kan inte ens bekräfta att du är gravid"
nähä, men testet hos min BM visade positivt så gravid är jag, men vi vill ta reda på hur långt gånget och om det växer på rätt ställe, det var ju därför hon skickade remissen hit "
Då muttrade hon vidare "ultraljud gör man inte förrän efter v 10, jag ser absolut ingenting, jag har inte kompetens att göra VUL så då får du komma tillbaka en annan dag"
Eh va ?
Jag blev jätteförvirrad. I remissen hade min BM klart och tydligt skrivit att det föreligger osäkerhet om tiden för befruktning, vi vill ha reda på om jag är i v 6 eller 11, beroende på vilken som var sista mensen. Så jag hade verkligen förväntat mig ett VUL då.
Men hon sa bara att det hade hon inte kompetens att göra och hänvisade mig ut till receptionen för att boka ny tid..
Kändes ju jättetrist..
Men jag får väl se det som så att då är det ju allafall bekräftat att jag är i v 6 och inte 10, för hade det varit 10 då hade hon ju sett nåt.. men jag fick ju inte svar på min oro om det fäst rätt.
Men i receptionen var det en gullig tjej som bokade in mig redan imorgon. då för ett VUL
Men jag tycker att det är väldigt märkligt med tanke på remissens utforming att jag inte fick komma direkt till en person som är kapabel att göra ett VUL.. ??
Nåväl, nu får jag vänta tills imorgon.