• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • alexy88

FrökenNypon, 33 år, BF 1/3 med tredje barnet

efterfest, 25 år, BF 1/3 med första barnet

Pugsnotdrugs, 30 år, BF 1/3 med första barnet

Zaxika, 30 år, BF 1/3 med första barnet

Lykkeliv, 38 år, BF 2/3 med fjärde barnet

Alexy, 29 år, BF 2/3 med tredje barnet

BeatriceS, 23 år BF 3/3 med första barnet

KarinIngrid, 38 år, BF 3/3 med andra barnet

Sivans, 30 år, BF 3/3 med tredje barnet

Gluttan1981, 36 år, BF 4/3 med andra barnet

Baraemma, 33 år, BF 6/3 med första barnet

Svartafåret, 32 år, BF 7/3 med tredje barnet

soffe, 30 år, BF 7/3 med första barnet

Semlan475, 27 år, BF 8/3 med första barnet

Sara2017, 27 år, BF 9/3 med första barnet

Isvattenis , 27 år BF 9-12/3 andra barnet

Millagrstrom , 29 år ,BF 12/3 med andra barnet

Rumpeflin, 24 år, BF 12/3 med tredje barnet

Gbs, 34år, BF 13/3 med andra barnet

Miiero, 37 år, BF 15/3 med femte barnet

Evhb17, 32 år, BF 15/3 Med nr 3

Cocosboll, 28 år, bf 19/3 första barnet

Här fått lite olika datum men lägger in det tidiga så får jag ändra efter UL isåfall

• celluliten

Lyckas inte kopiera listan från telefonen, den kopierar fel saker..

Hoppar in ändå, har precis plussat med nr 2! Hade ett missfall i november (oplanerad graviditet).

Har en dotter som är 1år 10 månader nu och som det verkar har vi bf 11/3!

Känner mig lätt illamående nästan hela dagarna, men inte så farligt, det går över med lite mat i magen!

Med dottern spydde konstant från v 5-38, så det här illamåendet är ingenting i jämförelse med förra graviditeten, så jag håller tummarna!

• blommigt95
    KarinIngrid skrev 2017-07-06 07:00:24 följande:

Tack så mycket!! Är jättenervös att de ska hitta nåt knas! Samtidigt som jag längtar efter att se att där faktiskt är nåt!!!

Tänk positivt bara så ska det nog gå vägen!! :))

Jag tror att de är de man glömmer ibland, att tänka positivt och faktiskt inse att man är fertil och det funkar, men istället tänker på saker som "tänk om.. tänk om det händer.." etc...

får försöka vara optimistiska! :D är du med på det?
  • KarinIngrid
    blommigt95 skrev 2017-07-06 09:43:02 följande:
    Tänk positivt bara så ska det nog gå vägen!! :))

Jag tror att de är de man glömmer ibland, att tänka positivt och faktiskt inse att man är fertil och det funkar, men istället tänker på saker som "tänk om.. tänk om det händer.." etc...

får försöka vara optimistiska! :D är du med på det?
    Absolut! Jag är på!!
    I väntrummet nu!!
    Spännande!!
  • blommigt95
    KarinIngrid skrev 2017-07-06 10:53:24 följande:

Absolut! Jag är på!!

I väntrummet nu!!

Spännande!!

Åh lycka till! :D
  • KarinIngrid

Det gick väl sådär kan man säga..

Fick komma in och hon som skulle utföra ultraljudet sa barskt åt mig att lägga mig o dra upp tröjan, jag blev lite fundersam för jag hade förväntat mig ett VUL men gjorde som hon sa, så smedade hon på kletet och körde igång.
    Muttrade lite att "jag kan inte se nåt, jag kan inte ens bekräfta att du är gravid"
    nähä, men testet hos min BM visade positivt så gravid är jag, men vi vill ta reda på hur långt gånget och om det växer på rätt ställe, det var ju därför hon skickade remissen hit "

Då muttrade hon vidare "ultraljud gör man inte förrän efter v 10, jag ser absolut ingenting, jag har inte kompetens att göra VUL så då får du komma tillbaka en annan dag"

Eh va ?

Jag blev jätteförvirrad. I remissen hade min BM klart och tydligt skrivit att det föreligger osäkerhet om tiden för befruktning, vi vill ha reda på om jag är i v 6 eller 11, beroende på vilken som var sista mensen. Så jag hade verkligen förväntat mig ett VUL då.
    Men hon sa bara att det hade hon inte kompetens att göra och hänvisade mig ut till receptionen för att boka ny tid..

Kändes ju jättetrist..
    Men jag får väl se det som så att då är det ju allafall bekräftat att jag är i v 6 och inte 10, för hade det varit 10 då hade hon ju sett nåt.. men jag fick ju inte svar på min oro om det fäst rätt.
    Men i receptionen var det en gullig tjej som bokade in mig redan imorgon. då för ett VUL

Men jag tycker att det är väldigt märkligt med tanke på remissens utforming att jag inte fick komma direkt till en person som är kapabel att göra ett VUL.. ??

Nåväl, nu får jag vänta tills imorgon.

• blommigt95
    KarinIngrid skrev 2017-07-06 13:13:05 följande:

Det gick väl sådär kan man säga..

Fick komma in och hon som skulle utföra ultraljudet sa barskt åt mig att lägga mig o dra upp tröjan, jag blev lite fundersam för jag hade förväntat mig ett VUL men gjorde som hon sa, så smedade hon på kletet och körde igång.

Muttrade lite att "jag kan inte se nåt, jag kan inte ens bekräfta att du är gravid"

nähä, men testet hos min BM visade positivt så gravid är jag, men vi vill ta reda på hur långt gånget och om det växer på rätt ställe, det var ju därför hon skickade remissen hit "

Då muttrade hon vidare "ultraljud gör man inte förrän efter v 10, jag ser absolut ingenting, jag har inte kompetens att göra VUL så då får du komma tillbaka en annan dag"

Eh va ?

Jag blev jätteförvirrad. I remissen hade min BM klart och tydligt skrivit att det föreligger osäkerhet om tiden för befruktning, vi vill ha reda på om jag är i v 6 eller 11, beroende på vilken som var sista mensen. Så jag hade verkligen förväntat mig ett VUL då.

Men hon sa bara att det hade hon inte kompetens att göra och hänvisade mig ut till receptionen för att boka ny tid..

Kändes ju jättetrist..

Men jag får väl se det som så att då är det ju allafall bekräftat att jag är i v 6 och inte 10, för hade det varit 10 då hade hon ju sett nåt.. men jag fick ju inte svar på min oro om det fäst rätt.

Men i receptionen var det en gullig tjej som bokade in mig redan imorgon. då för ett VUL

Men jag tycker att det är väldigt märkligt med tanke på remissens utforming att jag inte fick komma direkt till en person som är kapabel att göra ett VUL.. ??

Nåväl, nu får jag vänta tills imorgon.

Åh så trist med en sån bitter människa! Hoppas allt går rätt till imorgon och att du får en VUL denna gång <3 klaga på henne till avdelningen där du var! Inte ok! Du är trots allt gravid och väldigt osäker, då ska vården hjälpa inte döma..
  • Lullabay

Hej alla!
    Jag fick nyss ett starkt plus på BIM-3. Yay! Försökte räkna lite i gravidkalendern här på familjeliv och det verkar som att det blir BF någonstans 15-17 mars. Blev olika om jag valde ägglossningsdatum/senaste mensens första dag. Lite märkligt dock att det blir v3+4 redan:P Tycker att man borde minnas detta med tanke på att det är tredje barnet.

Är för övrigt 28 år gammal och hoppas vi alla kan följas åt hela vägen! Har två barn sedan innan, Emanuel som är 7 år och Isabella som är 3 år :).

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?