• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • ABbf2018
    Linkaa skrev 2017-07-08 12:42:22 följande:

Hej allihopa! Tänkte hoppa in här om det är ok, plussade imorse och enligt uträkningar med hjälp av appar så bör jag vara i vecka 6 nu! har en liten fråga, på cb digital så stod det 2-3 veckor och enligt min lite oregelbundna cykel så bör jag vara i vecka 6, vad tror ni? Och stort grattis till alla plus! :)

Du får lägga på 2 v från det du fick på cb då läkare/barnmorskor/appar räknar från första dagens Mens på den sista mensen, medan clearblue räknar ut hur länge sedan du hade ägglossning, när du i själva verket blev gravid. Så de låter ju inte så konstigt att du är gravid i v 6 om du hade tex 3 v på cb
  • Wunja

När jag var gravid med sonen så måste jag nog ha haft en ganska mild graviditet, för allt kändes normalt och det som var jobbigast var lite humör och lite illamående...

Men nu känns allt bara elände :( jag är ledsen och känner mig ensam (Sambon jobbar ju borta i några veckor till...) och jag är så orolig för missfall.. hade inga tankar som helst på missfall med sonen. Och trött är jag! Kunde inte hålla mig vaken för fem öre fram till lunch, låg och sov så otroligt djupt och drömde konstiga drömmar. Lätt irriterad för att man håller på och sluta o snusa också såklart...

Fan är man helt ensam eller? :(

• EmsHelge

Tog ett test imorse och jag tror att de måste vara positivt. Vad tror ni? Isåfall har jag BF 15:e Mars. ??

• Linkaa
    Wunja skrev 2017-07-08 13:33:35 följande:

När jag var gravid med sonen så måste jag nog ha haft en ganska mild graviditet, för allt kändes normalt och det som var jobbigast var lite humör och lite illamående...

Men nu känns allt bara elände :( jag är ledsen och känner mig ensam (Sambon jobbar ju borta i några veckor till...) och jag är så orolig för missfall.. hade inga tankar som helst på missfall med sonen. Och trött är jag! Kunde inte hålla mig vaken för fem öre fram till lunch, låg och sov så otroligt djupt och drömde konstiga drömmar. Lätt irriterad för att man håller på och sluta o snusa också såklart...

Fan är man helt ensam eller? :(

Här är en också som har en sambo som jobbar borta, ha ju precis plussat men har endå hunnit börja bli rädd för MF och rädd att om det skulle hända så är inte sambon hemma...men man får nog bara försöka tänka positivt och jag är då bara överlycklig över att det ens tog sig då våra chanser ha varit så små med tanke på att sambon sällan är hemma men samtidigt orolig men jag försöker hålla mig positiv och tänka att lillen i magen vill stanna
  • Linkaa
    ABbf2018 skrev 2017-07-08 12:51:12 följande:

Du får lägga på 2 v från det du fick på cb då läkare/barnmorskor/appar räknar från första dagens Mens på den sista mensen, medan clearblue räknar ut hur länge sedan du hade ägglossning, när du i själva verket blev gravid. Så de låter ju inte så konstigt att du är gravid i v 6 om du hade tex 3 v på cb

Okej tack så mycket för förklaringen! Är första barnet och första graviditeten så känner att jag har noll koll :)
  • Tjager

Plussade på midsommarafton 2 månader efter ett ma vid 5+5.

Ligger nu på 5+4 i denna graviditet men vågar inte glädjas alls då jag känner att "allt ändå slutar i missfall" så är mest paranoid och ledsen... :(

Vill kunna glädjas men känner mig dum de korta stunder jag gör det, känns som att graviditeten bara är "tillfällig" och att det bara är en tidsfråga innan jag får ett nytt ma, om jag inte redan har fått det utan att veta det såklart...

Är så himla modig och jävlar anamma normalt sett i livet, men när det gäller detta har jag blivit som en helt annan person.

• Krullet89

Hej! Ja plussade i ons. Bf 15/3. Gick in in 5 igår. Mår jätte bra än så länge. Bara ömma bröstvårtor molvärk glömsk lite trött o konstant hungrig.

• ABbf2018
    Linkaa skrev 2017-07-08 15:20:36 följande:
    Okej tack så mycket för förklaringen! Är första barnet och första graviditeten så känner att jag har noll koll :)
    Ja de är mycket olika saker att hålla reda på. Då äre ju tur att de finns såna häe forum man kan fråga på???? okej, kul och spännande med första, grattis till plusset! Första för mig med. Det är SÅ spännande. Håller alla tummar att jag snart har genomgått v 12 nu, men det är lång tid kvar????
  • Linkaa
    ABbf2018 skrev 2017-07-08 18:06:05 följande:

Ja de är mycket olika saker att hålla reda på. Då äre ju tur att de finns såna häe forum man kan fråga på???? okej, kul och spännande med första, grattis till plusset! Första för mig med. Det är SÅ spännande. Håller alla tummar att jag snart har genomgått v 12 nu, men det är lång tid kvar????

Ja det är jätte spännande men samtidigt är man så rädd att det ska gå åt pipan, men jag håller tummar och tår och hoppas att man snart har kommit över vecka 12 så man får slappna av och börja njuta
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?